2011-08-19, 12:54
Medlem
Hej!

Nu är det så att jag hoppade av skolan. Jag har jobbat i 3 månader så A-kassan är inget alternativ då de endast skriver in folk som jobbat över 6 månader. Vart ska jag söka pengar? Jag bor hemma, och har inte fått någon lön(studiebidrag) på 2 månader(då jag hoppade av). Kan jag på något sätt få tillbaka de pengar jag gått miste om?

Tacksam för svar!
Citera
2011-08-19, 12:59
Medlem
belboolas avatar
Gå till soc och ansök.
Citera
2011-08-19, 13:10
Medlem
lingonsoppas avatar
Fast om du har arbetat i tre månader och samtidigt bott hemma bör du väl inte vara särskilt fattig?
Lev på dessa pengar medan du söker jobb?
Citera
2011-08-19, 13:17
Medlem
Kompiiitens avatar
Vänta nu... Få tillbaka pengarna du mist? Grabben, vakna för fan. Man kan inte sakna något man aldrig haft. Gå nu och skaffa dig ett jobb. Det tjänar ingenting till att sitta hemma och glo tv och spela datorspel. Du blir bara dummare och kommer aldrig in i vuxen världen.

Ta steget!
Citera
2011-08-19, 14:20
Medlem
Jag jobbade 3 månader förra året. Men som tur är så sparade jag pengar sedan dess. Det är dem pengarna jag lever på nu.

Jag vill ju ha jobb, självklart! Söker för fullt, men menade att jag ville få någon sorts lön medan jag får ett jobb.

Tack för era svar!

btw: Jag spelar inget!
Citera
2011-08-19, 15:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kliippan
Jag jobbade 3 månader förra året. Men som tur är så sparade jag pengar sedan dess. Det är dem pengarna jag lever på nu.

Jag vill ju ha jobb, självklart! Söker för fullt, men menade att jag ville få någon sorts lön medan jag får ett jobb.

Tack för era svar!

btw: Jag spelar inget!

Ja grabben... Du FÅR lön medan du jobbar.... Skaffa dig jobbet först.... Du får INGEN Lön medan du söker jobb
Citera
2011-08-19, 17:37
Medlem
SkoterBengts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kimson
Du får INGEN Lön medan du söker jobb

Det får jag, eller lön å lön..
Då man varit inskriven i AF i längre än 3 månader eller något sånt, så får man pengar från FK..
Det är inte mycket, men är något iaf.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in