2004-11-22, 21:07
Medlem
Mysonoxens avatar
Jag begriper inte varför så många i PK-maffian hela tiden kommer med sitt ältande om "rasism och främlingsfientlighet" så fort man som jag mycket hätskt kritiserar stenåldersreligionen islam och dess subversiva verksamheter.
Kan man helt enkelt inte föra en saklig debatt utan att få dessa mantran kastade i ansiktet?
Jag har märkt att många ropar "rasist" så fort man säger att det blivit för många muslimer i Sverige.
Det är RELIGIONEN islam jag ser som ett hot, inte det direkta ursprunget hos de som bekänner sig till den där skiten, och en person från arabvärlden eller andra muslimska länder som hoppat av islam och (ofta) med fara för sitt liv står för detta är värd min respekt.
Etniska svenskar däremot som konverterar till denna skitreligion åtnjuter enbart mitt odelade förakt!!!
Citera
2004-11-22, 21:51
Medlem
alter egos avatar
Man kan väl knappt säga något nuförtiden utan att PK-maffian hoppar på en, men sen så är det ju riktigt roligt att se dem bli förbannade över småsaker. Ibland säger jag riktigt kontroversiella saker bara för att reta upp dem... funkar varje gång... de är som små marionetter som bara väntar på att någon börjar dra i trådarna så de kan få leva en stund...

Jag delar absolut ditt förakt, och sträcker ut mitt förakt till att omfatta religion överhuvudtaget, men framför allt de monoteistiska religionerna... jag säger: om ni känner sådan förtvivlan över er existens, vänd er inte till religion, vänd er till vetenskapen och se hur mänskligheten varje dag kommer närmre en förståelse av livet, universum och allting! (Alternativt, ta livet av er)
Citera
2004-11-22, 21:56
Medlem
Mysonoxens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av alter ego
Jag delar absolut ditt förakt, och sträcker ut mitt förakt till att omfatta religion överhuvudtaget, men framför allt de monoteistiska religionerna... jag säger: om ni känner sådan förtvivlan över er existens, vänd er inte till religion, vänd er till vetenskapen och se hur mänskligheten varje dag kommer närmre en förståelse av livet, universum och allting! (Alternativt, ta livet av er)

Det värsta är att när man argumenterar om detta med en muslim säger de ofta "Koranen ÄR vetenskap" och kommer med fabricerade verklighetsfrämmande uppgifter. Det står t.ex. att solen snurrar kring jorden, men då kommer de med 837467326476 olika undanflykter. De är för hjärntvättade för att lyssna till sunt förnuft
Citera
2004-11-22, 22:26
Medlem
alter egos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mysonoxen
Det värsta är att när man argumenterar om detta med en muslim säger de ofta "Koranen ÄR vetenskap" och kommer med fabricerade verklighetsfrämmande uppgifter. Det står t.ex. att solen snurrar kring jorden, men då kommer de med 837467326476 olika undanflykter. De är för hjärntvättade för att lyssna till sunt förnuft

För de som redan är "frälsta", eller hjärntvättade som förnuftiga människor kallar det, så stämmer ju detta, sorgligt nog. Jag menade att de personer som överväger att konvertera till någon religion skulle se till den äkta vetenskapen istället. Men för att vara något objektiv så måste jag ju faktiskt erkänna att vi faktiskt fått bra saker av Islam: då den kristna kyrkan fördömde filosofin och kulturen från antika grekland så var det faktiskt lärda män bland muslimer som tog hand om denna kunskap och vi har den i dag tack vare dem... Islam som en religion är jag dock fortfarande starkt emot...
Citera
2004-11-22, 22:29
Medlem
Makehastes avatar
Jag är anti-islamist. Däremot är jag inte anti-arab. Det är lite knepigt när det blir samma sak. Det ena är en ganska intressant tro, det andra är ett enormt folk - och det är faktiskt tveksamt om det ens finns ett arabiskt folk.

Jag är anti-religiös-idioti i största allmänhet. Att motivera mina egna niddåd med det en föreställd gudom ska ha påbjudit för 2000 år sedan är mig fjärran, och dömer folk som gör det därefter. Sionism och amerikansk kristendom ger jag lika lite för.
Citera
2004-11-22, 22:44
Awaiting Email Confirmation
Hidekis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mysonoxen

Hehe en sak har jag lärt av att diskutera med religiösa, de som är riktigt övertygade i sin tro, eller som rent utav anser sig ha fått en guds/jesus-uppenbarelse är det ingen ide att snacka med. Det spelar ingen roll om man framför hur mordisk, felaktig eller motsägelsefull skriften, eller utövandet av religionen är. De som står fast och är övertygade om sin tro bryr sig inte, dom har uppenbarligen uppnått någon form av trans i sin religiositet.
Vetenskap och andra rationella och andra rationella åskådningssätt ger dom fan i.
Citera
2004-11-22, 22:58
Medlem
Konrad Haifas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Makehaste
Jag är anti-islamist. Däremot är jag inte anti-arab. Det är lite knepigt när det blir samma sak. Det ena är en ganska intressant tro, det andra är ett enormt folk - och det är faktiskt tveksamt om det ens finns ett arabiskt folk.

Jag är anti-religiös-idioti i största allmänhet. Att motivera mina egna niddåd med det en föreställd gudom ska ha påbjudit för 2000 år sedan är mig fjärran, och dömer folk som gör det därefter. Sionism och amerikansk kristendom ger jag lika lite för.

Håller med, att blint tro på urgamla sagor är mig helt främmande. Det verkar dock som om kritik mot just islam är extra fult. Kristendomen kritiseras ju slentrianmässigt i Sverige, t.ex. den amerikanska extremvarianten och i Knutbyfallet. Politiskt korrekt media verkar ha väldiga problem att kritisera islam och dess avarter på samma sätt. Undrar varför?
Citera
2004-11-22, 22:59
Medlem
Makehastes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Konrad Haifa
Håller med, att blint tro på urgamla sagor är mig helt främmande. Det verkar dock som om kritik mot just islam är extra fult. Kristendomen kritiseras ju slentrianmässigt i Sverige, t.ex. den amerikanska extremvarianten och i Knutbyfallet. Politiskt korrekt media verkar ha väldiga problem att kritisera islam och dess avarter på samma sätt. Undrar varför?
Antagligen just för att islam och muslimer innebär alla som föds i muslimska länder och sen kommer hit. Det är inte helt rättvist, och man vill väl att folk ska få klart för sig det innan man börjar generalisera om saker som inte stämmer. Typ.
Citera
2004-11-22, 23:13
Medlem
Konrad Haifas avatar
Citat:
Antagligen just för att islam och muslimer innebär alla som föds i muslimska länder och sen kommer hit. Det är inte helt rättvist, och man vill väl att folk ska få klart för sig det innan man börjar generalisera om saker som inte stämmer. Typ.

Förmodligen. Återigen medias behov av undervisning. Säkrast så, tänk om någon drar egna slutsatser efter en egen tankegång. Jag tror att detta bara spär på latent anti-islamism, att aldrig visa en dålig sida, trots att 'alla' känner till den....

It's prime time and the blind lead the blind.....
Citera
2004-11-22, 23:14
Medlem
Makehastes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Konrad Haifa
Förmodligen. Återigen medias behov av undervisning. Säkrast så, tänk om någon drar egna slutsatser efter en egen tankegång. Jag tror att detta bara spär på latent anti-islamism, att aldrig visa en dålig sida, trots att 'alla' känner till den....

It's prime time and the blind lead the blind.....
Ja, det har ju slagit över. Nu får man inte säga något dåligt om islam utan att buntas ihop med nazism, fascism, tvångssteriliseringar och fan och hans moster.
Citera
2004-11-22, 23:46
Medlem
alter egos avatar
Citat:
Ja, det har ju slagit över. Nu får man inte säga något dåligt om islam utan att buntas ihop med nazism, fascism, tvångssteriliseringar och fan och hans moster.

En bra anledning till att säga dåliga saker om islam då... alla PK människor därute behöver få sig en dos av verkligheten, vilket är något de aldrig kommer att få om alla PK motståndare håller tyst hela tiden... hatar dessa PK idioter... nästan mer än organiserad religion...
Citera
2004-11-23, 01:56
Medlem
Nemesis1s avatar
Anti-kristendom = öppensinnighet
Anti-islamism = diskriminering
Anti-judaism = rasism
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera