Citat:
Ursprungligen postat av
Luismi
Jag satt häromdagen i ett väntrum där nån lista med väntrumsvänlig musik gick i bakgrunden. Plötsligt hörde jag en låt som omgående skickade mig 20 år tillbaka i tiden, till ett rum fullt av fnissiga högstadietjejer. Det var låten som spelades när man satt i telefonkö till 00-talets motsvarighet till Heta Linjen. Tror det vi brukade busringa till hette One2One. Numret var definitivt 0200-291291.
Jag frågade receptionisten vad låten hette, hon sa Starship och typ bibbidibibb-nånting, men den jag skulle träffa ropade upp mig samtidigt, så det blev lite rörigt och jag är osäker.
Nu har jag försökt hitta låtjäveln i flera dagar och håller på att bli galen. Det mest rimliga utifrån "starship bibbidibibb" är väl Jefferson Starship, We built this city (on rock and roll), men den var det inte. Det var nån ganska mjuk gitarrslinga i låten och jag tror den var instrumental, men det sistnämnda kan vara fel. Har lyssnat på en handfull Starship-låtar och covers, men inget jag hittat låter riktigt rätt.
Jag har sökt på Google, youtube, spotify men nej, inget. Har till och med ringt numret, det finns fortfarande, men verkar inte längre spela musik i telefonkön (å andra sidan väntade jag inte så länge, är inte fullt lika taggad på den typen av samtal idag).
Är det någon som vet vilken låten kan ha varit??
Jefferson Starship? Var det typ en 70tals-låt då alltså?
Annars kan man ju tänka på Stardust som var i ropet från slutet på nittiotalet och framåt?
Hitten "Music Sounds Better With You" är rätt soft med en framträdande gitarrgrej i fokus.