2012-06-09, 14:09
Medlem
lasersnabbs avatar
[quote=n2x]På sjuan/tv4 har det gått en reklam för filmen flashdance och söker efter vad låten som spelades heter. Är den gjord enbart för filmen eller finns den som en hel låt?[/QUOTE

Jag antar att du menar den här:

http://www.youtube.com/watch?v=ILWSp0m9G2U

Verkligen hemsk
Citera
2012-06-09, 14:52
Medlem
BigBusinesss avatar
Hjälp!!!

Lyssnar en del på internetradiokanalen The Chill out Lounge.

Där spelas ibland en låt jag fått på hjärnan, någon som vet vilken det är:

- fin kvinnoröst som sjunger
- speciellt flöjtljud då och då
- texten går i stort sett bara "Iiii don't love you, no more no iiiii dont love you love you no moooreee" (inte exakt så, men typ)

Googlat, sökt på itunes store och spotifty...

Någon?

Edit: hittade!!! E-Love, Cause I love you no more
Senast redigerad av BigBusiness 2012-06-09 kl. 15:06. Anledning: Hittade!
Citera
2012-06-09, 15:48
Medlem
Guesswhoiams avatar
Vad heter denna låt? Låten spelas upp i The Sopranos Season 1 Episode 2 (46 long)

http://www.speedyshare.com/qyXxe/Namnlos.wma

Det är en .wma fil som du kan spela upp i VLC (eller vilket annat program som helst), den är ca 18 sekunder lång.

Har letat i ca 1-1.5 timma på nätet, googlat lyrics som jag hört ifrån den samt letat på google efter låtar som används i episoden "46 long", hittar alla förutom denna.
Citera
2012-06-09, 16:02
Medlem
kirewwe666s avatar
Hej Flashback!
Behöver hjälp med att hitta en låt. Det jag vet om den;
*Enda stället jag hört den på är på barnkanalen Nickelodeon för många år sedan. Den gick emellan programmen under en period.
*Har för mig att den hette Accident, de upprepade åtminstone ordet många gånger under refrängen.
*Det var ett gäng svarta män med nån slags rasta-frisyr (Liknande frisyr som Dr. Alban)
*I videon åkte de runt i radiobilar som de krockade med, filmat från olika vinklar.
*Själva låten går under genren Hip Hop/Dancehall/Reggae. Ganska högt tempo. Svårt att höra orden.
* En fras jag tror var med: "You have a break, you must be____"

Vore oerhört tacksam om ni skulle hitta den!
Tack på förhand!
Citera
2012-06-09, 16:24
Medlem
bax88s avatar
Nån som kan namnet på artisten och låtnamnet som spelas på introt till serien The Wire s01?
Citera
2012-06-09, 16:48
Medlem
lasersnabbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bax88
Nån som kan namnet på artisten och låtnamnet som spelas på introt till serien The Wire s01?

Jag tror att det är The Blind Boys from Alabama - Way down in the hole. Låten är jag säker på, artisten inte lika säker, de ändrar från säsong till säsong.
Citera
2012-06-09, 17:14
Medlem
bax88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lasersnabb
Jag tror att det är The Blind Boys from Alabama - Way down in the hole. Låten är jag säker på, artisten inte lika säker, de ändrar från säsong till säsong.

Helt korrekt från din sida!

Tackar å det ödmjukaste!
Citera
2012-06-09, 18:13
Medlem
Hjelp meg, takk snille...

Mener å huske at det er en gammel heavy/puddel rock gruppe som hadde den, trodde det var Bon Jovi.. men finner ikke noen sang som kan passe..

Det eneste jeg husker av låten er dette: She`s got the devil in her eyes... mmmm, she`s got the devil in her eyes...
Citera
2012-06-09, 18:18
Medlem
NorthSNKRs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Soleirol
Hjelp meg, takk snille...

Mener å huske at det er en gammel heavy/puddel rock gruppe som hadde den, trodde det var Bon Jovi.. men finner ikke noen sang som kan passe..

Det eneste jeg husker av låten er dette: She`s got the devil in her eyes... mmmm, she`s got the devil in her eyes...

Kan det vara den här?
http://www.youtube.com/watch?v=EATKKCc6xfA
Citera
2012-06-09, 18:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NorthSNKR
Kan det vara den här?
http://www.youtube.com/watch?v=EATKKCc6xfA

Nope.. er mer heavy..
Citera
2012-06-09, 18:30
Medlem
.Mercedes-Benzs avatar
Va äre för låt "jag är så kär jag har funnit min lycka"
Citera
2012-06-09, 19:13
Medlem
MaryBells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lasersnabb

Isn't that a Tom Waits song?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in