2007-04-23, 19:47
  #877
Medlem
frosses avatar
Letar efter en remix på Global Deejays - What a feeling. Alltså en remix på en remix
Till skillnad från andra remixer av originallåten samt Global Djs remixar som börjar med dunk dunk i början så börjar denna remix lugnt från början (precis som originalet) för att senare dunkadunka...typ

Så ja, hjälp mig
Citera
2007-04-23, 20:20
  #878
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.Gonzo
Efter googlande så ser jag att nån har frågat samma svar här, och troligtvis fått svar också.
http://www.hamsterpaj.net/forum_new/index.php?action=view_thread&thread_id=31090&offse t=0
Så har du 1 timme eller 5 över så kan du ju leta igenom

Tja. Jag hittade också den tråden men hon fick aldrig något svar på sin fråga och hon har inte varit aktiv sen förra året på sidan tyvärr. Konstigt att ett musikstycke kan vara så anonymt. Hörde för övrigt låten när jag var och handlade idag, kanske butiken har nåt tips, det verkade som det var deras egen musik och inte radio.
Citera
2007-04-23, 20:35
  #879
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av skorpan
Jag behöver ha tag på en låt som går "I sing your heart and hope to die" hörde ryktesvägen att den är med i en film som heter tro hopp och kärlek. musiken är backbeat.

Det är låten It's Been Done med Angela McCluskey du söker!
Citera
2007-04-23, 21:14
  #880
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av storyteller
Kom direkt att tänka på Corona - Rhythm Of The Night. Nästan samma fras, upprepas i hela låten och är från rätt tidsperiod/genre. Ren gissning.

Jo den fick jag för mig ett tag att det kanskek unde vara men icke sa nicke.

Colour of the night didadada it´s the colour of the night didadada...ja nåt sånt
Citera
2007-04-23, 22:23
  #881
Medlem
Nick Nacks avatar
Vem har gjort den versionen av Pink Floyd's "Wish you were here" som var på 100 höjdare nyss?
Citera
2007-04-23, 23:11
  #882
Medlem
Doktor Ötgers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sittstav
benjamin bates - whole, tror jag.
Helt rätt, tack så mycket
Citera
2007-04-24, 00:30
  #883
Medlem
Skulle behöva hjälp med att hitta ett par låtar som är samma typ som höstmixen 06 från skillstopaythebills.com

Gärna tips på stureplans musik i största allmänhet.
Citera
2007-04-24, 04:00
  #884
Medlem
Deqqis avatar
Sökes:
Jag hade en favorit sparad men... så hände någonting och alla mina favoriter försvann. Hur som helst, på sidan är det en liten flicka i mangastil som flyger och det spelas en hetisg låt i bakgrunden som går på repeat. Jag älskade den låten och vill verkligen hitta sidan igen, någon som har den minsta aning om vad fan jag snackar om?
Citera
2007-04-24, 04:06
  #885
Medlem
CashBlows avatar
Vem kan hjälpa mig med en låt där refrängen går: "I got my pride. It´s something wild..."?

Är något osäker på den andra meningen men "I got my pride" är jag säker på.
Citera
2007-04-24, 07:20
  #886
Medlem
Pallemans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Deqqi
Sökes:
Jag hade en favorit sparad men... så hände någonting och alla mina favoriter försvann. Hur som helst, på sidan är det en liten flicka i mangastil som flyger och det spelas en hetisg låt i bakgrunden som går på repeat. Jag älskade den låten och vill verkligen hitta sidan igen, någon som har den minsta aning om vad fan jag snackar om?


Jag tippar på att låten du letar heter heter Loituma - Levas Polka. Finns i oändligt många remixer.

Det är väl denna du pratar om? Hon flyger iofs inte... http://dojo.fi/~rancid/loituma__.swf
Citera
2007-04-24, 09:49
  #887
Medlem
Siden-Carlssons avatar
För några år sedan gick det en musikvideo där något åt mat baklänges, jag tror det var sushi de åt. Nå¨gon som vet vilken grupp och låt det var?
Citera
2007-04-24, 10:15
  #888
Medlem
Deqqis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Palleman
Jag tippar på att låten du letar heter heter Loituma - Levas Polka. Finns i oändligt många remixer.

Det är väl denna du pratar om? Hon flyger iofs inte... http://dojo.fi/~rancid/loituma__.swf

Haha, nej faktiskt inte men idén är snarlik. Den sidan jag menar har en liten typ sailor moon liknande figur som flyger och det blinkar och man får säkert eplepsi om man stirrar för länge.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in