2008-04-05, 20:45
Medlem
hyperon4s avatar
Letar efter en gammal eurodance låt som va populär runt -94 Den fanns med på någon Megadance/megamix skiva.. och den går typ..

dom, dom da dom da dom da dom, dom da da da da.. that´s the way, it´s got to go, put your hand in the air when i say soo.

he he. någon som vet va den heter?
Citera
2008-04-05, 21:18
Medlem
irrblosss avatar
Argh! Måste veta vem som gjort låten som är med i nya reklamen för sterling.com?

Här finns videon:
http://www.sterling.dk/sv/sterlingwewouldflywithus.wmv

Har googlat på delar av texten utan framgång.
Citera
2008-04-05, 21:35
Medlem
yowsers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hyperon4
Letar efter en gammal eurodance låt som va populär runt -94 Den fanns med på någon Megadance/megamix skiva.. och den går typ..

dom, dom da dom da dom da dom, dom da da da da.. that´s the way, it´s got to go, put your hand in the air when i say soo.

he he. någon som vet va den heter?

Melodie MC - "Dum Da Dum"
Citera
2008-04-05, 21:41
Medlem
Det är på följande vis, att jag såg en musikvideo för massa år sen på ZTV (tror jag det var). säkert minst 5 år sedan.

Det var en tjej som sjöng på engelska och den var inspelad i Stockholm till i alla fall stor del, (på bl.a. kungsgatan tror jag). Tjejen i fråga sprang runt med en hund som jag har för mig hon gick in på nåt fik med, har även för mig att hon fikade ensam tillsammans med sin hund.

Jag minns inte mycket av texten, men hon sjöng nånting i stil med 'like a rainbow(?), hmm hmm hmmm decided(?), like a hmm hmm hmm, like a hmm hmm hmmm, that is what you aaaaare!"

Inte mycket att gå på kanske. Jag kom och tänka på låten idag av någon anledning och så fastnade den och jag har suttit och letat på google o altavista och CDON hela kvällen utan resultat.

Någon som råkar veta?
(antagligen inte)

Men stort tack på förhand iallafall.
Citera
2008-04-05, 22:32
Medlem
Låten som sjöngs av Filip och Fredrik i början av Sverige Pussas och Kramas, vad heter den? Dom har ju uppenbarligen gjort om texten, men det finns väl ett orginal?
Citera
2008-04-05, 22:37
Medlem
Zwerchstands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Linkkan
Hej! frågat förut och fick inget svar så jag försöker igen!

Letar efter en hiphoplåt där beatet är Mozarts Turkish March!.
Tacksam för svar! tror den är svensk, men inte säker alls.
Du kanske får bättre träffar med sökning på Turkish Rondo (Rondo alla Turca).
Citera
2008-04-05, 23:19
Medlem
Infinitums avatar
Det här är en cover på en låt jag söker. Någon som vet?
http://www.youtube.com/watch?v=Y65bOK2MwKo

EDIT: Eller skitsamma, jag hittade låten nu
Senast redigerad av Infinitum 2008-04-05 kl. 23:25.
Citera
2008-04-06, 10:25
Medlem
LaZZi3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Johnny Blade
Är det den här du tänker på? Man ska använda hörlurar så låter det som att ljuden kommer från olika håll.

http://www.youtube.com/watch?v=IUDTlvagjJA

Tack det verkade som att det var den som folk har pratat om =) Tack så hemskt mycket!
Citera
2008-04-06, 15:48
Medlem
Det är soundtracket till Heat, något som moby har gjort, minns dock inte titeln

Citat:
Ursprungligen postat av valley
Söker låten som spelades när Koreografkvinnan och Kristian Luuk dansade tillsammans i Melodifestivalen vid 21.00-tiden. En ganska lugn låt, lite Röyksopp-känsla i sig.
Citera
2008-04-06, 16:26
Medlem
Whitney Houston - How will i know remix

Letar efter en (typ) house mix på Whitney Houstons låt 'How will I know'. Den är rätt känd, så irriterar mig rätt mkt att jag inte kan hitta den.. Den finns bl.a. med i mixen "Samuel & John - Höstmixen 2006" (hittas på www.skillstopaythebills.com), där den e den första "riktiga" låten.
Citera
2008-04-06, 18:52
Medlem
Hej, söker efter låten som används i Sterlingreklamen på tv. Någon som vet vilken det är?
Citera
2008-04-06, 19:18
Avslutad
Vad heter denna låten?

http://pown.alluc.org/?uid=168

Ful som fan men den är skön.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem