Söker en låt som spelades nu under Dreamhack winter 2010. Typ "techno/club" låt, refrängen gick något med "in the morning" eller "see the morning, see the day" Någon som kanske vet ? Mvh
Jag behöver hjälp med att hitta en låt, och tyvärr har jag väldigt vaga minnen av den. Hör jag låten så känner jag igen den med största sannorlikhet.
Jag hoppas verkligen någon kan och vill hjälpa mig.
Först och främst lyssnade jag på låten någon stans 2001-2003. Den var troligtvis inte helt ny då heller.
Stilen på musiken är troligtvis lite rockigt, kanske åt metalhållet. Det som utmärker låten (och som jag hoppas någon kan hitta låten på) är att den var komponerad lite speciellt. Låten började lugnt, med ganska lugna och stilla toner. Möjligtvis någon form av stänginstrument, men kanske piano eller liknande. Detta är mycket vagt, kan minnas fel.
Efter ca 40-1min in i låten så blir det en "smäll" och låten kommer igång och det blir riktigt rockigt, metal-stukigt på den och det är ganska högt tempo.
Har för övrigt letat från och till efter denna låten i 2 års tid utan resultat. Av någon anledning kommer namnet Chad Kroeger (från Nickelback) in i min tankebana, jag vet inte om detta är villospår eller ej.
Önskar verkligen hjälp med detta. Alla förslag, oavsett "skott från höften" uppskattas.