2010-08-22, 19:20
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ivey
Clint Mansell - Lux Aeterna från filmen Requiem for a dream. Sagan om ringen har verkligen inte med låten att göra.

Den användes faktiskt i en omorkestrerad version i trailern till Sagan om de Två Tornen och den är ju helt klart mer känd än Requiem for a Dream så det är inte så konstigt att folk tror att det är därifrån den kommer.

http://en.wikipedia.org/wiki/Lux_Aeterna_%28Requiem_for_a_Dream%29
Citera
2010-08-22, 19:27
Medlem
Enfattigens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BigFatCone
I den senaste SAABreklamen som snurrar så spelas det en ganska käck och poppig låt som låter ganska mycket som Feist. Jag har inte direkt snappat upp någon del av texten men jag får samma vibbar som av Feists låt Mushaboom.

Help bitte?

Ana Diaz - My way
Citera
2010-08-22, 19:34
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enfattigen
Ana Diaz - My way

Kärlek till dig!
Citera
2010-08-22, 19:35
Avslutad
Detta är nog att betrakta som ett trauma som har pågått under de senaste åren (sedan kassatten försvann) och som har dykt upp i mitt medvetande med ungefär ett halvårs mellanrum.

För ca 10 år sedan köpte vi en bil, och i den satt det ett kassettband med glam rock från 80-talet. Ena sidan innehöll Steelheart, men den andra sidan innehöll någonting som var ÄNNU BÄTTRE, men som jag fan inte kan hitta namnet på.

En låt var seeeeg och innehöll refrängen "...so keep the flame alive". Sökning på Google: noll relevanta träffar.

Sedan var det min favoritlåt, där jag tror refrängen var "rock you, morning coming too soon, we just have to move slow, we just have to rock!" Det kan röra sig om "misheard lyrics" å det grövsta, men om vi bara fokuserar på den första, seeeeg glam rock låt, 80-talssound, keep the flame alive.

Vad fan kan detta vara????? Det lät som Steelheart och steelheart var på ena sidan, men jag har googlat och det är inte dom. Knäcker ni den nöten så knäcker ni en jättegåta i mitt liv under de senaste åren.
Citera
2010-08-22, 20:10
Medlem
Derecks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Christian II
Vad fan kan detta vara????? Det lät som Steelheart och steelheart var på ena sidan, men jag har googlat och det är inte dom. Knäcker ni den nöten så knäcker ni en jättegåta i mitt liv under de senaste åren.

Revolution Renaissance - Keep the Flame Alive

Varsego

http://open.spotify.com/track/6hZJUXYBfDVV1EI11UtQUT

Edit: hjälp mej nu?
Citera
2010-08-22, 21:29
Medlem
Sic_s avatar
På sidan www.beksinski.pl/ så spelas en låt lite smått i bakgrunden. Den är gjort utav Zbigniew Preisner vet jag men det är också så långt jag har kommit. Hade varit fint om någon där ute hade vetat.
Citera
2010-08-22, 21:37
Medlem
f0cuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av epost72
Lord of the Rings Requiem for a dream
Tack som fan!
Citera
2010-08-22, 22:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dereck
Revolution Renaissance - Keep the Flame Alive

Varsego

http://open.spotify.com/track/6hZJUXYBfDVV1EI11UtQUT

Edit: hjälp mej nu?
Du har ju ingen aning, du bara googlar och svarar det första bästa du får fram. Han sa ju själv att han hade googlat, då skulle han väl antagligen hittat den också. Lyssnade du ens igenom låten kan man undra?
Citera
2010-08-22, 22:13
Medlem
epost72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av f0cus
Tack som fan!
Se dessa två inlägg också, mitt svar var inte helt rätt men ganska nära.
32024
32026
Citera
2010-08-22, 22:27
Medlem
Derecks avatar
Citat:
Du har ju ingen aning, du bara googlar och svarar det första bästa du får fram. Han sa ju själv att han hade googlat, då skulle han väl antagligen hittat den också. Lyssnade du ens igenom låten kan man undra?

ja har ju fan en spotify länk som jag lyssnade på och jag lyssnar f.ö väldigt mycket på 80-metal själv så jag vart lite intresserad. Läste även om bandet på wiki vilket kanske kan utradera din tveksamhet på mitt försök och intresse.

sen kan jag också säga att låten va jäävligt seg så de kan ju nästan inte vara ngn annan. tack för mej
Citera
2010-08-22, 22:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dereck
ja har ju fan en spotify länk som jag lyssnade på och jag lyssnar f.ö väldigt mycket på 80-metal själv så jag vart lite intresserad. Läste även om bandet på wiki vilket kanske kan utradera din tveksamhet på mitt försök och intresse.

sen kan jag också säga att låten va jäävligt seg så de kan ju nästan inte vara ngn annan. tack för mej
Okej ber om ursäkt, din gissning var nog betydligt bättre än jag först trodde men då är det ju antagligen Stratovarius som har gjort den. Tycker det var oerhört konstigt att han inte hittade den själv bara om det nu är den när han sa att han letat.
Senast redigerad av Ivey 2010-08-22 kl. 22:58.
Citera
2010-08-22, 22:57
Medlem
Derecks avatar
Citat:
Okej ber om ursäkt, din gissning var nog inte fullt så dålig som jag först trodde men då är det ju antagligen Stratovarius som har gjort den.

Hah luungt tycker låten va lite för mycke åt power-metal hållet för övrigt
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in