Citat:
Ursprungligen postat av ErnstRamsteiner
God Afton/Morgon mina vänner!
Behöver er hjälp och jag tror inte det kommer vara några som helst problem faktiskt.
Söker en låt med Ambassadors (den korrekta stavningen på det svenska bandet vet jag inte) som gick en del på P3 för några år sedan. Jag har googlat arslet - jag talar om ett flertal försök från och till under en ganska lång period - men finner den inte. Jag är ingen Googleexpert men det är - som vi alla vet - inget kärnfysikämne direkt. Kan nog hitta varenda en låt som jag känner till någorlunda på EN googling (lol försöker givetvis inte på något sätt spela duktig med det påståendet eftersom det inte finns något "duktigt" med att finna saker via sökmotorer. Självklarheter. Utan vill enbart belysa att jag inte kommer hit och ber om eran tid utan att ha faktiskt ha lagt ner min egen tid och energi först, dock förgäves.
Denna grupp verkar dock vilja ha tagit bort sig själva från etern.
Tycker egentligen låten är alldeles för popig och mjäkig för mig, men typ över halsvägs in i låten har den en underbar synthslinga som jag varit sugen på väldigt länge nu. MEN hittar fan inte låtjäveln hur mycket jag än söker.
Jag vet att den bara är en länk bort och det borde inte alls vara svårt att hitta låten med tanke på bandets namn (med musiksökning etc, i annat fall är det så klart en nackdel med tanke på namnet).
Det jag vet:
* Svenskt band
* Hette något med Ambassadors men exakt vet jag inte. Kan vara stavat på korrekt franska istället etc
* Spelades hårt på P3 för några år sedan
DÄR borde nöten vara knäckt tänker jag mig...
* Fanns på myspace (hade länken men raderad för länge sedan, säkert i samband med att länken inte fungerade och inte pga typ datorhaveri)
Det jag vet att ni kan bortse ifrån:
* Klockor
* Hotell
* Fiskerullar
* Det franska bandet "les ambassadeurs"
Vilken lång text! Antar att du syftar på denna låt
http://www.youtube.com/watch?v=cMN09JsCI3I sambassadeur - kate