Söker efter en låt/sketch som handlar om en man som inte får upp en burk med kalops. ”Tur det finns starköl”. Någon som har en aning om vad det kan va?
Letar efter en låt av Loke Nyberg. Han sjunger om en hemlös på en perrong, det är snabbt tempo och mycket dragspel. Har gått igenom de flesta album av honom, men kan inte hitta den.
Hörde en låt på affären jag inte hann använda SoundHound för. Blir galen, vill veta vad den heter.
Den var lite indie aktig, påminner mig lite om Men I Trust t.ex. fast mer upbeat och mindre jazzig. Nästan lite The Cardigans. Det var en tjej som sjöng.
Kunde urskilja lite av refrängen. Tror refrängen gick ungefär:
"Girl
Are you okay
Cause you make me cry
..."
I slutet av låten går den in i någon ny del som lät typ "We're dancing in the sky" flera gånger. Hittar nada när jag googlar!
Senast redigerad av SlapBass 2023-05-05 kl. 13:49.
Jag söker en musikvideo som spelades mycket på ZTV nån gång sisådär runt millennieskiftet. Mins inte alls vad låten heter eller ens hur den går. Men i videon är det en snubbe som går runt på stan med en slags kubformad byggställning på kroppen där han monterat högtalare i alla hörn. Han är alltså ett vandrande discotek skulle man kunna säga.
Nån som brukade kolla mycket på ZTV när det begav sig som känner igen detta?
jag hörde en låt nyligen som jag vill veta vilken det är. artisten tror jag heter ett hyffsat normalt svenskt för och efter namn ( typ lina svensson) och låten TROR jag heter typ 43an men kan fan inte hitta den.
hon sjunger nått som liknar "jag tog 43an(?) ner till" och sen att hon sjunger att honvaknade upp hos någon och hon borde haft mer vett kvällen innan