Vilken är den förbannade fotbollslåten jag haft på huvudet hela dagen? Har googlat och provat midomi.com och allt möjligt och som av en slump hittade jag den här på youtube: http://www.youtube.com/watch?v=rroxZ31y4fc
Den absolut första melodin som de sjunger "hammarby" till.
Söker en judisk låt, den låt de brukar spela i alla hollywood filmer när Judar har en fest. Alltså en 'klassisk' sådan.. Har ett up-tempo likt ryssarnas kalinka...
Ni vet vilken jag menar...
Söker en judisk låt, den låt de brukar spela i alla hollywood filmer när Judar har en fest. Alltså en 'klassisk' sådan.. Har ett up-tempo likt ryssarnas kalinka...
Måste ha den som ringsignal när Judepolarn ringer
Ehm... Kanske Dreidel, Dreidel, Dreidel?
I have a little dreidel. I made it out of clay. When it's dry and ready, with dreidel I shall play. Oh dreidel, dreidel, dreidel, I made you out of clay. Oh dreidel, dreidel, dreidel, with dreidel I shall play.
Hade en låt på hjärnan för ett tag sedan, hörde den nyss igen i slutet på avsnitt nio av "Hello" Africa, (programmet med Jonny och Mattias som är i Afrika och bygger skola). Låten går: it breaks my ha, haha ha haha ha haha ha heaaaart. Låter som det är Nelly Furtado som sjunger men jag är osäker. Hjälp mig med denna så kan jag sova gott sen.
Hade en låt på hjärnan för ett tag sedan, hörde den nyss igen i slutet på avsnitt nio av "Hello" Africa, (programmet med Jonny och Mattias som är i Afrika och bygger skola). Låten går: it breaks my ha, haha ha haha ha haha ha heaaaart. Låter som det är Nelly Furtado som sjunger men jag är osäker. Hjälp mig med denna så kan jag sova gott sen.
Skulle tro att du letar efter: Regina Spektor - Fidelity