2011-08-20, 00:16
Medlem
BallsofSteels avatar
Ursäktar om jag la tråden fel, hittade ingen annan del som skulle passa.

Nu är det så att jag jobbar på en fabrik och jobbar då även skift, när jag inte jobbar så spenderar jag i stort sett all tid i stallet, detta har resulterat i att jag inte längre är en tjej, jag känner mig inte som en tjej och jag ser mig inte som en då jag antingen har fula stallkläder luktar skit med keps på skallen eller arbetarbyxor med svart piké med hästsvans.

Har sista tiden försökt klä mig som en tjej men det känns som att vad jag än gör så blir det fel, innan jag började jobba på fabrik klädde jag mig väldigt fint, prenumererade på ELLE som jag följde slaviskt, använde alltid smink (minst mascara) och annat än bomullstrosor. Känns som att jag tappat min stil och trivs lixom inte med mig själv längre. Sist jag klippte håret var 2009, det säger allt...

Har ni några tips på vart man ska börja? Hur ska jag börja trivas med mig själv igen?

Sen känns det som värsta radikala förändringen och som att jag gör till mig när jag väl försöker, känns fånigt att jag ens försöker, då börjar jag skämmas och försöker lixom skyla mig. Blir osäker. Tror det bottnar rätt mycket i det mentala. Men hur får jag tillbaka mitt gamla jag? Jag vill vara en kvinna, vara attraktiv och se ut som en riktig kvinna.

Är väll ca 165 cm lång och väger runt 50 kg, så ingen tungviktare heller. Det som händer när jag provar kläder är att antingen känner jag mig som en slampa eller som en pinne där allt bara hänger och ingenting framhävs alls = inte kvinnlig.

Hjälp?
Citera
2011-08-20, 00:22
Medlem
Fettopappas avatar
Gå till en frisör och låt dem fixa frillan, börja med smink igen (öva med tutorials på youtube), köp underkläder på H&M med någon push-up BH och sexiga trosor.
Skaffa ett par slimmade mörka jeans med någon snygg topp till .
Citera
2011-08-20, 00:36
Medlem
grajsans avatar
Börja lite långsamt, så det inte känns som du klätt ut dig. Köp till en början någon tight topp men skit i spets och sån shit om det känns för flickigt. Sen kan du glida till frisören och klippa lite lagom. Smörj in dig efter dusch och raka bort typ allt kroppshår. Då känner du dig säkert fräschare och kvinnligare. Sen kan det hjälpa att onanera och tänka på sex... Lycka till!
Citera
2011-08-20, 00:54
Medlem
BallsofSteels avatar
Grajsan; Jag inte slarvig med personliga hygienen, klart jag rakar mig och smörjer in mig efter duschen, så hemskt har det inte blivit. Sen det sexuella har jag inga problem med, har ett förhållande.
Citera
2011-08-20, 00:55
Medlem
Blizztards avatar
Ganska hett med tjejer i keps kan jag ju säga dig!!!!
Citera
2011-08-20, 01:02
Medlem
Färger - Vitt, rosa, guld och blått.

Köp klänningar, klä dig propert som en tjej skall. Hur gammal är du?

Fläta håret, väldigt flickit samt ursnyggt!
Citera
2011-08-20, 01:19
Medlem
BallsofSteels avatar
Jag är 21 år gammal. Brukar ha fläta åt sidan och sätta upp luggen.
Men vitt och rosa är ju inte kvinna, det är ju flickaktigt.

Tror på jeans och en snygg topp?

Vad tycker ni killar om nagellack och sånt? Lägger ni ens märket till det?
Citera
2011-08-20, 02:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BallsofSteel

Ja, jag och antagligen många andra killar lägger märke till nagellack. Snyggt eller inte beror ju på vilken färg. Svart och brunt (jo jag har sett brunt...) tycker jag är ruskigt fult.
Citera
2011-08-20, 02:38
Medlem
flippmode_s avatar
http://youtu.be/OYpwAtnywTk
Citera
2011-08-20, 17:07
Medlem
grajsans avatar
Citat:
Grajsan; Jag inte slarvig med personliga hygienen, klart jag rakar mig och smörjer in mig efter duschen, så hemskt har det inte blivit. Sen det sexuella har jag inga problem med, har ett förhållande.
Men dåså. Då kan det inte vara så särskilt svårt att fixa till det hela. Som sagt, ta lite i taget
Citera
2011-08-20, 18:46
Medlem
Scherings avatar
Citat:

Tight top eller t-shirt, tighta jeans och sneakers eller liknande. Om den vikt och längd du angett stämmer så är det allt du behöver. Hoppa över nagellacken och ha korta naglar. Försök sminka dig så det inte syns och ha en normal frisyr, brukar bli snyggast så.

Mvh
Citera
2011-08-23, 22:09
Medlem
Roxanas avatar
Killar brukar, förvånansvärt nog, ha bättre koll på detaljer än vad man tror.
Jag är tex själv noga med manikyr/pedikyr (går på salong) och har fått positiva kommentarer av killar om just mina naglar, att det ser välvårdat ut osv.

Bra basicregel gällande nagellack; ju mörkare färg desto kortare naglar.

Kan du gå i högklackat har du ett försprång gällande din make over.
Högklackat är ultrakvinnligt, ger fin hållning och vissa plagg kräver helt enkelt höga klackar för att komma till sin rätt. Kilklackar är ett stadigt alternativ.

Är du ljushårig bör du undvika alltför ljusa pasteller/färgnyanser då hela du bara blir en enda blekfis.

Att klä sig kvinnligt innebär inte nödvändigtvis nån ryschochpysch-tunika i blommönster.
Det kan lika gärna vara en pennkjol med figursydd skjorta med översta knapparna uppknäppta och ett par enkla klassiska pumps. Undvik dock alltid 80-tals klack och extremspetsigt.

Tänk gärna klassiskt och stilrent snarare än gulligt eller sexigt. Tex ett par mörka skinny jeans, silketop, ballerinas och liten kofta till det.

Extra kvinnliga material är siden, päls och kashmir.
Köp ALLTID naturmaterial i första hand. Oavsett om det är kläder, skor eller väskor.

En bra underklädes garderob:

BH

Axelbandslös BH
Sömlös BH
Push up BH

Samtliga modeller i svart,vitt & nude.
Matchande set är alltid snyggast.

Trosor

Sömlös microfiberstring för slinkiga,tunna material som tex en sidenklänning
Lågt skurna bomullshipsters
Vanlig bommullsstring

Övrigt

Korsetter
Strumpebandshållare
Stay ups/stockings
Halvstring - mycket snyggare än vanlig
Spetstrosor
Negligéer
Matchande set i varierade material & färger att ha på sig när man ska vara extra snygg under.
Ett lite finare nattlinne eller satinpyjamas att ha då man sover borta. Även om det ibland känns mysigast att sova i killens t-shirt....

Nätstrumpor gör sig bäst så finmaskiga som möjligt om det ska bäras utanför sängkammaren.
Vita strumpor ger intryck av kraftigare ben.
Röda strumpor ger storkvarning.
Glansiga strumpor gör att benen ser krafigare ut.

Ju mer färg man har själv desto starkare färger kan man bära upp.
Tycker själv att man bör undvika grått, gammelrosa, laxros aoch mullvad på underkläder då det känns väldigt tantigt och trist.

Självklart är naturmaterial alltid att föredra då det gäller underkläder.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in