2009-11-19, 19:51
Medlem
Zwerchstands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ascent
Vad heter låten i den här videon? (de första 30 sekunderna)

http://www.youtube.com/user/doktorfritte#p/u/5/cfy_ftgVMdo
= Vedi! le fosche notturne spoglie ("Smideskören") ur Verdis Il Trovatore (Trubaduren)
Citera
2009-11-19, 20:00
Medlem
Ascents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zwerchstand
= Vedi! le fosche notturne spoglie ("Smideskören") ur Verdis Il Trovatore (Trubaduren)

Perfekt! Tack så mycket!
Citera
2009-11-19, 21:45
Medlem
gläfss avatar
Vem är artisten?

Hmm, klurig fråga jag kommer med igen. Jag tänker på en person, en artist, alternativt bandet där – jag tror – han sjöng.

Det jag vet om honom är:
* en av de mest sunkiga rockstjärnorna, i stil med Shane McGowan – fast direkt motbjudande och otrevlig.
* har ofta hamnat i slagsmål på scen, om jag minns rätt.
* sjöng (eller åtminstone var med i) ett punk- eller oi- eller garage- eller rent rockband.

Jag läste om honom någon gång, av någon anledning, på wikipedia. Såg någon youtubevideo från när han var och läste ur en bok nånstans? Dikter han skrivit om jag minns rätt? Det urartade hur som helst i slagsmål och han buades rejält.

Laddade i samma veva ner typ tre skivor han gjort, och alla låtar var väldigt korta, vill jag minnas. Ingen längre än fyra minuter. En av skivorna var en intervjuskiva med honom blandat med låtar, eventuellt.

Alltså, han är en riktig ikon i de kretsarna han förekom, men definitivt inte allmänt känd. Ingen Steven Tyler eller Mick Jagger, liksom.

Som jag minns det var det punkmusik. Har noggrannt gått genom wikipedias lista på punkband, men utan att haja till. Kan vara så att skivorna jag laddade ned med honom hade hans eget namn och inte hans gamla bands (om han ens varit med i ett band?! blir lite osäker nu).

Tacksam för all hjälp govänner!
Citera
2009-11-19, 22:02
Medlem
grasens avatar
Letar efter en låt som spelades i P3 dokumentärs avsnitt om norrmalmstorgsdramat. Hittade ett inlägg i den förra tråden men inget bra svar på vilken låten var. Man kan lyssna på podcasten här http://itunes.apple.com/WebObjects/MZStore.woa/wa/viewPodcast?i=51550068&id=308339623

Låten spelas efter 1:04:35

Här är inlägget jag hittade. Skrivet av användaren ¨swardfish¨

¨Söker en låt som som bla som går under eftertextrerna efter det första tusenbröder avsnittet i första sesången,men oxå emellan inslagen i denna dokumentär från p3 om norrmalmstorgsdramat :
Låten består av en gittar lite trummor o nått plingande ljud och en något förvrängd mansröst som sjunger look out look out look look o-o-o-ut,typ

Skulle vara ytterts tacksam för tipps,har mejlat påde svt och p3 men inte fått något svar så nu hoppas ja på fb¨
Senast redigerad av grasen 2009-11-19 kl. 22:05.
Citera
2009-11-19, 22:13
Medlem
wonderlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gläfs
Hmm, klurig fråga jag kommer med igen. Jag tänker på en person, en artist, alternativt bandet där – jag tror – han sjöng.

Det jag vet om honom är:
* en av de mest sunkiga rockstjärnorna, i stil med Shane McGowan – fast direkt motbjudande och otrevlig.
* har ofta hamnat i slagsmål på scen, om jag minns rätt.
* sjöng (eller åtminstone var med i) ett punk- eller oi- eller garage- eller rent rockband.

Jag läste om honom någon gång, av någon anledning, på wikipedia. Såg någon youtubevideo från när han var och läste ur en bok nånstans? Dikter han skrivit om jag minns rätt? Det urartade hur som helst i slagsmål och han buades rejält.

Laddade i samma veva ner typ tre skivor han gjort, och alla låtar var väldigt korta, vill jag minnas. Ingen längre än fyra minuter. En av skivorna var en intervjuskiva med honom blandat med låtar, eventuellt.

Alltså, han är en riktig ikon i de kretsarna han förekom, men definitivt inte allmänt känd. Ingen Steven Tyler eller Mick Jagger, liksom.

Som jag minns det var det punkmusik. Har noggrannt gått genom wikipedias lista på punkband, men utan att haja till. Kan vara så att skivorna jag laddade ned med honom hade hans eget namn och inte hans gamla bands (om han ens varit med i ett band?! blir lite osäker nu).

Tacksam för all hjälp govänner!

GG Allin? Hans riktiga namn var Jesus Christ ironiskt nog.
Citera
2009-11-19, 22:19
Medlem
Hammys avatar
tjao.. letar efter en låt. sallys no beautiful big assed small legs blablabla sallys fashion... the way she turn and dance is sallys right(?)

hörs i den tredie videon på denna sida.. en bit ner..

http://www.x-pilot.info/x/x-pilot/

nån som vet?
Citera
2009-11-19, 23:58
Medlem
AudioPhilippes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KapSuzette
Jag behöver för övrigt hjälp med att hitta låten som spelas i tv4:s reklam för tv4sport? Har inte sett den nu på ett tag, men den gick nyss. Det var en rätt fartig låt, typ som Manu Chao eller liknande. Dom sjöng inget, iallafall inte i delen som var i reklamen.. Hjälp!
Jag vill oxå hitta den här låten! Tror att det är nån balkansväng.
Citera
2009-11-20, 00:55
Medlem
Shadownisses avatar
Pianostycke

Hej!
Jag skulle vilja veta vilket pianostycke jag hörde, och vem som komponerade det, i Jeanette Wintersons "talbok" om månen. Det tyvärr något korta utdraget av stycket hittas i Episode 2 - The invented moon och börjar vid 10:36 min.

http://www.jeanettewinterson.com/pages/content/index.asp?PageID=589

Tack på förhand!
Citera
2009-11-20, 00:59
Medlem
Söker en svensk raplåt.

Rätt så "sorgsen", kommer tyvärr knappt ihåg någonting om den,
vet dock att det var en "gästrappare" som sjöng något i stil med "Problemen kommer lösa sig"...

Glömde såklart bort den mening jag hade i huvudet precis innan jag började skriva detta.

Snälla, svar uppskattas väldigt mycket!
Citera
2009-11-20, 01:03
Medlem
.ZoeJane.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 3nNiL
Söker en svensk raplåt.

Rätt så "sorgsen", kommer tyvärr knappt ihåg någonting om den,
vet dock att det var en "gästrappare" som sjöng något i stil med "Problemen kommer lösa sig"...

Glömde såklart bort den mening jag hade i huvudet precis innan jag började skriva detta.

Snälla, svar uppskattas väldigt mycket!

Timbuktu - Det löser sig http://www.youtube.com/watch?v=vv8ZQ6MuIks ?
Citera
2009-11-20, 02:01
Medlem
kvarntuns avatar
fick robert miles gamla dänga "Children" på hjärnan i bilen förut..
och nu kom jag på att jag hörde den senast på fotbollsgalan 2009, då spelade ett par kärringar den med bla fiol(?).. vad heter gruppen som spelade den på galan?

omöjligt att hitta något om man bara söker på robert miles - children som ni förstår
Citera
2009-11-20, 02:43
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av kvarntun
fick robert miles gamla dänga "Children" på hjärnan i bilen förut..
och nu kom jag på att jag hörde den senast på fotbollsgalan 2009, då spelade ett par kärringar den med bla fiol(?).. vad heter gruppen som spelade den på galan?

omöjligt att hitta något om man bara söker på robert miles - children som ni förstår

Är det Escala du tänker på? Såg inte fotbollsgalan så jag vet inte om det är samma "kärringar"...

http://www.youtube.com/watch?v=S7IzKmkK0DE

Edit: Jag sökte förresten på robert miles children cover violin, blev hänvisad till wikipedia och sen var det bara att youtube:a...
Senast redigerad av mdc 2009-11-20 kl. 02:46.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in