Skulle mycket väl kunnat vara ngt med Blue Cheer.
Men låten är minst 5+ minuter lång och då Blue Cheerlåten du postade nu låter som Pantera skulle jag säga att det här påminner om ngn sorts protometal, tunga snabba riff, med ett breakdown i mitten på kanske 1.5-2 minuter då det flummas ut rejält i slött tempo, typ där bandet bestämde sig för att dra en holk och softa ner en stund.
Vet inte var jag ska börja, en av mina stora gåtor är lösta. Det mest pinsamma är att jag borde känt igen den då jag spelat Metallicas version hundratals ggr när den kom i slutet på 80-talet.
Men som sagt jag var grymt marinerad när jag hörde den på radion.
Nu kommer jag sova gott i natt. Bor du i Stockholmsområdet lovar jag att bjuda på en öl i sommar.
TACK!
Nej inte den heller. Namnet på gruppen klingar spanskt eller italienskt tror jag.
Inget med DJ heller, tror faktiskt att gruppnamnet börjar på S, antingen i första eller andra ordet (om det nu är två ord i artistnamnet).
Söker en finsk sportlåt som jag hörde ute när jag var och kollade Sverige - Finland. De spelade en massa svenska hejarlåtar dock bara en finsk och det är den jag är ute efter.
Lät som de sjöng något i stil med "Viiiva la viva". Lät lite åt "Dropkick Murphys"-hållet och gick väldigt snabbt...
Söker en finsk sportlåt som jag hörde ute när jag var och kollade Sverige - Finland. De spelade en massa svenska hejarlåtar dock bara en finsk och det är den jag är ute efter.
Lät som de sjöng något i stil med "Viiiva la viva". Lät lite åt "Dropkick Murphys"-hållet och gick väldigt snabbt...
Sorry att jag inte har bättre minne och bättre info, men den här låten var verkligen en hit och var jävligt skön. Tänk dig ATB - Don't stop-skön, men en annan låt.