Hörde en låt idag på Lets Dance (Franks sista dans) som heter Corazon Sin Cara, av Prince Royce.
I verserna påminde den mig lite om en annan låt som jag vill ha namnet på. Sångarens röst låter ungefär likadant.
Mycket mer kan jag inte säga om den låten, den är troligen på spanska, och det är en tjej som sjunger refrängen. Den har lite samma stuk som ovannämda låt, lite "vicka på höfterna" låt.
"follow me follow me i'm the leader, and when i park i dont pay the meter"
Tror att den texten är hyfsat rätt, o nej det är inte chiddy bang - opposite of adults, som är det enda som kommer upp när jag försöker googla.
Tack på förhand
Senast redigerad av optimera 2011-03-04 kl. 23:45.
Skulle behöva hjälp med att lista ut en gammal 80-tals låt... eller jag tror det är 80-tal. Den låter i alla fall som något Nik Kershaw, Howard Jones eller Alphaville kunde ha gjort. Jag hörde den på radio igår och trodde jag visste vem det var, men kan fan inte hitta den.
Refrängen börjar med "Rainy Days..." eller något liknande och kan mycket väl vara låtens titel, men jag hittar inget på det.
Någon som vet vilken låt jag är ute efter?
Martin Stenmarck sjöng en gång i Så ska det låta för åratal sedan en, som jag minns det, extremt snabb och innehållsrik visa om (tror jag) en krutgubbe i en by. Den var på dialekt och han hade inget ackompanjemang.