2010-10-04, 19:28
Medlem
Enfattigens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zizi
Minns att den var med i SVT:s "Vem vet mest?" för några dagar sedan, den hette "Middag med/Dinner with *namn*". Tror att hon som sjöng hette Susan. Vet någon möjligtvis vilken jag menar? Möjligt att den är med i någon reklam eller som vinjett till något program.

Suzanne Vega - Tom's Diner passar ju nästan in på det.
Citera
2010-10-04, 20:27
Medlem
Alltså ingen som känner till ramsan "kungen av arabien". Kan ja ha fel namn? Är den totalt okänd? Måste ju finns några gamla idrottare som sjöng den i omklädningsrummet. Är i "desperat behov" av texten och helst också melodin. Grym stämning gav i alla fall denna låt som jag glömt, men kom upp på tal idag och ingen kom ihåg texten.
Citera
2010-10-04, 20:29
Medlem
Zizis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enfattigen

Yes, tackar!
Citera
2010-10-04, 20:31
Medlem
Citat:

O rätt har du då jag såg programmet när dom spelade låten

Jag letar själv efter en låt. Nån lugn reagge aktig låt. Dom sjunger nått i stil med " Strong like a lion" och någonting med "like a gypsy"? typ.. Hoppas någon känner igen nått

/ Suhlstruhle
Citera
2010-10-04, 21:18
Medlem
Hej

Jag söker en låt som spelades på MTV förr. Videon utspelar sig i något av länderna vid mellanöstern och börjar med att en pojke vid tandlänkaren som är på väg att dra ut en tand rymmer i sista sekund med sin kompis och hittar en kassettspelare med en magisk kassett i och trycker på play. Då börjar låten det är en rätt svängig låt som alla i filmen börjar dansa okontrollerat av

Tack på förhand
Citera
2010-10-04, 21:29
Medlem
Dumbbells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dumbbell
Hmm... jag letar efter en låt som spelades på min gammelfarmors begravning, jag vet inte så mycket om den bara att det är en klassisk begravningslåt, den spelades just vid "avskedet" vid kistan, ingen text eller liknande bara typ piano vill jag minnas.

Jag behöver något minne från begravningen, så snälla hjälp mig .
Behöver fortfarande hjälp, minns att det var en gammal låt, typ i stil med Bach-air, från den epoken tror jag också. Ingen text.
Citera
2010-10-04, 21:32
Medlem
Enfattigens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dumbbell
Behöver fortfarande hjälp, minns att det var en gammal låt, typ i stil med Bach-air, från den epoken tror jag också. Ingen text.

Är du helt säker på att det är en gammal klassisk låt?
Det kan även vara Benny Andersson - Tröstevisa, den är rätt populär att spela på begravningar.
Citera
2010-10-04, 21:41
Medlem
Dumbbells avatar
Citat:
Är du helt säker på att det är en gammal klassisk låt?
Det kan även vara Benny Andersson - Tröstevisa, den är rätt populär att spela på begravningar.
Nej, jag kom på nu efteråt att jag har ju ingen aning om vad en klassisk begravningslåt är eftersom jag bara varit på 2 begravningar och den ena när jag var 3 år . Men jag vet att det var ingen svensk visa, minns att vi lyssnade på den på högstadiet när vi pysslade med (gissning) barocken eller romantiken eller liknande under musiken.
Citera
2010-10-04, 22:01
Medlem
fritjofkonkass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fritjofkonkas
http://www.youtube.com/watch?v=tpjM7xc7SXw

Vad heter låten i detta skruvade klipp? Har letat i ca 2 års tid, enormt tacksam för svar.

Kom igen nu Flashback. Jag blir tokig!
Citera
2010-10-04, 22:18
Medlem
Dumbbells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fritjofkonkas
Kom igen nu Flashback. Jag blir tokig!
Shazam på mobilen gav mig
"The Cofessions of Serge Gainsburg
Dave Graney & The Coral Snakes

Album: The Cofessions of Serge Gainsburg"

Du får leta lite olika kombinationer på de så hittar du den säkert, hinner inte leta själv nu .
Citera
2010-10-04, 23:37
Medlem
FrZs avatar
hörde en låt idag! De är en rap låt som börjar med ett pinao i några sekunder, sedan börjar sången och han som sjunger säger nåt i stil med Westcoast eller westside eller liknande! De upprepas ävn flera gånger i låter do it my won way eller nåt sådant.
Citera
2010-10-04, 23:51
Medlem
Bulldoginsanitys avatar
Vet någon vad låten i Laadbrookes reklamen heter ?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in