http://www.youtube.com/watch?v=GPmGBcP8sz4 - NIkola Sarcevic - Lock-Sport-Krock.
Råkade få på denna låten i playlisten och introt påminner mig så mycket om någon annan låt, själv gitarrdelen i början bara. Kan bara Bob Dylan eller liknande, är inget nygjort direkt. Det jag vet är att det är en engelsk låt iallafall!
Hej. Det skulle fan betyda allt om ni kunde hjälpa mig att hitta den låten som jag kommer att beskriva, dock så är beskrivningen ganska diffus och passar säkert in på ett flertal låtar, tyvärr.
Det är en lugn reggaelåt, de sjunger om babylon och att de ska bygga ett torn som når upp till himlen.
Haha ja såklart det är Ed Sheeran, va dum jag är! Men tack så mycket. Trodde dock att jag var ensam om att lyssna på denna musiker i sverige! Kul att fler har upptäckt denna talang!
Tjena letar efter en låt och kommer inte iihåg hur den går men det är en kille som går i prinsess klänning och gummistövlar på en åker?? Nån som känner igen den? Skriv gärna ))
Hej. Det skulle fan betyda allt om ni kunde hjälpa mig att hitta den låten som jag kommer att beskriva, dock så är beskrivningen ganska diffus och passar säkert in på ett flertal låtar, tyvärr.
Det är en lugn reggaelåt, de sjunger om babylon och att de ska bygga ett torn som når upp till himlen.
Det är tyvärr allt jag har, hjälp snälla
Mvh
När man läser lugn reggaelåt och Babylon så tänker man ju på "Rivers of Babylon" med The Melodians.
Men låten som annars är mest känd med Boney M handlar väl inte direkt om Babels torn, utan snarare om de svarta slavättlingarnas påtvingade exil i "Babylon", i rastafaritermer synonymt med Jamaica och Amerika. Så det är kanske ändå inte den du söker?