Nu blir det svårt detta, söker en låt som jag hörde häromdagen.. Rock/metal vill jag minnas att genren var.. Sångaren sjöng typ; Ratata tatata i början.. Svårt att förklara detta känner jag
Cover på någon annan låt misstänker jag.. http://www.youtube.com/watch?v=-SZ3Vb0cNRU går väl ungefär likadant i början, kanske tillochmed är denna låten som den jag söker är cover på, Fast ratata bla bla går fortare i den jag söker och med mörkare röst
Senast redigerad av Ugglaa 2008-05-01 kl. 20:29.
Igår lyssnade jag till Boeves Psalm av Lars Hollmer. Den spelades av clownen Ruben Madsen i Valborgsprogrammet Valborg från Ulvön. Nu är grejen den att jag försöker komma på i vilken film eller tv-serie musikstycket har spelats men jag kan verkligen inte komma på det.
Igår lyssnade jag till Boeves Psalm av Lars Hollmer. Den spelades av clownen Ruben Madsen i Valborgsprogrammet Valborg från Ulvön. Nu är grejen den att jag försöker komma på i vilken film eller tv-serie musikstycket har spelats men jag kan verkligen inte komma på det.
Satt här och fick frasen "Nu är klockan mycket, dags att sova" i huvudet. Helt säker på att det kommer från slutet på någon låt men kan verkligen inte komma på vilken. Har fått för mig att det borde va nånting med Thåström eller liknande men kan ha helt fel... Hjälp mig!
Satt här och fick frasen "Nu är klockan mycket, dags att sova" i huvudet. Helt säker på att det kommer från slutet på någon låt men kan verkligen inte komma på vilken. Har fått för mig att det borde va nånting med Thåström eller liknande men kan ha helt fel... Hjälp mig!
Frasen kanske lyder "Nu är klockan mycket, dags att sluta", isåfall så är det Cornelis och hans "Ballad om en gammal knarkare", som Imperiet har gjort en cover på.