2015-02-23, 21:21
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av qdqdq
Aaa vad bra! Tackar för svar Tony!

Då får du tänka på att det är letro för cancerbehandling vilket motsvarar flera månader
Citera
2015-02-23, 21:38
Medlem
qdqdqs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tony_Tedeschi
Då får du tänka på att det är letro för cancerbehandling vilket motsvarar flera månader

Ja med en mycket högre dos också, så då verkar det väldigt lugnt. Tar ca 3 g MSM om dagen för att hjälpa lederna lite under tiden också, det verkar funka bra även vid tyngre lyft så får jag inga större problem.
Citera
2015-02-23, 22:29
Medlem
aKAYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grafikkort
Okej! Kanske är årstiden som spelar in också. Vitaminer och mineraler får jag i mig i mängder och det har varit konstant samma under 2 års tid. kosten just nu är 300-330g protein, 350g kolhydrater och 50g fett. 5 måltider vilodagar och 6 träningsdagar. något lägre kolisar på vilodagar.

Jag är mentalt super trött. Är studerande så det gör att studierna blir lidande när jag bara vill sova och inte plugga.

Nu när du säger det kan det bero på att jag ligger på 1,4 gram testo e EW. I somras låg jag på cruise på 500mg EW och då var det bättre men är också alltid piggare på sommaren jämfört med vintern.

Jo energin finns för fysiskt arbete det är bara det mentala som är krossat och dyng trött. När man kommer till gymmet blir allt frid och fröjd så är helt obegränsad där. Men när jag inte orkar plugga så är det tungt eftersom man hamnar efter och blir stressad.

Ligger på 1.4 g så dosen kanske spelar in också.

Mvh

Citat:
Ursprungligen postat av Fenjal888
Jag tror det kan bero på brist på D-vitamin. Halveringstiden för D-vitamin är 20-29 dagar vilket gör att denna tiden på året har man som mest brist som man inte supplementerar. Gör otrolig skillnad faktiskt, och man bör gå högre än vad RDI rekommenderar. Förslagsvis 10 000 enheter per dag.

Precis som Fenjal beskriver så kan man lätt toppa rdi på D-vitamin. Jag kör flytande vitamin + mineral å D-vitamin i gelérad kapsel. Men så kör jag ju 600 ew mot dina 1.4g. Skulle verkligen rekommendera att se över kvallen på vitaminerna också när du ändå är i farten, de packade tabsen är sämst och flytande/kapslar är generellt bäst.
Men till syvende og sidst skulle jag nog säga; många bäckar små. Vinter, plugg, ev D-vitbrist och 1.4g testo ew.

Mvh

/aKAY
Citera
2015-02-24, 10:52
Medlem
Citat:
Jag tror det kan bero på brist på D-vitamin. Halveringstiden för D-vitamin är 20-29 dagar vilket gör att denna tiden på året har man som mest brist som man inte supplementerar. Gör otrolig skillnad faktiskt, och man bör gå högre än vad RDI rekommenderar. Förslagsvis 10 000 enheter per dag.

jag supplimenterar med 5000 enheter per dag så det bör inte vara det.

Mvh
Citera
2015-02-24, 10:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bowmoresfinest
För mej låter det själklart att det är testot som gör dej trött! Jag själv o istort sett alla jag känner upplever detta när man närmar sej 1.5g ew.. Troligen finns det folk påf12 som kan skriva under på detta oxå.

Okej! Då är det ju inte konstigt iaf! Men stark är man iaf

Citat:
Ursprungligen postat av slydz
Blir alltid trött och seg när man är on

Jag blir inte alltid det. Det är mest problem när jag är på testo only. testo/tren är det inga problem med trötthet. Känner mig mer pigg då!

Citat:
Ursprungligen postat av insideoutman
Här har du en till. Spelar, som du säger, ingen som helst roll hur mycket du sover. Tycker nästan jag är piggare om jag enkom sover 5-6 timmar, än 8+. Testo i kombination med tren skall vi inte ens prata om .

Menar du att du blir ännu tröttare av tren?? För mig är det tvärt om!

Mvh
Citera
2015-02-24, 10:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aKAY
Precis som Fenjal beskriver så kan man lätt toppa rdi på D-vitamin. Jag kör flytande vitamin + mineral å D-vitamin i gelérad kapsel. Men så kör jag ju 600 ew mot dina 1.4g. Skulle verkligen rekommendera att se över kvallen på vitaminerna också när du ändå är i farten, de packade tabsen är sämst och flytande/kapslar är generellt bäst.
Men till syvende og sidst skulle jag nog säga; många bäckar små. Vinter, plugg, ev D-vitbrist och 1.4g testo ew.

Mvh

/aKAY

Jag kör faktiskt gele tabbar med 5000 enheter d3 ED så det bör vara lugnt tycker jag iaf. Men dom andra vitaminerna ska jag kolla hur kvaliteten är. Kanske bara är skräp och går rakt igenom kroppen. Men kört med samma multivitamin i 5-6 år.. :P

Men ja. när det blir varmare o ljusare ute och när jag går över till lägre dos testo och slänger in tren o eq kanske det blir bättre.

Tacksam för alla svar jag fått!!

Mvh
Citera
2015-02-24, 11:45
Medlem
Får jag fråga vart ni inhandlar d-vitamin? Förlåt för OT. Personligen kör jag bara en multi fx, och 6 omega 3-kapslar om dagen.
Citera
2015-02-24, 11:48
Medlem
Citat:
Får jag fråga vart ni inhandlar d-vitamin? Förlåt för OT. Personligen kör jag bara en multi fx, och 6 omega 3-kapslar om dagen.

prova samma ställe som du köper multi fx. deras d3 är bra.

mvh
Citera
2015-02-24, 11:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grafikkort
prova samma ställe som du köper multi fx. deras d3 är bra.

mvh

Tackar =)
Citera
2015-02-24, 13:53
Medlem
Fenjal888s avatar
Citat:

Köp från amazon.co.uk, det är brutalt mycket billigare.
Citera
2015-02-24, 14:43
Medlem
Citat:
Köp från amazon.co.uk, det är brutalt mycket billigare.

Se på fan, skaplig prisskillnad. Tack, Fenjal!
Citera
2015-02-24, 16:24
Medlem
tj.s avatar
En jävla massa OT raderat. Läs regelverket och använd rapporteringsfunktionen om någon bryter mot reglerna, att kommentera sådant i tråden är minst lika OT.
/Mod
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in