2011-08-22, 18:25
Medlem
Roxanas avatar
Efter en hel del utvärderande och experimenterande har jag kommit fram till att var tredje dag är det optimala för mitt hår.
Citera
2011-12-02, 10:27
Medlem
Djistaxzs avatar
Eftersom jag på ett år gått från tjockt och friskt drömhår (överdriver inte) till tunt, torrt och slitet så försöker jag att endast tvätta det två gånger i veckan. Använder då schampo och balsam, och inpackning en gång i veckan.
Citera
2011-12-02, 10:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Djistaxz
Eftersom jag på ett år gått från tjockt och friskt drömhår (överdriver inte) till tunt, torrt och slitet så försöker jag att endast tvätta det två gånger i veckan. Använder då schampo och balsam, och inpackning en gång i veckan.
Vad har du gjort med håret när det blivit så slitet?

Jag tvättar håret 2-3 ggr per vecka och balsam används varje gång. Ju mer sällan man tvättar desto bättre och håret blir inte fett för det. Ju oftare man tvättar desto mer fett produceras helt enkelt. Man kan också enbart skölja med vatten mellan varven ifall man vill ha en lite uppfräschning. Ofräscht är det inte.
Citera
2011-12-02, 12:08
Medlem
Stripperellas avatar
Tvättar håret varannan, eller var tredje dag. Har märkt att håret håller sig fräscht längre om man byter schampo lite då och då. Har kompisar som tvättar håret varje dag men som ändå har jättefin kvalité på sitt hår, hm... Ju mer man pillar och håller på med sitt hår ju fetare blir det, så jag försöker undvika det.
Citera
2011-12-02, 14:50
Medlem
Bredsjo-Antes avatar
Jag har slutat tvätta håret med shampoo och tvättar det två gånger i veckan med vatten. Funkar fint, skönt att slippa alla kemikalier.
Citera
2011-12-02, 14:53
Medlem
secretobsessions avatar
2 ggr i veckan. Shampo x2 och balsam. Inpackning blir bara när håret känns extra torrt eller om jag har slitit på det mycket. Tjej
Citera
2011-12-02, 18:09
Medlem
Chopinowskis avatar
Tyvärr högst en gång i veckan då hårtvätt gör min hårbotten otroligt torr av någon förunderlig anledning.
Citera
2011-12-02, 18:44
Bannlyst
1-3 gånger per vecka (enbart vatten).
Citera
2011-12-02, 18:47
Medlem
keso.s avatar
Duschar det dagligen, använder schampo kanske en gång i kvartalet kanske.
Funkar perfekt.
Citera
2011-12-03, 00:25
Moderator
VitKallas avatar
Har långt hår.
Tvättar det var tredje dag ungefär. Nu på vintern använder jag schampoo och balsam, övrig tid bara schampoo. Jag använder inga andra produkter i håret.

Är kvinna.
Citera
2011-12-03, 12:39
Medlem
Djistaxzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jetblack666
Vad har du gjort med håret när det blivit så slitet?

Buhu, undrar det med... Plattar det aldrig och använder inte massa produkter, men var väldigt stressad under en lång period och tappade mycket hår då. Dessutom var det en jubelidiot till frisör som skulle lägga i svarta slingor i det, men färgen spred sig i hela håret när hon sköjlde ur den och mitt annars blonda hår fick en blåskiftande nyans. För att få bort det använde hon avfärgning, ett avfärgningsschampo och blekte det sen två gånger. Nu, 7 månader senare, börjar det (finally!) återhämta sig!
Citera
2011-12-03, 16:20
Medlem
FlyingMachines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fungaruff
Har dreads så tvättar håret när det börjar klia i hårbotten, vilket är kanske efter 1-2 månader. Använder ett schampo som inte har några kemikaler i sig.
Vatten?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in