Har en fransk låt i huvudet som jag hörde för några år sedan.
Den var populär i Europa runt 2003 eller 2004 under våren/sommaren. I musikvideon så är det en man och en kvinna(där kvinnan sjunger) som åker i en cabriolet(mannen kör har jag för mig) på en väg vid vad jag skulle tro är franska Rivieran.
Instrumentet i låten som hörs bäst är dragspel men även piano kommer lite då och då med sin rätt så enkla melodi ( din din dån eller någonting sådant). Jag tror att kvinnan sjunger du afrodite eller någonting liknande, och sedan så hörs det som om den hackar lite och då återkommer d- någonting ett par gånger sedan du afrodite igen och sedan något annat.
Aja jag hoppas att denna info var tillräcklig för att bestämma denna låt, så att jag kan vila i frid någon gång...
Söker namnet på låten som återkommer i filmen "Twelve monkeys". Någon klassisk musik tror jag, den spelas bland annat upp när Brad Pitt har sina episoder i mentalsjukhuset.
Denna melodi höjde filmen ytterligare.
Har en fransk låt i huvudet som jag hörde för några år sedan.
Den var populär i Europa runt 2003 eller 2004 under våren/sommaren. I musikvideon så är det en man och en kvinna(där kvinnan sjunger) som åker i en cabriolet(mannen kör har jag för mig) på en väg vid vad jag skulle tro är franska Rivieran.
Instrumentet i låten som hörs bäst är dragspel men även piano kommer lite då och då med sin rätt så enkla melodi ( din din dån eller någonting sådant). Jag tror att kvinnan sjunger du afrodite eller någonting liknande, och sedan så hörs det som om den hackar lite och då återkommer d- någonting ett par gånger sedan du afrodite igen och sedan något annat.
Aja jag hoppas att denna info var tillräcklig för att bestämma denna låt, så att jag kan vila i frid någon gång...
Okej, jag har ett litet problem. Jag hittade ett band för några månader sedan av en olycka på youtube. Kommer nu varken ihåg namnet eller skivan eller nånting sånt. Enda jag kommer ihåg är ungefär hur cd-omslaget såg ut och hur det lät som... hoppas nån här kan hjälpa mig
Det lät som nått mellanting mellan Opeth och High on Fire. Tung sludgig metal med proggig melodi.
Omlsaget såg ut nånting som liknar en av de här, fast jag är inte 100% säker:
Det var iaf mörkrött och svart på omslaget. Och stilrent. Bandnamnet var i nån snygg enkel typsnitt, Times new Roman eller Garamond skulle jag gissa
Albumcovern som du ritat och beskrivit ser ut som Frames av Oceansize. Låter inte riktigt som något mellan opeth och high on fire men jag kom att tänka på dem ändå.
Söker namnet på en gammal Country / Rock -låt från 80/90 - tal
Låten handlar i grova drag om en killes liv och hur han blir antagen till millitären (the navy).
Vad jag kommer ihåg från texten är det hans mor som skriver in honom där.
Mer info om låten: (de bitar jag kommer ihåg)
- Han är i Mexico, Port of san Diego etc.
- Felicia Española(?), only thirteen, a child in mexico (ett fragment av texten)
- Åldrar som nämns är 13, 15, 17, 19(?), 33(?)
Outrot av låten är ganska speciellt då han sjunger:
Ye ye ye ye ye ye ye ... väldigt många gånger. (Tonläget sjunker hela tiden) x 1 repris
Det är dessa bitar jag kommer ihåg av låten.
Inte mycket att gå på men någon kanske har en aning.
Hej! Jag letar efter en låt som var på spotify reklamen förra veckan. Det är en jazz/reggae låt, en tjej sjunger vanligt och en afrikansk man sjunger jazz/reggae.
Jag söker en låt vars musikvideo jag såg nån gång på 90 talet. Handlingen i videon var nånting i stil med en kille som kopplade upp sig på datorn och hade på sig virtual reality glasögon och en handske och förälskade sig i en tjej som han träffade via datorn.
Kommer tyvärr inte ihåg så mycket mer av videon då jag var rätt ung då, men jag har iallafall för mig att gillade låten då och är lite nyfiken på vad det var för låt. Så om det är nån där ute som har nån aning om vad det kan vara för låt (trots min knapphändiga beskrivning) så skulle jag bli jätteglad om ni kunde hjälpa mig...