2010-07-06, 07:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av izumi
hej hej!

sitter här och letar upp gamla trance/techno ja kalla det vad du vill! goingar från 90 & början på 2000talet tex Hypertraxx, Zombie Nation, Gigi 'D Agostino, Aquagen, Talla Public Domain, Ayla, Cosmic Gate, Orbital, Warp Brothers, 4 Strings, Da Hool, N-Trance ahh ni fattar.

NU är det så då att jag söker en låt som jag verkligen vill ha hjälp med för att det är en utav mina absoluta favvolåtar från Back in da dayz.

Då till min fråga. Denna låt är gjord av två norska snubbar och orginallåten är ca 8 min lång men finns även som radio version på ca 3min och den är inte alls lika bra. Den är melodisk och helt underbar i mina öron, jag vet att den är grymt känd denna låt dessutom. Har inte träffat en kotte (som diggar elektronisk musik då ) som inte tycker denna är bra. Det man liksom fastnar för i låten är den fjöjtliknande melodin! är dock osäker på när denna låt släpptes men det var före 1998 iallafall. denna norska duo har nog gjort 2 album vad jag tror, men ingen låt har blivigt så omtyckt som denna.

Vet inte riktigt under vilken kategori denna låten ligger i men det är väl dreamtrance (om det nu ens finns en sådan genre inom trance/elektronisk musik) liknande toner, man vill liksom drömma sig bort till den skulle villja säga att det är en riktig E-låt. Vill också påminna mig om att denna duo har en bokstav ganska långt ner i bokstavsordningen (A ner till Ö) så kan namnet ligga från bokstaven O till bokstaven T och jag kan icke, ICKE! komma ihåg första bokstaven på låt titeln

Jag kan helt seriöst inte komma på vad denna duo heter eller vad låten heter och det stör mig nåt fruktansvärt eftersom jag kommer ihåg alla andra Dj's och artister från den tiden. Något som stör mig ännu mer är att jag har den på utbränd skiva men jag vill verkligen bara veta namnet på dessa grabbar och titeln på låten.

ursäkta stavningen, punkt och allt de där.. jag vill bara veta vad låten heter

äsch det är lungt! jag hittade den det var PPK - Ressurection jag letade efter!
Citera
2010-07-06, 07:47
Medlem
hej hej igen

Ni som satt som fastklistrade framför ZTV på fredagar & lördagar runt kl 01:00 för att spana in "ZTV Klubb" förr i tiden så behöver jag eran hjälp. Skulle tro att året är runt 2000-2001 och musikvideon består av en massa gula små badankor i en fabrik och själva låten har ett sound i "refrängen" så att säga, där det låter som att man trycker "squeezar" en gul badanka.

ganska halvkass sådär vad ja kan minnas, men jag vill ändå kunna hitta den på Youtube
Citera
2010-07-06, 10:09
Medlem
figgosands avatar
Detta är ett långskott! Men jag har fått för mig att jag har hört Gitarrsolot från Iron Maidens "Afraid to shoot strangers" i en annan låt. Kan detta stämma? Isf vad är det för nån?
Citera
2010-07-06, 10:21
Medlem
Minervas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Minerva
Det här har jag inga stora förhoppningar om att nån fixar då infon från mig är mer än knapphändig. Men jag har ju inget att förlora

Återberättat av polare som gjorde lumpen på Gotland slutet på 70-, början på 80-talet.

Gotländskt punkband - slutet på 70-talet(?) - Textrad (på ett ungefär): Vi väntar på bossi (bussen), den komma snart. Den åker på guppige väger...

Sjöngs på gotländska. Alla tips välkomna!

*Knuff*
Citera
2010-07-06, 10:31
Medlem
Skamanders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Limpfittz
http://www.wimp.com/flightdemonstration/

Denna underbara låt, namn?

"Hayling", FC Kahuna & Hafdís Huld. Ingår i soundtracket till Layer Cake om jag inte minns helt fel.
Citera
2010-07-06, 11:08
Medlem
bens0n1s avatar
Det finns en låt som ett gäng svenska artister har gjort. En gammal låt från 1990-2000 talet.
Det var rätt känd och det enda jag vet är att Masayah(han som var programledare i IDOL med sanna Bråding) sjöng refrängen.
Help pls
Citera
2010-07-06, 11:13
Medlem
Enfattigens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bens0n1
Det finns en låt som ett gäng svenska artister har gjort. En gammal låt från 1990-2000 talet.
Det var rätt känd och det enda jag vet är att Masayah(han som var programledare i IDOL med sanna Bråding) sjöng refrängen.
Help pls

På Wikipedia så är hans första singel
2001 - Tar Det Tillbaka (Remix) med Petter, Nougie Jadama, Supreme, Még, PeeWee & Eye-N-

http://www.youtube.com/watch?v=iT9SMyHI0F4

Kanske den?
Citera
2010-07-06, 11:33
Medlem
BossesPizzerias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BossesPizzeria
Letar efter en låt som jag tror dom sjunger paranoia will destroy us eller något liknande tror att det var ett av dom första punkbanden som gjorde den.
Bump
Citera
2010-07-06, 11:42
Medlem
bens0n1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enfattigen
På Wikipedia så är hans första singel
2001 - Tar Det Tillbaka (Remix) med Petter, Nougie Jadama, Supreme, Még, PeeWee & Eye-N-

http://www.youtube.com/watch?v=iT9SMyHI0F4

Kanske den?
yeah tackar
Citera
2010-07-06, 15:22
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Skamander
"Hayling", FC Kahuna & Hafdís Huld. Ingår i soundtracket till Layer Cake om jag inte minns helt fel.

TACK!!!!!!!!
Citera
2010-07-06, 16:51
Medlem
fizzles avatar
En melodi jag länge länge undrat över vad den kommer ifrån, minst sedan 2003.

Besök länken och starta "spelet". Trotts namnet är det ingen naket eller snusk innan melodin dyker upp, förutom en tjock man men det klarar ni.
http://www.newgrounds.com/portal/view/22491

Klicka på pilarna, "put on clothes" när det dyker upp och fortsätt tills då en glad melodi dyker upp (då den tjocka mannen syns).

Jag vill gissa på att det är en fransk melodi, säkert medelgammal.
Citera
2010-07-06, 17:08
Medlem
http://www.youtube.com/watch?v=sOzxNBAV1QU

Kvinnlig sångare, namn?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in