2007-09-28, 15:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vobbler
Pierre Isacsson, och låten heter just Polarbjörn.

Han dog förövrigt på Estonia. Onödigt vetande kanske..

Lite OT: Vilken jobbig avatar du hade! Jag var framme och kletade ner TV´n tack vare din avatar
Citera
2007-09-28, 16:09
Medlem
Någon som vet låten i filmen Hooligans ungefär mellan 05.35 och 07.30 när elijah wood är på flygplatserna och sitter på tåget i england??
Citera
2007-09-28, 18:03
Medlem
Le Grills avatar
Gammal låt, går ungefär såhär i refrängen:

I do run run run, I do run run... låter så iaf.

Tror några sjöng denna för Filip och Fredrik när de körde "väckning" under första eller andra säsongen av High Chaparall.
Citera
2007-09-28, 18:12
Medlem
Giggis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Le Grill
Gammal låt, går ungefär såhär i refrängen:

I do run run run, I do run run... låter så iaf.

Tror några sjöng denna för Filip och Fredrik när de körde "väckning" under första eller andra säsongen av High Chaparall.

Den har gjorts i flera versioner, men jag tror ursprunget är The Crystals. Låten heter Da doo ron ron. De gjorde även hiten And then he kissed me. Någon gång på 60-talet. Om det nu är den du menar!
Citera
2007-09-28, 19:17
Medlem
Le Grills avatar
Yes, det var den. Tack och bock och trevlig helg!
Citera
2007-09-28, 20:24
Medlem
Roadrnrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av emde
Det kan vara Dublin Fair du menar...

tusen tack! det var det!
Citera
2007-09-28, 21:17
Medlem
thatdudes avatar
Denna är omöjlig men värd ett försök.

Jag minns inte hur den går men jag minns lite av musikvideon från när jag var liten:

Det är två tjejer (tror dom är svarthåriga) som spelar tennis elelr squash. bollen dom spelar med är en transparent boll med något glimmigt och sparkling i, tror det var lila/blå. videon utspelar sig också i omklädningsrumemt (inget dirty).
I övrigt så vet jag inte mer förutom att de också var korthåriga, hoppas dock att denna känns igen av någon fantast för jag minns mig tycka om låten.
Citera
2007-09-29, 00:55
Medlem
såg dagens avsnitt av Mia & Klara och där var en låt med Braimful of asia eller liknande med.. Någon som vet vilken låt det var ett vad gruppen heter så man kan söka efter dom?
Citera
2007-09-29, 01:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av karlgren
såg dagens avsnitt av Mia & Klara och där var en låt med Braimful of asia eller liknande med.. Någon som vet vilken låt det var ett vad gruppen heter så man kan söka efter dom?

Låten heter Brimful of asha och gruppen som gjort den heter Cornershop.
Här är videon: http://www.youtube.com/watch?v=5rQmB7SCrzc
Citera
2007-09-29, 12:13
Moderator
Semesters avatar
Söker efter en låt som var i en saab reklam för några år sedan. Det var två tjejer som körde om en buss, stannade tills bussen körde om, och sedan körde tjejerna om bussen igen. Jag vill minnas att låten hade någon fågel med i refrängen.
Citera
2007-09-29, 14:07
Medlem
Mr Radarkontakts avatar
En låt jag hörde på P3 för några kvällar sedan, refrängen gick något i stil med: Don't you die it, first go try it".

Lät som ett engelskt killband (inte pojkband, märk väl), blandning av rock, skate-punk och Franz Ferdinand om jag minns rätt.
Låten är nog rätt populär, har hört den fragmentariskt några gånger de senaste veckorna på radio.
Citera
2007-09-29, 14:33
Medlem
Neonhasses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr Radarkontakt
En låt jag hörde på P3 för några kvällar sedan, refrängen gick något i stil med: Don't you die it, first go try it".

Lät som ett engelskt killband (inte pojkband, märk väl), blandning av rock, skate-punk och Franz Ferdinand om jag minns rätt.
Låten är nog rätt populär, har hört den fragmentariskt några gånger de senaste veckorna på radio.

Du vet inte lite mer exakt vilken dag o tid det var eller i vilket program?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in