• 1
  • 2
2011-08-19, 14:09
Medlem
Tänkte att det vore kul att se och jämföra hur det är för alla. Bland mina bekanta skiljer det sig markant, har t ex en vän som påstår sig tvätta håret varje dag. I mina öron låter det sjukt.

Vad tycker ni? Hur ofta ska man tvätta håret? Använder ni balsam? Kille eller tjej?
Har för övrigt läst om en metod där man endast använder balsam och utesluter shampoo helt.
Citera
2011-08-19, 14:11
Medlem
OffensiveShits avatar
Jag måste tvätta håret varje dag. Annars är blir det så fettigt och glansigt eftersom jag är svarthårig..sen så har jag långt hår så det är inget mysigt att gå en dag utan att ha tvättat sig.
Citera
2011-08-19, 14:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av utandinluft
Tänkte att det vore kul att se och jämföra hur det är för alla. Bland mina bekanta skiljer det sig markant, har t ex en vän som påstår sig tvätta håret varje dag. I mina öron låter det sjukt.

Vad tycker ni? Hur ofta ska man tvätta håret? Använder ni balsam? Kille eller tjej?
Har för övrigt läst om en metod där man endast använder balsam och utesluter shampoo helt.

Varannan eller var tredje dag.

Använder sån där barnbalsam som man sprutar och inte sköljer ur. Och den använder jag enbart på själva "hästsvansen" alltså bara topparna då så att säga. Aldrig i hela håret för det blir smutsigt lika snabbt då.
Citera
2011-08-19, 14:15
Medlem
TheBoots avatar
Varenda gång jag duschar, alltså nästan dagligen. Jag känner mig ofräsch om jag inte gör det. Även om det inte är särskilt bra för håret.
Citera
2011-08-19, 14:17
Medlem
LondonLevis avatar
Varje/varannan dag.

Shampoo x2, inpackning, balsam + silkedroppar efter dusch.
Citera
2011-08-19, 14:19
Medlem
Mango123456s avatar
Varje/varannan dag jag med.. inget balsam.
Citera
2011-08-19, 14:32
Medlem
Duschar varje morgon då blir det att jag tvättar håret. Kanske är för mycket men vad vet jag.
Citera
2011-08-19, 14:50
Medlem
Men håret blir väl bara fetare snabbare ju oftare man tvättar det?
Citera
2011-08-19, 14:50
Medlem
Varannan dag. Det räcker gott och väl.
Citera
2011-08-19, 14:53
Medlem
Tre gånger i veckan ungefär. Shampoo + Balsam från Matrix, sen en gång i veckan en hårinpackning också.

Innan var det varje dag, men då blir håret också fett och äckligt efter en dag. Fick bort den ovanan och nu kan jag skita i att duscha håret på tre dagar och det är fortfarande fint.

Tvätta för ofta torkar ut håret och hårbotten btw..

Duschar förövrigt kroppen varje dag. Är tjej och har långt hår.
Citera
2011-08-19, 14:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av utandinluft

lockig.se
Citera
2011-08-19, 14:55
Medlem
Jah duschar 2 ggr om dagen men tvättar håret varannan dag ungefär. Har jag jobbat och luktar mat så tvättar jag håret varje dag.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in