2009-11-20, 06:23
Medlem
Jag söker en låt som var med i en reklamfilm på tiden då det begav sig. Nån gång på slutet av nittiotalet gick det en reklamfilm, möjligen för SJ eller liknande, som innehöll ett tåg som rullade längs med stora ängar. Möjligen var detta tecknat. Denna reklamfilm ackompanjerades av nån slags progglåt som jag endast minns innehöll ordet "Hunnebostrand" i texten. Det var en kille som sjöng, och låten var ganska drivande och påminde förmodligen en del av den musik Björn Olsson sedermera släppte på skiva.

Har googlat runt och hittills endast hittat Torsson, med låten "Hunden och flickan och jag", som visserligen innehåller ortnamnet Hunnebostrand, men som är alldeles för släpig. I övrigt antar jag att Torssons musik påminner om den låt jag söker till en viss del.

Finns det någon här som har ett par år mer på nacken än jag, som minns denna dänga? Antingen från TV på nittiotalet eller från sjutummaren runt 1970-80.
Citera
2009-11-20, 07:35
Medlem
Vad heter låten som spelas vid 12:10?
http://www.kanal5play.se/program/play/ullared-s01e03

Jag blir tokig, känner igen låtjävlen så förbannat...
Citera
2009-11-20, 07:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skaliss
Vad heter låten som spelas vid 12:10?
http://www.kanal5play.se/program/play/ullared-s01e03

Jag blir tokig, känner igen låtjävlen så förbannat...

Låten är Dreaming of You, med The Coral.
Citera
2009-11-20, 07:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Scarless
Låten är Dreaming of You, med The Coral.

Så var det.
Tack för snabbt svar!

Av någon anledning så kopplar jag den basgången i början till spelet Bully
Kanske därför den kändes så bekant.
Citera
2009-11-20, 08:49
Medlem
Hörde en låt på radion nyss. Lät som från 80-90-talet.
En man som sjöng något i stil med "I, I, I dont wanna stay(say)", "don't need to", "be without you." Dessa ord/meningar hörde jag. Men jag stod alldeles för långt ifrån radion för att höra allt. En relativt lugn låt var det.

Är en rätt känd låt tror jag, hört den förr några gånger.
Citera
2009-11-20, 09:54
Medlem
gläfss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wonderland
GG Allin? Hans riktiga namn var Jesus Christ ironiskt nog.
Ja! Så klart! Tack som fan wonderland. Och för den som inte läst om honom eller sett något av honom - gör det. Igen, tack som fan!
Citera
2009-11-20, 11:57
Medlem
Brottweilers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brottweiler
Den enda ledtråden jag kan ge är en bit av texten: "Like the snake slips into the water" Vill veta vad låten heter och vem artisten är, tack.

Bump.
Citera
2009-11-20, 16:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Scarless
Jag söker en låt som var med i en reklamfilm på tiden då det begav sig. Nån gång på slutet av nittiotalet gick det en reklamfilm, möjligen för SJ eller liknande, som innehöll ett tåg som rullade längs med stora ängar. Möjligen var detta tecknat. Denna reklamfilm ackompanjerades av nån slags progglåt som jag endast minns innehöll ordet "Hunnebostrand" i texten. Det var en kille som sjöng, och låten var ganska drivande och påminde förmodligen en del av den musik Björn Olsson sedermera släppte på skiva.

Har googlat runt och hittills endast hittat Torsson, med låten "Hunden och flickan och jag", som visserligen innehåller ortnamnet Hunnebostrand, men som är alldeles för släpig. I övrigt antar jag att Torssons musik påminner om den låt jag söker till en viss del.

Finns det någon här som har ett par år mer på nacken än jag, som minns denna dänga? Antingen från TV på nittiotalet eller från sjutummaren runt 1970-80.

Bump även för mig
Citera
2009-11-20, 16:24
Medlem
NewDeers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av silfverstrand
Hörde en låt på radion nyss. Lät som från 80-90-talet.
En man som sjöng något i stil med "I, I, I dont wanna stay(say)", "don't need to", "be without you." Dessa ord/meningar hörde jag. Men jag stod alldeles för långt ifrån radion för att höra allt. En relativt lugn låt var det.

Är en rätt känd låt tror jag, hört den förr några gånger.
Longshot; Johnny Logan - Hold me now
Citera
2009-11-20, 16:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NewDeer
Longshot; Johnny Logan - Hold me now
Inte den. Men "Hold me now" är också bra!
Citera
2009-11-20, 16:36
Medlem
NewDeers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av silfverstrand
Inte den. Men "Hold me now" är också bra!
Problemet här är att alla ballader har samma ord i texten Du kan inte komma på nåt mer specifikt för låten?
Citera
2009-11-20, 17:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av .ZoeJane.
Timbuktu - Det löser sig http://www.youtube.com/watch?v=vv8ZQ6MuIks ?
Nej tyvärr inte, någon mindre känd artist, kan ha varit någon rätt så känd inom rapfronten, kommer dock inte på det eventuella namnet på artisten jag söker.

Tack för hjälpen iallfall.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in