Är ute efter en låt jag hörde på radion häromdagen. Det ända jag kommer ihåg från låten var att det är en snubbe som sjunger något i still med 'We will be okay baby, oh baby, okay baby'. Väldigt catchig och förmodligen någon sing-and-songwriter snubbe. Hörde låten på tysk radio om det hjälper. Jag har försökt googla själv men detta har inte get något vettigt resultat ännu.
Pop, Sing-and-Songwriter.
Snubbe.
Hyffsat skrovllig röst.
Catchig.
Hörde på radion i Tyskland.
Finns här någon som kanske skulle kunna veta vad det är för låt?
Men för fan, en gång för alla, kan folk sluta kalla det "sing-and-songwriter"? Hur FAN skulle det kunna heta så? Ett verb och ett substantiv helt sonika sammansatta?? Översättning: SJUNG-OCH-LÅTSKRIVARE då eller?
Hörde idag en svensk låt där någon sjöng om en vän som hade tagit hans fru. Kommer inte ihåg någon textrad så kan inte söka på google. Låten var lugn och ganska sorgsen. Det enda jag kommer ihåg var att artisten sjöng om att de fortfarande var bästa vänner. Hoppas någon känner igen låten!
Jag vill ha reda på vad 2 låtar heter som jag inte kan låt namnet på. Det är något techno/disco av ngt slag. http://www.youtube.com/watch?v=xDQQFUxBMXA
Länken går till en film som heter Beck-Vita nätter. Vid tiden 44:13 så börjar en av låtarna som jag vill ha reda på och 50:34 börjar den andra. Om det är någon som vet vad dessa låtar heter så är jag tacksam för svar!
//yours Wickedd