2009-11-20, 17:19
Bannlyst
HJälp

http://heardontv.com/tvshow/Monk/Season+8/Mr.+Monk+is+Someone+Else - vet någon? låter som Nickelback, Shinedown, Stone Sour eller Operator.. typ Men tror inte det är någon av dom, har till och med skickat ett brev till USA network -som sänder serien i USA- men de svarade inte.
Citera
2009-11-20, 17:43
Medlem
Xerxesbrothers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Norris92
http://heardontv.com/tvshow/Monk/Season+8/Mr.+Monk+is+Someone+Else - vet någon? låter som Nickelback, Shinedown, Stone Sour eller Operator.. typ Men tror inte det är någon av dom, har till och med skickat ett brev till USA network -som sänder serien i USA- men de svarade inte.

Vad sjunger han?
Låter som "I'm in town again, did you even know", direkt i början.

Någon hade ju även skrivit på sidan att det låter som Eddie Vedder, vilket jag håller med om.
Citera
2009-11-20, 17:50
Medlem
Activazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Activaz
Letar efter en house liknande låt som har en väldigt tung basslinga och order rockstar upprepas väldigt ofta i låten. Någon som kan ha en aning om vad det är för någon?

Prövar att bumpa mig själv.
Citera
2009-11-20, 18:05
Medlem
OneUps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KapSuzette
Jag behöver för övrigt hjälp med att hitta låten som spelas i tv4:s reklam för tv4sport? Har inte sett den nu på ett tag, men den gick nyss. Det var en rätt fartig låt, typ som Manu Chao eller liknande. Dom sjöng inget, iallafall inte i delen som var i reklamen.. Hjälp!

Citat:
Ursprungligen postat av AudioPhilippe
Jag vill oxå hitta den här låten! Tror att det är nån balkansväng.
Jag vill också veta! Låter som en sjukt bra låt, typ samba/ska-aktigt.
Citera
2009-11-20, 18:13
Medlem
supertomtens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NewDeer
Problemet här är att alla ballader har samma ord i texten Du kan inte komma på nåt mer specifikt för låten?

Jo, "Or else thousands are gonna die tonight" sägs också.
Citera
2009-11-20, 18:16
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Xerxesbrother
Vad sjunger han?
Låter som "I'm in town again, did you even know", direkt i början.

Någon hade ju även skrivit på sidan att det låter som Eddie Vedder, vilket jag håller med om.

Grejen är att det inte är eddie vedder, har gått igenom all hans musik på Spotify och youtube, tror därav att det inte är han.
Citera
2009-11-20, 18:43
Medlem
Mephys avatar
Söker en svennebanan remix som promoe själv har gjort.
Hörde den på radion i sommarn.

Han nämner att låten vart en sommarplåga.

Någon som vet vilken jag menar?
Citera
2009-11-20, 19:04
Medlem
enstorstarks avatar
Söker en house-låt jag hörde idag. Börjar typ att en brud sjunger "Ordinary day...". Sedan går typ refrängen "I heard you say... I heard you say.."
Citera
2009-11-20, 19:26
Medlem
Satt o lyssnade på en låt och denna är ganska långsökt. men alla ni som har spotify. Rantoboko - Healer, preacher ca 2.17 in i låten så ändras melodin. gitarraktigt. och jag känner igen det ifrån en gammal låt. men kan inte komma ihåg vad den heter eller någon text. endast melodin
Citera
2009-11-20, 20:17
Medlem
enstorstarks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av enstorstark
Söker en house-låt jag hörde idag. Börjar typ att en brud sjunger "Ordinary day...". Sedan går typ refrängen "I heard you say... I heard you say.."
Hittade =)
Citera
2009-11-20, 20:22
Medlem
nejnejnejs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Scarless
Jag söker en låt som var med i en reklamfilm på tiden då det begav sig. Nån gång på slutet av nittiotalet gick det en reklamfilm, möjligen för SJ eller liknande, som innehöll ett tåg som rullade längs med stora ängar. Möjligen var detta tecknat. Denna reklamfilm ackompanjerades av nån slags progglåt som jag endast minns innehöll ordet "Hunnebostrand" i texten. Det var en kille som sjöng, och låten var ganska drivande och påminde förmodligen en del av den musik Björn Olsson sedermera släppte på skiva.

Har googlat runt och hittills endast hittat Torsson, med låten "Hunden och flickan och jag", som visserligen innehåller ortnamnet Hunnebostrand, men som är alldeles för släpig. I övrigt antar jag att Torssons musik påminner om den låt jag söker till en viss del.

Finns det någon här som har ett par år mer på nacken än jag, som minns denna dänga? Antingen från TV på nittiotalet eller från sjutummaren runt 1970-80.

Torsson - Sverige

Världens bästa band.
Senast redigerad av nejnejnej 2009-11-20 kl. 20:43.
Citera
2009-11-20, 20:26
Medlem
trycklufts avatar
Någon som vet vad den första låten i den här videon heter?
http://vimeo.com/5565347

Har även hört samma (kanske en annan version?) i Crusty Demons 10: A decade of dirt, ca 25:00
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in