Citat:
Ursprungligen postat av
Grafikkort
Okej! Kanske är årstiden som spelar in också. Vitaminer och mineraler får jag i mig i mängder och det har varit konstant samma under 2 års tid. kosten just nu är 300-330g protein, 350g kolhydrater och 50g fett. 5 måltider vilodagar och 6 träningsdagar. något lägre kolisar på vilodagar.
Jag är mentalt super trött. Är studerande så det gör att studierna blir lidande när jag bara vill sova och inte plugga.
Nu när du säger det kan det bero på att jag ligger på 1,4 gram testo e EW. I somras låg jag på cruise på 500mg EW och då var det bättre men är också alltid piggare på sommaren jämfört med vintern.
Jo energin finns för fysiskt arbete det är bara det mentala som är krossat och dyng trött. När man kommer till gymmet blir allt frid och fröjd så är helt obegränsad där. Men när jag inte orkar plugga så är det tungt eftersom man hamnar efter och blir stressad.
Ligger på 1.4 g så dosen kanske spelar in också.
Mvh
Citat:
Ursprungligen postat av
Fenjal888
Jag tror det kan bero på brist på D-vitamin. Halveringstiden för D-vitamin är 20-29 dagar vilket gör att denna tiden på året har man som mest brist som man inte supplementerar. Gör otrolig skillnad faktiskt, och man bör gå högre än vad RDI rekommenderar. Förslagsvis 10 000 enheter per dag.
Precis som Fenjal beskriver så kan man lätt toppa rdi på D-vitamin. Jag kör flytande vitamin + mineral å D-vitamin i gelérad kapsel. Men så kör jag ju 600 ew mot dina 1.4g. Skulle verkligen rekommendera att se över kvallen på vitaminerna också när du ändå är i farten, de packade tabsen är sämst och flytande/kapslar är generellt bäst.
Men till syvende og sidst skulle jag nog säga; många bäckar små. Vinter, plugg, ev D-vitbrist och 1.4g testo ew.
Mvh
/aKAY