• 1
  • 2
2011-08-19, 22:27
Medlem
På en tur till spanien så blev jag erbjuden chack, jag tackade nej då jag tyckte det luktade mkt illa och har hört att det är värre av någon anledning. Men nu är frågan: är verkligen chack värre än weed? Vad är för och nackdelar för båda?

Jag vet att det säkert finns en tråd för vad jag just frågade men jag har tyvärr inte tid att kolla upp det, så ett kort "Fördelar=" och "Nackdelar=" skulle uppskattas. Tack! )
Citera
2011-08-19, 22:32
Medlem
whiplashers avatar
Menar du tjack? Isf så skiljer sig det får cannabis på det flesta plan. Tjack gör dig "speedad" du får överdrivet mycket energi och vill springa runt och prata en massa med folk. Tjack sliter mer på kroppen i längden men som med alla droger så är det inga problem att köra lite då och då!
Citera
2011-08-19, 22:32
Medlem
Thatsfuckedups avatar
Vad är "chack"?
Citera
2011-08-19, 22:33
Medlem
CristDaFists avatar
Tycker du verkligen bör söka på Tjack och läsa på. Det är två heeeelt olika droger som inte går att jämnföra
Citera
2011-08-19, 22:35
Bannlyst
Schack eller tjack? Skillnaden mellan schack och cannabis är att man får lättare att tänka logiskt när man brukar schack regelbundet.

Men är det tjack du menar så är det jävligt stor skillnad. Du blir uppåt, svettig, pratig, jobbig och får gå igenom en avtändning som iofs inte är överdrivet jobbig men jämfört med ruset så är avtändningen lite överdriven.
Citera
2011-08-19, 22:39
Medlem
men haa haa, stavade fel!

Menar den bruna skiten som liknar choklad i allt förutom lukten, smaken och som i att det inte smällter när man har det i hundflatan. Tror det stavas "tjack" är ledsen för detta missförstånd
Citera
2011-08-19, 22:51
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Alphaa

Menar den bruna skiten som liknar choklad i allt förutom lukten, smaken och som i att det inte smällter när man har det i hundflatan. Tror det stavas "tjack" är ledsen för detta missförstånd

aka hasch. Tjack = amfetamin (hur du nu kan ha missat det denna förtrollande afton)
Citera
2011-08-19, 23:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stoi!
aka hasch. Tjack = amfetamin (hur du nu kan ha missat det denna förtrollande afton)
fick nu en krypande liten känsla att jag har gjort bort mig när det kommer till knark området... Men nu när vi har fått det klart för oss:

Vad är skillnaden mellan hasch och weed?
Citera
2011-08-20, 02:05
Medlem
parkråttas avatar
Citat:
fick nu en krypande liten känsla att jag har gjort bort mig när det kommer till knark området... Men nu när vi har fått det klart för oss:

Vad är skillnaden mellan hasch och weed?
Smak, lukt, utseende. Samma rus.
Citera
2011-08-20, 02:25
Medlem
TaxMonkeys avatar
Hasch brukar ha större koncentration av THC är är dessutom svårare att rulla till joints och spliffs än vad grönt är. Ruset brukar bli tyngre. Själv har jag haft mycket bättre erfarenheter av grönt än hasch, men det är såklart subjektivt.
Citera
2011-08-20, 02:30
Medlem
acemazes avatar
Citat:

HAHAHAH Vet inte varför men det var sjukt kul!
Hur kan du förresten tycka att hasch luktar äckligt!?
Luktar bättre än grönt tycker jag lite mer rent typ.
Citera
2011-08-20, 02:35
Medlem
parkråttas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TaxMonkey
Hasch brukar ha större koncentration av THC är är dessutom svårare att rulla till joints och spliffs än vad grönt är. Ruset brukar bli tyngre. Själv har jag haft mycket bättre erfarenheter av grönt än hasch, men det är såklart subjektivt.
Ruset på hasch och gräs är likadant om haschet är tillverkat på samma strain, kom inte och hitta på något annat! Sen fattar jag inte varför hasch skulle vara svårare att rulla spliffar med.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in