2016-02-23, 09:49
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av arabansplitterny
vad händer om man injicerar i utkanten av muskeln ist för mitt i? tas preppet upp lika bra då?

Spelar ingen roll. Fett eller muskel gör ingen praktisk skillnad.
Citera
2016-02-23, 10:08
Medlem
arabansplitternys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tony_Tedeschi
Spelar ingen roll. Fett eller muskel gör ingen praktisk skillnad.

ok tack för svar men vrf ska man då injicera i muskel om fett går lika bra?
Citera
2016-02-23, 10:28
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av arabansplitterny
ok tack för svar men vrf ska man då injicera i muskel om fett går lika bra?

För det kan vara knepigt att sätta 3ml i magen då får man dela upp och sätta 0.5-0.75 på 6 olika ställen typ. Muskel är effektivt men myten att man måste in 3km är felaktig. Så fort nålen bryter huden så är det lugnt och beroende på mängd osv osv. Men praktiska skillnader i effekt finns inte dom är mikroskopiska.
Citera
2016-02-23, 11:24
Medlem
-KarlAlfreds avatar
Citat:
För det kan vara knepigt att sätta 3ml i magen då får man dela upp och sätta 0.5-0.75 på 6 olika ställen typ. Muskel är effektivt men myten att man måste in 3km är felaktig. Så fort nålen bryter huden så är det lugnt och beroende på mängd osv osv. Men praktiska skillnader i effekt finns inte dom är mikroskopiska.

Okej så då menar att preparat avsedd för im-injektion egentligen kan sättas subq men preparat avsedda för subq kan ej sättas im?
Tar kroppen upp olja som sätts subq lika snabbt som olja som sätts im?
Citera
2016-02-23, 12:41
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av -KarlAlfred
Okej så då menar att preparat avsedd för im-injektion egentligen kan sättas subq men preparat avsedda för subq kan ej sättas im?

Nu kan jag inte svara för testo men iaf ett annat hormon.
Iaf så frisätts insulin långsammare om det sätts subq än kroppseget insulin gör. Detta gör bland annat att diabetiker typ 2 har en högre del insulin i kroppen än vad ickediabetiker har.
Citera
2016-02-23, 13:10
Avslutad
Citat:

Båda kan sättas precis hur man vill MEN som diskuterats tidigare så blir det problematiskt när volymerna ökar. Dessutom undviker man pip, ärrvävnad och minskad risk för infektion.

Finns studier där både im och subq nådde identiska nivåer.

Nu handlar detta inte om vad som är bäst, många macho-psykopater kommer fortfarande stå och skrika hur IM regerar världen bla bla. Det finns alternativ som fungerar lika bra till viss mån och det är bra för nybörjare som vill överkomma sin nålrädsla osv osv.
Citera
2016-02-23, 14:35
Medlem
När bör jag sluta med adexen under en 16-veckors-kur på testo e 250mg e5d, samt hur långt efter sista sticket ska jag börja med nolvan? Ska jag sluta med adex samtidigt som jag börjar med nolvan?
Citera
2016-02-23, 15:07
Medlem
-KarlAlfreds avatar
Citat:
Båda kan sättas precis hur man vill MEN som diskuterats tidigare så blir det problematiskt när volymerna ökar. Dessutom undviker man pip, ärrvävnad och minskad risk för infektion.

Finns studier där både im och subq nådde identiska nivåer.

Nu handlar detta inte om vad som är bäst, många macho-psykopater kommer fortfarande stå och skrika hur IM regerar världen bla bla. Det finns alternativ som fungerar lika bra till viss mån och det är bra för nybörjare som vill överkomma sin nålrädsla osv osv.

Då undrar man ju varför sjukvården skiljer olika preparat för antingen subkutan injektion eller intramuskulär injektion om det ändå kvittar.

Om man skall döma av det du skriver så är det absolut bästa att sätta subkutant utan pip, ärrvävnad och minskad risk för infektion men med identiska nivåer (antar att du menar att kurvan ser identisk ut också då).

Detta går stick i stäv mot allt jag lärt mig av allt jag läst och hört så du får gärna vidareutveckla.
Citera
2016-02-23, 17:04
Medlem
Skittjacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FatPlaya
Fick de väl att låta som att tjejen och närstående är största problemet och visst skulle jag helst undvika att de fick veta men egentligen är det ju jobbet jag är mest orolig för. I och för sig vet de ju inte min historik så kanske bara kan dra igång en historia att jag nyss börjat träna och därför de är lite snabba förändringar.

Aja nojjar väl lite i onödan nu, går säkert bra..

Tjejer tänker i regel inte på sånt (generaliserar nu) så det är nog rätt lugnt. Vet inte vad du har för jobb men om du går i långärmat märker ingen någonting på en liten testokur. I linne kanske men jag antar att du inte jobbar som badvakt.
Citera
2016-02-23, 17:04
Medlem
karatekung90s avatar
Citat:
Då undrar man ju varför sjukvården skiljer olika preparat för antingen subkutan injektion eller intramuskulär injektion om det ändå kvittar.

Om man skall döma av det du skriver så är det absolut bästa att sätta subkutant utan pip, ärrvävnad och minskad risk för infektion men med identiska nivåer (antar att du menar att kurvan ser identisk ut också då).

Detta går stick i stäv mot allt jag lärt mig av allt jag läst och hört så du får gärna vidareutveckla.

Hen behöver inte vidareutveckla då hen har helt rätt.
Det är allmänt känt att sticka intramuskulärt är för att ämnet tas fortare upp av kroppen.

Du kan tex sätta hcg också muskulärt men det bästa här är subcutant.
Så har i alla fall jag fått lära mig.
Citera
2016-02-23, 17:10
Medlem
karatekung90s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av makaveli143
Vad är syftet med uppehållet i 2 månader? Vila injektionsplatserna? Vila levern och andra organ? För att få igång bollarna är det ju inte det är alldeles för kort tid för det. Men en Provironbrygga på 50 mg under tiden du är off är ett välbeprövat och välfungerade sätt.

Jo du har rätt, målet med uppehållet var att vila kropp och organ. Förra gången låg jag på ett år i sträck, tyckte att preparaten i slutet nästan slutade verka (säkert inbillning) och är samtidigt lite rädd om kroppen för att vara nedstängd så länge.
Möjligt att även två månader är för kort tid.

Slänga in deca vill jag inte göra mera, dels för den långa spårtiden men också att sexlusten tar sådan skada och återupphämtningen tar längre tid.

Tack alla för svar.
Citera
2016-02-23, 17:28
Avslutad
Citat:

Nu gäller detta främst för personer som sysslar med hrt/trt plus att Sverige hör inte direkt till dom främsta i ledet. Det handlar mer om att presentera ett bekvämt alternativ för att slippa gå till doktorn och utföra injektion samt för oskulder som ska köra något väldigt lätt som första kur. Så metoden funkar fint men är begränsad som sagt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in