2011-01-08, 19:24
Medlem
kthxbyelols avatar
Fick nån nostalgi refräng i mitt huvud men kan inte komma på vilken låt det är, kan inte beskriva den mer än typ;

En brud som sjunger typ "Can you reach me are you there", eller Can you reach me I'll be there" även om jag tror den första är troligare lugn låt som fan. Nästan sorglig, spelade en hel del på radio för kanske 6-8år sen.

Är INTE Anita Barker eller The four tops eller Gloria Gaynor. Är som sagt inte 100 på refrängen men vet i alla fall att det är en brud, haha hoppet är litet men det finns kom igen nu flashback, hjälp en nostalgiker.

Måste fråga igen, ingen som har tagit den, var inte gospel eller något såndanhär bara en lugn låt med en lugn refräng.
Citera
2011-01-08, 20:34
Medlem
breathmes avatar
Hej
Citera
2011-01-08, 20:37
Medlem
breathmes avatar
HAHA! sorry, där var jag lite ivrig.....

Jag letar en låt från 90-talet, egentligen en musikvideo (och därav ett tidigare inlägg om just det.) där en tjej i blå klänning sitter på en gunga. Hon är rätt klantig har jag för mig.

Det enda jag tror mig veta om låten är meningen
"But we waste it blabla bla... we are sleeping in a field"

Nån som vet?

(och förlåt för att jag postade mitt tidigare inlägg som nästan är identiskt med detta.
slå mig inte, i come in peace)
Citera
2011-01-08, 20:38
Medlem
Qweasd123s avatar
Söker en låt där melodin går nåt i stil med "La la la la la laaa la la la la la laaa la la la laaaaaa la la la la laaa"

Och dom sjunger "blablabla miracle blablabla". Tror det är en tjej som sjunger.

Edit: Ordet miracle som dom sjunger är mitt i en text, dom sjunger alltså inte MIIRAAAAAACCCCLLLLLEEEEEEEE, utan dom sjunger det helt vanligt mitt i en mening.
Senast redigerad av Qweasd123 2011-01-08 kl. 20:42.
Citera
2011-01-08, 20:58
Medlem
CrazyCatWomans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Qweasd123
Söker en låt där melodin går nåt i stil med "La la la la la laaa la la la la la laaa la la la laaaaaa la la la la laaa"

Och dom sjunger "blablabla miracle blablabla". Tror det är en tjej som sjunger.

Edit: Ordet miracle som dom sjunger är mitt i en text, dom sjunger alltså inte MIIRAAAAAACCCCLLLLLEEEEEEEE, utan dom sjunger det helt vanligt mitt i en mening.

Fragma-Tocas miracle?
Citera
2011-01-08, 20:59
Medlem
CrazyCatWomans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kthxbyelol
Fick nån nostalgi refräng i mitt huvud men kan inte komma på vilken låt det är, kan inte beskriva den mer än typ;

En brud som sjunger typ "Can you reach me are you there", eller Can you reach me I'll be there" även om jag tror den första är troligare lugn låt som fan. Nästan sorglig, spelade en hel del på radio för kanske 6-8år sen.

Är INTE Anita Barker eller The four tops eller Gloria Gaynor. Är som sagt inte 100 på refrängen men vet i alla fall att det är en brud, haha hoppet är litet men det finns kom igen nu flashback, hjälp en nostalgiker.

Måste fråga igen, ingen som har tagit den, var inte gospel eller något såndanhär bara en lugn låt med en lugn refräng.

Och det var inte Billie Myers- Kiss the rain som jag föreslog?
Citera
2011-01-08, 21:09
Medlem
N.I.Bs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Resolutio
http://www.youtube.com/watch?v=ku17InceClM

vad heter låten som spelas i början? Den e as känd men kan inte namnet på den.

taxsamt för svar!

http://www.youtube.com/watch?v=rutArtds6r8

Loverboy - Working For The Weekend
Citera
2011-01-08, 21:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bankiren
Ursprungligen postat av Charlie92
Letar efter en slags dans låt som innehåller mycket saxofon, från 80 eller 90-talet. Jag tror inte att någon sjunger i den, men är inte helt säker. Den borde vara populär, har hört den ett par gånger på radio och kanske någon gång på tv eller i en film, men det är inte förrän nu jag verkligen vill ta reda på vilken låt det är. Högt tempo på den med, så det är inte precis en ledsam låt.

Jag har testat att söka på några gamla kända saxofon låtar men hittade inget. Någon som kan ana vad jag letar efter? Tack.

kan det va denna: Gerry Rafferty - Baker Street

http://www.youtube.com/watch?v=WkS169P_Eeo

Nej, det är inte den. Låten jag söker efter har ett snabbare tempo och är lite "gladare". Några fler förslag?
Citera
2011-01-08, 22:02
Medlem
CrazyCatWomans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Charlie92
Nej, det är inte den. Låten jag söker efter har ett snabbare tempo och är lite "gladare". Några fler förslag?

Den här då?
Touch and Go-would you?
http://www.youtube.com/watch?v=izBbP2kro-c
Citera
2011-01-08, 22:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CrazyCatWoman
Den här då?
Touch and Go-would you?
http://www.youtube.com/watch?v=izBbP2kro-c

Den är bra den med, men det var inte låten jag letade.

Jag kan säga att det är ungefär samma sväng och dans som i Touch and Go's låt.
Citera
2011-01-08, 22:33
Medlem
Låten i nya billys (tror jag) reklamen? Den med basketspelaren, skogshugaren mm.
"Alla älskar goda slut" tror jag den heter.

MVH
Senast redigerad av x1 2011-01-08 kl. 22:35.
Citera
2011-01-08, 22:37
Medlem
CrazyCatWomans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av x1
Låten i nya billys (tror jag) reklamen? Den med basketspelaren, skogshugaren mm.
"Alla älskar goda slut" tror jag den heter.

MVH

Reklamen är för fastighetsbyrån...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in