2007-06-07, 13:55
Medlem
Zwerchstands avatar
Musiken på introsidan är Gregorio Allegris (1582-1652) välkända Miserere (den i dag vanligast versionen det raka, höga C han inte skrev). Katolsk kyrkomusik a cappella från renässansen m.a.o. Finns massor, om den monotona recitationen & blockharmoniken lockar kan du fortsätta med Missa pro Defunctis (= Requiem, 1605) av Tomas Luis de Victoria (& samme mans Tenebrae-responsorier.), och Lamentationer av Tallis, Palestrina eller di Lasso (Lassus), kanske rentav också Gesualdos Tenebrae-responsorier.

Vill du ha den balla in-game-körrocken så minns jag just de tonerna från någon fotbolls-VM-kabelreklam eller CGI-[insert_current_hype]somräddarvärldenmatinéfilm.
Seriöst talat är stycket i spelet ännu ett arrangemang av de kännetecknande dragen av O Fortuna ur Carl Orffs Carmina Burana, plus OS-slagverk. Det är standardreceptet i dag för nämnda filmtyp, så skaffa sountrack till Pirates..., Spindelmannen m.fl. och kolla de spår som heter Endfight/Standout/Victory at Hand/March of... ja, du fattar.
Citera
2007-06-07, 14:05
Medlem
genos avatar
Vet nån vad låten i den här videon heter?
http://www.youtube.com/watch?v=q8NucBStGWE
Citera
2007-06-07, 14:12
Medlem
KSEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av geno
Vet nån vad låten i den här videon heter?
http://www.youtube.com/watch?v=q8NucBStGWE

Brainbug - Nightmare (Sinister string remix)
Citera
2007-06-07, 14:13
Medlem
Någon som vet vilken låt som spelas i bakrunden här?

http://www.bostream.nu/jmc/bakrunden.wav
Citera
2007-06-07, 14:36
Medlem
hollos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zwerchstand
Musiken på introsidan är Gregorio Allegris (1582-1652) välkända Miserere (den i dag vanligast versionen det raka, höga C han inte skrev). Katolsk kyrkomusik a cappella från renässansen m.a.o. Finns massor, om den monotona recitationen & blockharmoniken lockar kan du fortsätta med Missa pro Defunctis (= Requiem, 1605) av Tomas Luis de Victoria (& samme mans Tenebrae-responsorier.), och Lamentationer av Tallis, Palestrina eller di Lasso (Lassus), kanske rentav också Gesualdos Tenebrae-responsorier.

Vill du ha den balla in-game-körrocken så minns jag just de tonerna från någon fotbolls-VM-kabelreklam eller CGI-[insert_current_hype]somräddarvärldenmatinéfilm.
Seriöst talat är stycket i spelet ännu ett arrangemang av de kännetecknande dragen av O Fortuna ur Carl Orffs Carmina Burana, plus OS-slagverk. Det är standardreceptet i dag för nämnda filmtyp, så skaffa sountrack till Pirates..., Spindelmannen m.fl. och kolla de spår som heter Endfight/Standout/Victory at Hand/March of... ja, du fattar.
Soundtracken har jag faktiskt spanat in, men det är mest instrumentalt där.
Ska i alla fall kolla upp det förstnämnda!
Citera
2007-06-07, 15:30
Medlem
ingen som vet låten i National Security ? när dom flyger ner för en bro och hamnar på en båt med sopor.. hiphopig låt.. 'ey ey yo yo '' något sånt där.
Citera
2007-06-07, 16:03
Medlem
Teh_Masterers avatar
Låten i videon

Vad heter låten som spelas i denna video? Den är helt underbar ju.

http://www.youtube.com/watch?v=skpWR1vHKc8
Citera
2007-06-07, 21:06
Medlem
Cesses avatar
Hip-hop låt

Tjo. Introt till dagens CSI Miami.

Texten var något i stil med: "I ride to the left, i ride to the right - girl we can do it all night".

Jag vill då veta vad låten heter.

Tack på förhand
Citera
2007-06-07, 21:44
Bannlyst
Någon tjej som sjunger typ: To the monsour, you the one.

Eller nå sånt. Någon som vet?

Var visst: Tokio Hotel - Monsoon
Citera
2007-06-08, 00:46
Medlem
Timmys avatar
Tjo!
Nån här som känner till Euskefeurats låt "Norrbotten" och vet vilken musik det är de använt? Är ju nåt gammalt traditionellt stycke som jag känner igen sådär irriterande väl men inte kan placera.
Citera
2007-06-08, 08:17
Medlem
tuben99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cesse
Tjo. Introt till dagens CSI Miami.

Texten var något i stil med: "I ride to the left, i ride to the right - girl we can do it all night".

Jag vill då veta vad låten heter.

Tack på förhand

Jag tror det är Stereo Mc's med låten Step It Up.
Citera
2007-06-08, 09:50
Medlem
mobeuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Timmy
Tjo!
Nån här som känner till Euskefeurats låt "Norrbotten" och vet vilken musik det är de använt? Är ju nåt gammalt traditionellt stycke som jag känner igen sådär irriterande väl men inte kan placera.

Länk till smakprov?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in