2008-07-17, 00:47
Medlem
Zwerchstands avatar
Lättgooglat: Psycore - The Zoo
– och det urtrista inledningsstycket är Massenets Méditation ur Thaïs.
Citera
2008-07-17, 00:48
Medlem
N2O/THCs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zwerchstand
Lättgooglat: Psycore - The Zoo
– och det urtrista inledningsstycket är Massenets Méditation ur Thaïs.

Tack så himskans mycket.
Citera
2008-07-17, 12:29
Medlem
Forever Winters avatar
Söker namn på popband från sverige

För typ 5-6 år sean härjade ett band från norra sverige i radio och TV. De hade någon/några hits och det jag kommer ihåg är att de sjöng på engelska och sångaren hade mörkt lockigt halvlångt hår. Det var en ganska charmig powerpop de spelade. De hade även en tjej med i bandet. Spelade keyboard tror jag.
Vad heter de???
Citera
2008-07-17, 12:31
Medlem
joneess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Forever Winter
För typ 5-6 år sean härjade ett band från norra sverige i radio och TV. De hade någon/några hits och det jag kommer ihåg är att de sjöng på engelska och sångaren hade mörkt lockigt halvlångt hår. Det var en ganska charmig powerpop de spelade. De hade även en tjej med i bandet. Spelade keyboard tror jag.
Vad heter de???

Eh, Shout out louds? Fast powerpop vetefan...men dom har en tjej som spelar keyboard
Citera
2008-07-17, 12:42
Medlem
serialbananas avatar
Inte riktigt rätt tidsperiod men The Wannadies.

Citat:
För typ 5-6 år sean härjade ett band från norra sverige i radio och TV.
De släppte skivor 1990-2002, de flesta hitsen är dock från typ mitten/slutet av 90-talet. Skellefteå är ju klart norra Sverige.

Citat:
De hade någon/några hits och det jag kommer ihåg är att de sjöng på engelska

Precis.

Citat:
och sångaren hade mörkt lockigt halvlångt hår
.
http://gfx.aftonbladet.se/multimedia/archive/00043/VUXEN_INDIEPOP_43193w.jpg kanske

Citat:
Det var en ganska charmig powerpop de spelade.

Som tex Skin som är min favvo. http://www.youtube.com/watch?v=IgcuZbFITMA

Citat:
De hade även en tjej med i bandet. Spelade keyboard tror jag.
Kristina Bergmark på Keybord/sång
Citera
2008-07-17, 12:44
Medlem
Forever Winters avatar
Bingo!!! The Wannadies var det. Sorry för fel tidsperiod.
Citera
2008-07-17, 12:45
Medlem
serialbananas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Forever Winter
Bingo!!! The Wannadies var det. Sorry för fel tidsperiod.
Haha, vem fan går runt och har ett minne som gör står skillnad på 5-6 år sen och 8-10 år sen
Citera
2008-07-17, 13:48
Bannlyst
Nån som var på Maiden igår och kan tala om vad den första låten som spelades heter ?
Den var före Churchill, och spelades precis innan dom drog ner det stora skynket !
Citera
2008-07-17, 14:20
Medlem
Lär knappast hjälpa, men kan ändå göra ett försök: söker nån gammal vinylräv som är bra på all obskyr techno, acid och acidtrance som spelades på ravefester 1993-1995 innan det psykadeliska förstörde allt. Behöver hjälp med att identifiera ett spår, tusen tack om du försöker:

http://www.youtube.com/watch?v=ZHQXmPhITTc
Citera
2008-07-17, 14:29
Medlem
efmis avatar
Looptroop-The struggle continues

Musiken i den låten harj ag för mig kommer från en annan låt. Någon som vet vilken denna låten är? orginalet alltså, om det finns ett orginal.
Citera
2008-07-17, 15:22
Medlem
Adversariuss avatar
Någon som möjligen vet vem som komponerat följande stycke, och var jag kan få tag på det?

http://www.youtube.com/watch?v=JQHa9f_Y7uc

Söker det klassiska stycke som börjar vid 0:45, i synnerhet klimaxet som vidtar vid 1:01. Såvitt jag vet har inte soundtracket till filmen offentliggjorts än, så det är förmodligen svårt att veta. Ändock finns ju möjligheten att det är en äldre komposition som någon här hört, så jag försöker ändå.
Citera
2008-07-17, 16:59
Bannlyst
okej i ''Jag vet vad du gjorde förra sommaren''

när dom åker nerför backen typ precis innan dom kör över snubben så ena snubben playar värsta hårdrocken och typ ställer sig i takrutan och skriker o håller på så jag undrar vad heter låten som han playar ? svara helst i pm men går bra här med

tack på förhand
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in