2021-02-25, 21:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OccultusMysterium
Det där är Noice - Ut i natten, eller har jag fel?

Tror inte det är den heller tyvärr. Hör lite av samma, så förstår hur du tänker. Skulle kunna vara samma genre och stil kanske, och i så fall letar vi efter 80-tals synthpop, postpunk, något ...
Citera
2021-02-26, 00:11
Medlem
OleYellers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Graver
bump
Det är väl iaf Organism 12. Låt vet jag inte.
Citera
2021-02-26, 20:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flushbuch
Tror inte det är den heller tyvärr. Hör lite av samma, så förstår hur du tänker. Skulle kunna vara samma genre och stil kanske, och i så fall letar vi efter 80-tals synthpop, postpunk, något ...

Låter precis som han nynnar/sjunger "När kvällen tagit slut" i slutet av klippet då låten spelas. Kanske går att hitta via någon lyric search, men fan vad jag känner igen den där melodin..
Citera
2021-02-27, 14:28
Medlem
Uvins avatar
Jag vet att jag har hört en sång, som jag tyckte mycket om, men nu kan jag inte minnas vare sig musik eller så mycket av texten... Men det är en svensk visa, ett kärleksdrama som berättas ur en kvinnas perspektiv, om hur hennes man har en affär med en annan, och hur han sedan kommer tillbaka med svansen mellan benen. Allting beskrivs kronologiskt, i en berättande flöde, utan refränger. Den är väldigt melankolisk, finstämd. Någon som har en aning?
Citera
2021-02-27, 14:32
Medlem
Carl Serungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carl Serung
Kanske 10 år gammal låt som. Manlig artist som sjunger på skånska bla:
"Jag har aldrig varit i kina, jag har aldrig gått på lina"

Eller något liknande.
Bump
Citera
2021-02-27, 17:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Uvin
Jag vet att jag har hört en sång, som jag tyckte mycket om, men nu kan jag inte minnas vare sig musik eller så mycket av texten... Men det är en svensk visa, ett kärleksdrama som berättas ur en kvinnas perspektiv, om hur hennes man har en affär med en annan, och hur han sedan kommer tillbaka med svansen mellan benen. Allting beskrivs kronologiskt, i en berättande flöde, utan refränger. Den är väldigt melankolisk, finstämd. Någon som har en aning?

Monica Zetterlunds version av Olle Adolphsons ”Trubbel”?
Citera
2021-02-27, 22:33
Medlem
Uvins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cig35
Monica Zetterlunds version av Olle Adolphsons ”Trubbel”?
Yes, där satt den! Snyggt, tack så jättemycket!
Citera
2021-02-28, 15:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HälsingeBocken
Kan det vara Sparks - When Do I Get To Sing 'My Way' som du minns?
www.youtube.com/watch?v=C8dqCQ2MHfQ

Det är det! År av letade och du hittade den på en gång. Tack så mycket!
Citera
2021-03-02, 17:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ottiotta
Har en låt jag letat efter i snart 10år.
Hade den på en spellista på Spotify men är nu borta,

Hitta den från början då den låg som en singel under det svenska bandet November Spotify-diskografi. Uppenbart att den hamnat fel och nu har dom väl rättat till felet.
Kommer inte ihåg nån specifik text men låten handlar typ om dagdrömmar,
Är inte helt hundra men nästan säker på att det är en kvinna som sjunger.
Texten är på engelska och stuket på låten påminner lite om cheers introt.
Omslaget är om jag kommer ihåg rätt en natur bild i en cirkel mot en mossgrön bakgrund.

Inte så mycket konkret att gå på men hoppas på att nån kan hjälpa mej.

Har nu hittat lite mer info, kom in på en gammal spotyfi profil och hitta låten där.. Men går inte spela den, men låten heter "in your dreams" och finns på en skiva som heter lucky penny av november och bilden är inte en naturbild utan en bild på en penny(myntet) på en grön bakgrund...

Men hittar den ingenstans så kan inte lyssna på den.

Nån som har nån tanke på vart man skulle kunna få tag i den.?
Citera
2021-03-02, 17:38
Medlem
Asmodeusvults avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ottiotta
Har nu hittat lite mer info, kom in på en gammal spotyfi profil och hitta låten där.. Men går inte spela den, men låten heter "in your dreams" och finns på en skiva som heter lucky penny av november och bilden är inte en naturbild utan en bild på en penny(myntet) på en grön bakgrund...

Men hittar den ingenstans så kan inte lyssna på den.

Nån som har nån tanke på vart man skulle kunna få tag i den.?
Det finns en kvinna som heter Claudia Recchio som är med och sjunger på en låt som heter ”In your dreams” och också på en annan låt som heter ”Lucky Penny”.

Det bandet heter dock ”Billie Girls” efter ledigfiguren ”Kathy Billie”.

Känns som lite för många omständigheter för att inte ha något med den låt du letar efter att göra.

https://open.spotify.com/track/0LyyqP3nfu8V9yiiUjkMcy?si=lFZbVBRvRs-2HzbYgIjfCQ
Citera
2021-03-02, 20:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Asmodeusvult
Det finns en kvinna som heter Claudia Recchio som är med och sjunger på en låt som heter ”In your dreams” och också på en annan låt som heter ”Lucky Penny”.

Det bandet heter dock ”Billie Girls” efter ledigfiguren ”Kathy Billie”.

Känns som lite för många omständigheter för att inte ha något med den låt du letar efter att göra.

https://open.spotify.com/track/0LyyqP3nfu8V9yiiUjkMcy?si=lFZbVBRvRs-2HzbYgIjfCQ

DET ÄR DEN!! TACK SOM FAN!!
(inte riktigt lika bra som jag minndes men mår fan lite bättre när jag hör den.)
Citera
2021-03-05, 01:36
Medlem
Är det nån som vet namnet på låten som spelas i bakgrunden i den här scenen från Beck-filmen "The Money Man"?

https://www.youtube.com/watch?v=J5Z_v8z7nZo

Det låter som nånting från typ 80-talet, och den första versraden verkar vara "Who knows what to believe?".
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in