Jag söker en låt där jag bara kommer ihåg vaga detaljer från musikvideon. Tror den var från tidigt 90-tal och i videon har jag för mig att det var två svarta tjejer som åkte runt i rymden i någon märklig farkost. Genrén var någon typ av elektronisk musik, troligen eurodance eller nåt åt det hållet.
Vad heter den där låten som spelas på en konsert i någon av dessa filmer; City of god. City of Men, eller en tredje film om brasiliens swat i favelan.
I låten sjunger dom om vapen, hur vapen låter. Ratatatatatata sjunger dom bland annat. på spanska
Vad heter låtarna som är ljudprov för denna flöjt?
Den irländska verkar vara en variant av The Irish Washerwoman men dom övriga två har jag ingen aning om.
Barockstycket vet jag tyvärr inte, men det klassiska är Papagenos första aria ur Mozarts Trollflöjten (Der Vogelfänger bin ich ja): http://www.youtube.com/watch?v=n8zDNRsryoE
Söker efter en låt jag hörde någon spelade under en billjuds-tävling nyligen, kommer inte ihåg så jättemycket förutom att det var bra tryck i den, och refrängen gick ungefär "my name is b-e-e-i"
Någon som har en aning om vilken låt det kan vara?
Osäker på beei, men det lät nått åt det hållet, och killen bokstaverade namnet
EDIT: Kan nog vara så att han sjunger "I´m the B-E, I´m the B-E-E-I", funderade lite på det och texten går nog mer åt det sista exemplet
Senast redigerad av Nidhogg 2011-09-26 kl. 14:58.
Söker efter en låt jag hörde någon spelade under en billjuds-tävling nyligen, kommer inte ihåg så jättemycket förutom att det var bra tryck i den, och refrängen gick ungefär "my name is b-e-e-i"
Någon som har en aning om vilken låt det kan vara?
Osäker på beei, men det lät nått åt det hållet, och killen bokstaverade namnet
EDIT: Kan nog vara så att han sjunger "I´m the B-E, I´m the B-E-E-I", funderade lite på det och texten går nog mer åt det sista exemplet