2010-03-19, 20:27
Medlem
cro-magss avatar
Söker en låt jag hörde i någon random Youtube-video för länge sedan. En lugn och stillsam (iallafall bitvis som jag minns det) techno-liknande låt. En tjej som sjunger, och det är i stort sätt bara en refräng genom hela låten, vilket är: "sleep with me tonight"

kanske inte är världens bästa beskrivning, men någon som känner igen det?
Citera
2010-03-19, 22:52
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av whiplashstalker
Har börjat nynna på en låt som jag inte kommer på.

Den är nog från 80talet. Killar sjunger. Och det jag kommit på som finns i texten:

we are the __?__ __?__ , haa , haa , haa , haa. We are the... o.s.v.

I bakgrunden hör man "trummor" liknande man kan se i parader typ.

Det är möjligt att det ska vara we are the "lonely ones" eller "lucky ones" men det är väldigt osäkert. Hitta inget sånt via google "lyrics" i alla fall. Tror också det är refrängen som går så här.

Kan minnas att låten är rätt lugn.

Citat:
Ursprungligen postat av DenViseMannen
Efter noggrant läsande tror jag vi letar efter samma låt
Fast har inga marchtrummor i min nu när jag tänker efter.

Tänker ni på P.O.D. - Youth of the Nation?
http://www.youtube.com/watch?v=yEVPoo0kOa4

Den har lite marschaktiga trummor i refrängen. Texten går "We are, we are - the youth of the nation."
Citera
2010-03-19, 22:57
Medlem
Necrotzicas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av whiplashstalker
Har börjat nynna på en låt som jag inte kommer på.

Den är nog från 80talet. Killar sjunger. Och det jag kommit på som finns i texten:

we are the __?__ __?__ , haa , haa , haa , haa. We are the... o.s.v.

I bakgrunden hör man "trummor" liknande man kan se i parader typ.

Det är möjligt att det ska vara we are the "lonely ones" eller "lucky ones" men det är väldigt osäkert. Hitta inget sånt via google "lyrics" i alla fall. Tror också det är refrängen som går så här.

Kan minnas att låten är rätt lugn.
Mitt förslag är Queen- We are the Championes, stämmer ganska klockrent in. Den är från 1977 btw.
Citera
2010-03-20, 00:03
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Necrotzica
Mitt förslag är Queen- We are the Championes, stämmer ganska klockrent in. Den är från 1977 btw.

Det passar även i på "lucky ones", i We are The Champions är ju texten som bekant "no time for losers" vilket kan låta lite likt.,
Citera
2010-03-20, 00:33
Medlem
DenViseMannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BigFatCone
http://www.youtube.com/watch?v=yEVPoo0kOa4

Den har lite marschaktiga trummor i refrängen. Texten går "We are, we are - the youth of the nation."

Nej den här är för ny samt för snabb och rockig takt.
Det jag söker är lite nationalteatern liknande fast på engelska troligtvis riktiga LSD bovar som har gjort med.

Citat:

Nej det är inte den här heller nästan lite för snabb takt på den här med och lite för rockig men We are the champions är för övrigt en riktigt bra låt.
Kan tänka mig att det var en ganska känd låt bland missbrukare under sena 80 talet och 90 talet.
Det är lite ballad liknande "You make me get lucky love" eller något liknande tyckte faktiskt han sa Lucky Luke först men avlägsnade det ganska snabbt
Citera
2010-03-20, 01:04
Medlem
Hej

För några dagar sedan hörde jag en låt som tydligen var något RnB/Hip-Hop. Låten var relativt lugn men refrängerna var lite av det hårdare stuket med lite inslag av rock och vokalerna blev tydligt högre, övergick nästan till "skrik". Det var typ rap hela låten, och en kille som babblade.

Jag kommer inte riktigt ihåg men jag tror att artisten hade något med "Lil" i namnet.

Någon som vet vilken låt jag pratar om?
Citera
2010-03-20, 07:38
Medlem
Andolorias avatar
Söker låt där en tjej med väldigt vacker röst sjunger eaaaaat. Ballad med balladröst är det. Låter lite som Regina Spector på rösten.

Går ganska flitigt på p3 just nu.

Har en till när i ändå är i farten eller flera faktiskt. Det är låtar från Sopranos den ena är efter att Tony har haft möte i en dusch/bad med en svart man. Sedan är det i princip alla andra låtar som inte är på soundtracket. Avslutningslåten vet jag, det är Journey dont stop believing. http://www.youtube.com/watch?v=OGzwNdTVHJ

Tack för all hjälp, tror inte jag blivit besviken en enda gång på denna forumsdelen
Senast redigerad av Andoloria 2010-03-20 kl. 07:50.
Citera
2010-03-20, 08:25
Medlem
whiplashstalkers avatar
Citat:

Citat:
Ursprungligen postat av BigFatCone

Nej, tyvärr är det inge nav dom två. Känner igen dom väl. Låten är från 80talet. Jag tänker på Depeche Mode när jag nynnar på låten. Men en kompis kan deras låtar och han sa att det är inte dom. Men det är typ liknande. Och det kan vara så att det är bara en kille i denna grupp.

Satt och funderade rätt länge igår och kom fram till att det troligen är: "We are the lonely people" eller möjligen "We are just lonely people"

Och ordet people (om det nu är det ordet) går lite långsammare typ: peeople...

Detta med "haa" tror jag kommer i slutet på låten i refrängen.

Dvs: We are the lonely people, haa , haa , haa , haa...

Mellan "haa" så är det korta pauser på någon sekund.
Citera
2010-03-20, 09:55
Medlem
Zwerchstands avatar
Och inte gamla LSDängan T-Rex: Children of the Revolution då?
Citera
2010-03-20, 11:07
Medlem
Ingen som vet någon (tror?) ny låt som börjar av pingisboll som studsar som sedan blir rytmen till låten, tror att det var en elektronisk låt typ! alternativt Pop..
Citera
2010-03-20, 11:19
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
Hej igen.
Idag söker jag en svensk låt. Jag tror den är ganska ny, men den har ett omisskänligt Noicedoftande sound. I texten (refrängen) finns en fras liknande 'vem vet bättre om ditt liv än du?'.

Tack på förhand.

Känns som ni glömt bort mig. Var är NewDeer egentligen?
Citera
2010-03-20, 13:37
Medlem
Klubbarns avatar
vad heter låten som är med i betson/betsafe(?) reklamen när två snubbar klättrar upp för ett berg och den ena drar fram en krabba ur kalsongerna?

det enda jag känner igen är typ refrängen som går: hey ho hey ho hey ho.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in