God Afton
För nån månad sedan hörde jag på trasitorradion en låt som jag inte kan få ut ur skallen. Den började som nån krass och medioker disco låt, sen gick den över och blev magisk. Det enda jag kommer ihåg är några textrader som löd ungerfär såhär.
"let me take a picture, boy, you wont age a day in my picture frame"
"in front of the camera, boy, i wont hurt you, unless you want me to."
Den handlade då om en man som vill ta nakenbilder av en annan man, jag tror ungdomarna kallar detta homosexulaitet. Sången var långsam och dov, nån som har nån aning?
Vilken eller vilka låtar är Völund smed - Kämpa uppbyggd av? Introt är så uppenbart kopierat. Resten av låten tycker jag mig också känna igen. Någon som vet?
Letar efter en house låt som dom sjunger ungefär "You makin me whole, im feelin so beatiful" Den är med i Alex Moreno - House of Moreno 2006.
Slingan börjar på 14.40 in i låten och slutar 16.40.
Mixen kan ni tanka på http://www.djalex.se
MVH
Jag hörde en jävligt het låt i helgen men kan inte hitta den igen det är reggea och den går något i stil med : bushweed ganja.... svårt och förklara ingen som kan ha någon ide om vilken det är ?
Jag vill ha hjälp att hitta en låt som låter som en klassisk gammal 80-90-tals techno låt och dom sjunger något i stil med "colours of the night" hela tiden så jag trodde den hette så men får inte fram något bra så hjälp mig gärna den som vet?
Jag behöver ha tag på en låt som går "I sing your heart and hope to die" hörde ryktesvägen att den är med i en film som heter tro hopp och kärlek. musiken är backbeat.
Jag vill ha hjälp att hitta en låt som låter som en klassisk gammal 80-90-tals techno låt och dom sjunger något i stil med "colours of the night" hela tiden så jag trodde den hette så men får inte fram något bra så hjälp mig gärna den som vet?
Kom direkt att tänka på Corona - Rhythm Of The Night. Nästan samma fras, upprepas i hela låten och är från rätt tidsperiod/genre. Ren gissning.
Jag behöver ha tag på en låt som går "I sing your heart and hope to die" hörde ryktesvägen att den är med i en film som heter tro hopp och kärlek. musiken är backbeat.