2010-08-22, 23:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -username-
1:25 in i låten blir den här låten (Astal) nästan identisk med en annan grym låt. Har hört den ett antal gånger förr men har ingen aning om var jag hört den. Det enda som saknas på denna version är ngt slags "ding ding ding ding" i taktövergångarna. Måste veta vad den heter, skulle vara jätte tacksam för hjälp.
Ingen som vet? . Har fastnat på hjärnan nu .
Citera
2010-08-22, 23:46
Medlem
UptheBrackets avatar
God kväll.

Reklamen om the dudesons på mtv när johnny knoxville står och pratar om dem...låten som spelas..med ett grymt basintro...någon som vet vad för låt det är?

Tack på förhand..simma lugnt
Citera
2010-08-23, 09:40
Medlem
Rubinens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Joi
Film: Fast and furious, tokyo drift.

Vad heter låten som då spelas när Twink(?) visar sin bil för Sean?
Det när bilen ska komma fram i det där garaget som är som typ ett pariserhjul med parkeringsplatser ist för vanliga korgar man sitter i eller vad man ska säga :P

Denna musik spelades då de var vid garaget och hämtade ut "twinkies" bil. Youtube länk!
Senast redigerad av Rubinen 2010-08-23 kl. 09:51.
Citera
2010-08-23, 11:24
Medlem
rövners avatar
Jag bumpar två efterfrågningar som jag inte fått nått svar på:
1) En latinamerikansk låt där man sjunger att alla är buracchos(fyllon) el presidente es un buracho es un buracho, mi esposa es una buracha una buracha etcetc, allt under klirrande skålar och rapar

2) en one hit wonder för kanske ca 7 år sen. Möjligvis brittiskt band, det är en korthårig tjej som sjunger och videon är i stadsmiljö. Låten är väldigt drömsk. Ballad.
Citera
2010-08-23, 12:07
Medlem
Fick just ett minne av en låt som gick för några år sedan. Ganska popig har jag för mig, kommer inte ihåg alls vad låten heter eller hur den låter. Det jag kommer ihåg är musikvideon, ljus musikvideo, i videon är de ute i skogen och sjunger, tror det är någon sjö/träsk med och allting är väldigt ljust.
Det jag TROR jag kommer ihåg var att bandet var svenskt och de hette något med: "Symphony" eller "orchestra" i namnet, men är inte säker.

Luddig beskrivning men det är allt jag kommer ihåg ^^
Citera
2010-08-23, 12:53
Medlem
heiss avatar
http://www.youtube.com/watch?v =xs8LsvHl3LY Melodin låter exakt som vid 1:51 - 1:52 men lyricsen är ungefär istället "so fine, yeah were still alive to carry on". Låten låter väldigt lik detta bandet, iaf samma typ av musik d.v.s "emo", screamo
Citera
2010-08-23, 16:58
Medlem
skreem3s avatar
Hallå. Jag skulle vilja ha hjälp med att hitta en låt som jag lyssnade på några gånger mellan 2003-2005.
Det jag kommer ihåg från låten är typ: går/vandrar.. ?över? berg.. och att han ska till något ställe.
Sen kommer jag ihåg att det är Enya - Boadicea beat med http://www.youtube.com/watch?v=GIKzo_6CHhA (det där hmm hmmm hmmmmm hmm hmmmm)
Är skapligt tacksam för svar
Citera
2010-08-23, 17:52
Medlem
flavourkids avatar
Letar efter en låt jag hörde lite på radio idag.

De sa något med "I don't mind my young criminal damage" eller liknande, inte riktigt säker. Tror det var en tjej som sjöng. Det var inte hiphop/rap/rock i alla fall, vet dock inte vad för genre det var.

Tack på förhand!
Citera
2010-08-23, 18:18
Medlem
Parkers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flavourkid
Letar efter en låt jag hörde lite på radio idag.

De sa något med "I don't mind my young criminal damage" eller liknande, inte riktigt säker. Tror det var en tjej som sjöng. Det var inte hiphop/rap/rock i alla fall, vet dock inte vad för genre det var.

Tack på förhand!

Kan det vara Adrian Lux - Teenage Crime?
Citera
2010-08-23, 18:20
Medlem
Evilyns avatar
Jag letar efter en reklamlåt.
Reklamen gick på TV för ett tag sedan, det är nån sorts alkoholvarningsgrej. En kvinna sjunger om att hon blir förändrad när hon dricker alkohol, folket i reklamen festar som svin och mimar med till låten.
Citera
2010-08-23, 18:27
Medlem
Parkers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av heis
http://www.youtube.com/watch?v =xs8LsvHl3LY Melodin låter exakt som vid 1:51 - 1:52 men lyricsen är ungefär istället "so fine, yeah were still alive to carry on". Låten låter väldigt lik detta bandet, iaf samma typ av musik d.v.s "emo", screamo

Vild gissning; Bullet For My Valentine - End Of Days.

http://www.youtube.com/watch?v=UQDB9b7AMuc
Citera
2010-08-23, 18:32
Medlem
Parkers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Evilyn
Jag letar efter en reklamlåt.
Reklamen gick på TV för ett tag sedan, det är nån sorts alkoholvarningsgrej. En kvinna sjunger om att hon blir förändrad när hon dricker alkohol, folket i reklamen festar som svin och mimar med till låten.

Lill Lindfors - Rus.

http://www.youtube.com/watch?v=2nkXec0V6w4
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in