2007-09-07, 16:26
Medlem
Bluebeast72s avatar
Vad heter den där gruppen med två långhåriga killar runt 90-92 som var populära o sjöng hårdrocksballader,spelade gittar ? Tror stålsträngat,aukustisk iallafall. En hade ljust o en mörkt långt rakt hår...fan minns inte namnet?
Citera
2007-09-07, 16:37
Medlem
Neonhasses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bluebeast72
Vad heter den där gruppen med två långhåriga killar runt 90-92 som var populära o sjöng hårdrocksballader,spelade gittar ? Tror stålsträngat,aukustisk iallafall. En hade ljust o en mörkt långt rakt hår...fan minns inte namnet?

Kan det vara Mr. Big du tänker på?
Här är exempel iaf..passar ju in på din beskrivning http://www.youtube.com/watch?v=0hNIkTrzzhE&mode=related&search=
Citera
2007-09-07, 17:31
Medlem
Fettefrittes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mårten Rask
är celion dion helt out of the question?

Möjligt, även om jag tror att det är en svensk och skräddarsydd för Jas Gripen's promotion film

Men alla tips är varmt välkomnade
Citera
2007-09-07, 18:07
Medlem
Bluebeast72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Neonhasse
Kan det vara Mr. Big du tänker på?
Här är exempel iaf..passar ju in på din beskrivning http://www.youtube.com/watch?v=0hNIkTrzzhE&mode=related&search=
Nej tyvärr,känns lite 80 tal över dom jag menar.
Citera
2007-09-07, 18:26
Medlem
Neonhasses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bluebeast72
Nej tyvärr,känns lite 80 tal över dom jag menar.
Då drar jag till med Modern Talking då
Citera
2007-09-07, 18:32
Medlem
Zwerchstands avatar
Bluebeast72: Du tänker nog på Extreme & balladen More than Words. Det är en duett (akustisk stålsträngad gitarr, 2-stämmig sång, lite falsett), men de var/är fler i bandet.
Citera
2007-09-07, 18:42
Medlem
L Ron Hubbards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fettefritte
Möjligt, även om jag tror att det är en svensk och skräddarsydd för Jas Gripen's promotion film

Men alla tips är varmt välkomnade

Jag reagerade på när det stod: No, Whait

Då insåg jag att det är nån som har mixtrat ihop filmen, jag blev nyfiken av diverse skäl mer på den här videon och detta kom jag fram till:

Många delar är från en promotionfilm. Den heter "controlling the battlefield".
Den riktiga videon kan du se här: http://www.gripen.com/en/MediaRelations/VideoCollection/video.htm

Musiken då, ja som du hör är det väldigt lite av den varan du söker, det är mer action i promotion filmen men detta fick jag fram om musiken om det kan vara till någon hjälp:
"Specialkomponerad musik, även den prisbelönad, av Kee Marcello"

Mer info:
Controlling the Battlefield är en prisbelönad reklamfilm av Patric Ullaeus och revolver.se

Går man till revolver.se säger de bara att musiken är gjord av Kee.
Citera
2007-09-07, 19:34
Bannlyst
Här har ni nåt att bita i:

http://lololo.diinoweb.com/files/

2 låtar, 20-40 sek långa. Skitdålig kvalité. Akta er för gnisslet ~39 sekunder in i första låten.
Tack på förhand!
Citera
2007-09-07, 19:34
Medlem
letar efter en låt som spelades flitigt i början på 90.. typ sista dansenballad..
det enda jag kommer ihåg är refrängen som var ungefär "Rock me rockme rock me baby rock me till I want to........" typ nåt sånt!?! sångaren hade väldigt ljus röst vill jag minnas och det var en lugn låt

Nån som kommmer ihåg?????
Citera
2007-09-07, 19:54
Medlem
Neonhasses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RSX
Här har ni nåt att bita i:

http://lololo.diinoweb.com/files/

2 låtar, 20-40 sek långa. Skitdålig kvalité. Akta er för gnisslet ~39 sekunder in i första låten.
Tack på förhand!

Den första låten är Tricky - Hell is around the corner, fast själva loopen i låten är tagen från Portishead - Glory Box från skivan Dummy.
Den andra har jag ingen aning om
Citera
2007-09-07, 19:55
Medlem
Neonhasses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dalkurd
letar efter en låt som spelades flitigt i början på 90.. typ sista dansenballad..
det enda jag kommer ihåg är refrängen som var ungefär "Rock me rockme rock me baby rock me till I want to........" typ nåt sånt!?! sångaren hade väldigt ljus röst vill jag minnas och det var en lugn låt

Nån som kommmer ihåg?????

Johnny Nash - Rock me baby
Citera
2007-09-07, 23:18
Medlem
Shitzors polares avatar
Nu ska ni få hjälpa mig lite här...

Har hört en låt på radion när jag jobbat i veckan av Ozzy Osbourne.
Problemet är att jag inte hört vad låten heter då jag lyssnat på Karlskoga radio(tror den kan heta cityradion) och då har de aldrig presenterat låten. Känner igen rösten så Ozzy måste det bara va!

Kan det vara så att någon här lyssnar på kanalen i fråga och hört låten? Den kanske har spelats någon gång per dag denna vecka.

Det är värt ett försök i alla fall, någon kanske har lyssnat på radion och hört den.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in