2026-08-27, 18:16
Medlem
Gauls avatar
Jag söker en låt där de sjunger "Faster! Moster! Skoter!". Låten är tysk, men det är inte nazistiskt. De sjunger på engelska. Tror det är 90-tal och typ Eurobeat.
Citera
2026-08-27, 18:26
Medlem
Gauls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av htg500
jag hörde en låt häromdagen som jag fattade tycke för men behöver lite hjälp med att hitta rätt.
den var på ett slaviskt språk, gissar ukrainska.
det var en rätt tung låt. inte snabb men med tung trumma/bas.
kan varit nån slags trum/basmaskin, inget som kommer från ett vanlig instrument, tror jag iaf.
(tänkte lite på two feet och hans feel like i'm drowning när jag hörde basen men den var inte så skorrig)
det var en man som sjöng och han hade lite små mörk röst.
att hitta låten är inte lätt men kanske någon kan tipsa om slaviska/ukrainska band som stämmer in på beskrivningen?
nåt som går att hitta på youtube är ju att föredra.

Det låter som E-Type. Tror han har gjort några låtar på ryska.
Citera
2026-08-27, 18:56
Medlem
Hackergirls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gaul
Jag söker en låt där de sjunger "Faster! Moster! Skoter!". Låten är tysk, men det är inte nazistiskt. De sjunger på engelska. Tror det är 90-tal och typ Eurobeat.
Faster, Harder, Scooter, med artisten Scooter.
Citera
2026-08-27, 18:58
Medlem
Hackergirls avatar
Citat:
Det låter som E-Type. Tror han har gjort några låtar på ryska.
Russian Lullaby?

https://youtu.be/WGDI1OagciE
Citera
2026-08-27, 19:00
Medlem
Gauls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hackergirl
Faster, Harder, Scooter, med artisten Scooter.

Tack! Det var den.

Citat:
Ursprungligen postat av Hackergirl
Russian Lullaby?

https://youtu.be/WGDI1OagciE

Ja, det var den låten jag tänkte på.
Citera
2026-08-27, 20:00
Medlem
Hackergirls avatar
Citat:
Tack! Det var den.

Ja, det var den låten jag tänkte på.
Varsågod 🙂
Citera
2026-09-02, 17:48
Medlem
Luismis avatar
Jag satt häromdagen i ett väntrum där nån lista med väntrumsvänlig musik gick i bakgrunden. Plötsligt hörde jag en låt som omgående skickade mig 20 år tillbaka i tiden, till ett rum fullt av fnissiga högstadietjejer. Det var låten som spelades när man satt i telefonkö till 00-talets motsvarighet till Heta Linjen. Tror det vi brukade busringa till hette One2One. Numret var definitivt 0200-291291.

Jag frågade receptionisten vad låten hette, hon sa Starship och typ bibbidibibb-nånting, men den jag skulle träffa ropade upp mig samtidigt, så det blev lite rörigt och jag är osäker.

Nu har jag försökt hitta låtjäveln i flera dagar och håller på att bli galen. Det mest rimliga utifrån "starship bibbidibibb" är väl Jefferson Starship, We built this city (on rock and roll), men den var det inte. Det var nån ganska mjuk gitarrslinga i låten och jag tror den var instrumental, men det sistnämnda kan vara fel. Har lyssnat på en handfull Starship-låtar och covers, men inget jag hittat låter riktigt rätt.

Jag har sökt på Google, youtube, spotify men nej, inget. Har till och med ringt numret, det finns fortfarande, men verkar inte längre spela musik i telefonkön (å andra sidan väntade jag inte så länge, är inte fullt lika taggad på den typen av samtal idag).

Är det någon som vet vilken låten kan ha varit??
Citera
2026-09-05, 13:52
Medlem
MaryGoores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Luismi
Jag satt häromdagen i ett väntrum där nån lista med väntrumsvänlig musik gick i bakgrunden. Plötsligt hörde jag en låt som omgående skickade mig 20 år tillbaka i tiden, till ett rum fullt av fnissiga högstadietjejer. Det var låten som spelades när man satt i telefonkö till 00-talets motsvarighet till Heta Linjen. Tror det vi brukade busringa till hette One2One. Numret var definitivt 0200-291291.

Jag frågade receptionisten vad låten hette, hon sa Starship och typ bibbidibibb-nånting, men den jag skulle träffa ropade upp mig samtidigt, så det blev lite rörigt och jag är osäker.

Nu har jag försökt hitta låtjäveln i flera dagar och håller på att bli galen. Det mest rimliga utifrån "starship bibbidibibb" är väl Jefferson Starship, We built this city (on rock and roll), men den var det inte. Det var nån ganska mjuk gitarrslinga i låten och jag tror den var instrumental, men det sistnämnda kan vara fel. Har lyssnat på en handfull Starship-låtar och covers, men inget jag hittat låter riktigt rätt.

Jag har sökt på Google, youtube, spotify men nej, inget. Har till och med ringt numret, det finns fortfarande, men verkar inte längre spela musik i telefonkön (å andra sidan väntade jag inte så länge, är inte fullt lika taggad på den typen av samtal idag).

Är det någon som vet vilken låten kan ha varit??

Jefferson Starship? Var det typ en 70tals-låt då alltså?
Annars kan man ju tänka på Stardust som var i ropet från slutet på nittiotalet och framåt?
Hitten "Music Sounds Better With You" är rätt soft med en framträdande gitarrgrej i fokus.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in