2011-08-19, 11:35
Medlem
Okej, jag är ny på Flashback och tänkte jag skulle skriva här för att få lite ärliga svar, och förhoppningsvis lite seriösa också.

Nu är det så att jag är en tjej som tänker alldeles för mycket. Och jag har nu träffat en kille i över en månad. Det har känts bra, riktigt bra. När vi träffas ser vi på film, myser, lagar mat, går ut tillsammans osv så det känns som om det inte enbart handlar om sex.

Senaste gången vi sågs så pratade vi om vår relation (förra lördagen) och vi bestämde att vi bara vill träffa varandra och vi skulle fortsätta träffas för att se vart de kan leda. Innan jag skulle gå så sa jag att jag skulle sakna honom, han log bara och sa okej och kysste mig. Jag frågade om han skulle sakna mig, hans svar var att vi får ses snart då och att han kommer ha mycket jobb framöver (han jobbar som bonde)

Den här veckan har jag börjat tvivla lite eller så är det bara jag som tänker alldeles för mycket. Båda gångerna som jag frågat ifall vi ska ses, om han vill med ut (i måndags och idag fredag) så har han sagt att han är för upptagen med jobb och att vi får ta det en annan gång. När vi pratat på facebook så har han varit lite frånvarande och alla ggr är det jag som börjat skriva (det var alltid han som skrev först)
Vi brukar även skriva lite sex sms till varandra, han bruka skriva lite mig men de gånger jag skrivit något har jag inte fått något svar.

Nu är han ju upptagen i helgen med jobb vad jag vet så jag tänkte bara strunta i att höra av mig men jag kan inte sluta undra, tror ni han börjar tappa intresset för mig eller är det bara så att han har alldeles för mycket nu den senaste tiden?

Vad ska jag göra? Ska jag ta lite avstånd och låta han höra av sig?
Citera
2011-08-19, 11:41
Medlem
asdasdasd111s avatar
För att ha ett fungerande förhållande så är tillit till varandra ganska viktigt. Så känns allt så bra och ni trivs ihop och har kul när ni träffas så får du väl lita på honom när han säger att han har mycket framöver? Ge honom lite utrymme men sluta inte höra av dig.

Visar det sig sen att han har tappat intresse så lovar jag att du överlever det med, ge honom den tid som krävs så kommer det lösa sig på ett eller annat sätt!
Citera
2011-08-19, 11:48
Medlem
Fioreens avatar
Kärleken är ju ett stort spel så jag tycker absolut att du ska ta lite avstånd och inte höra av dig på några dagar. Låt han komma till dig. Du kanske har varit lite för "på" på sistone? Killar är lättskrämda vettu. Hör han inte av sig då eller visar mer intresse efter några dagar så fråga rakt ut om något är fel. Man ska inte slösa energi på en person i onödan men man måste ge det en chans iallafall. Lycka till!
Citera
2011-08-19, 13:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fioreen
Kärleken är ju ett stort spel så jag tycker absolut att du ska ta lite avstånd och inte höra av dig på några dagar. Låt han komma till dig. Du kanske har varit lite för "på" på sistone? Killar är lättskrämda vettu. Hör han inte av sig då eller visar mer intresse efter några dagar så fråga rakt ut om något är fel. Man ska inte slösa energi på en person i onödan men man måste ge det en chans iallafall. Lycka till!

Jag tror jag har varit lite för på och jag har märkt att han verkar vara en kille som gillar att "jaga" lite, de gånger som jag tagit lite avstånd så är det han som tagit initiativet. Men det blir svårare för mig att inte höra av mig då jag verkligen börjar gilla killen :/
Citera
2011-08-19, 15:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sockertroll23
Jag tror jag har varit lite för på och jag har märkt att han verkar vara en kille som gillar att "jaga" lite, de gånger som jag tagit lite avstånd så är det han som tagit initiativet. Men det blir svårare för mig att inte höra av mig då jag verkligen börjar gilla killen :/

Ha lite is i magen och hör inte av dig. Så småningom kommer han att höra av sig och vara "på".

Knäck en bärs och ta det lugnt.
Citera
2011-08-19, 18:02
Medlem
Det är mycket på landet nu, skördetider och han sitter väl i skördetröskan och skriver antar jag på telen, gör han inte de så är han nog rätt trött de brukar dom vara de små bönderna jobbar dygnet runt.
Citera
2011-08-19, 18:28
Medlem
Malkos avatar
Andas förfan. Sluta förstöra med dina tretton personligheter och slappna av för en sekund!
Citera
2011-08-19, 23:03
Medlem
Jag är på samma linje som Sana. Han har mycket med skörden just nu. Jag har själv erfarenhet då min styvpappa är bonde. Oftast har de inte ens tid att åka hem och äta middag och jobbar från tidig morgon till sen kväll. Ge honom lite tid så kommer han nog höra av sig när det börjar lugna ner sig igen. Men du kan ju fortfarande skicka några sms för att visa att du tänker på honom.
Citera
2011-08-29, 12:12
Medlem
Vi sågs nu i lördags. Men jag kan inte riktigt förstå vad det är han är ute efter.
Jag var ute i lördags och vi hade bestämt att vi skulle ses och jag trodde han skulle in till stan för att komma ut och möta upp mig. Men får senare veta att han var på en inflyttningsfest och att de också hade gått ut (fast till Harrys och jag var på en annan klubb) Är det konstigt att han inte sa något?
För jag frågade varför han inte hörde av sig, han svarade då att han fick mitt sms om att jag var på NH när han var på Harrys, vi var ju båda med våra respektive vänner och skulle ju ändå mötas upp senare för att åka hem till honom.

Och igår så sa jag till honom, jag gillar dig. Han svarade tack. Och jag frågade vad han känner för mig. Han ville inte prata känslor utan tycker att vi bara ska njuta och inte tänka så mycket typ.

Är han en player? För det känns inte som det. Han är inte bara ute efter sex, det vet jag. För när vi kom hem till honom i lördags så sa han gång på gång att vi inte behöver ha sex och att han inte vill känna sig som ett svin, han spelade några låtar (han är med i ett band) och sjöng för mig gjorde han också så det var inte direkt in i sovrummet. Och dagen efter låg vi och myste och såg på film. Men han är svår att förstå sig på. Han har sagt att han gillar att umgås med mig, att jag är en bra tjej och att han vill fortsätta träffas.

Lite råd? Någon som har erfarenhet av detta?
Citera
2011-08-29, 14:46
Medlem
twoeggss avatar
Citat:
Vi sågs nu i lördags. Men jag kan inte riktigt förstå vad det är han är ute efter.
Jag var ute i lördags och vi hade bestämt att vi skulle ses och jag trodde han skulle in till stan för att komma ut och möta upp mig. Men får senare veta att han var på en inflyttningsfest och att de också hade gått ut (fast till Harrys och jag var på en annan klubb) Är det konstigt att han inte sa något?
För jag frågade varför han inte hörde av sig, han svarade då att han fick mitt sms om att jag var på NH när han var på Harrys, vi var ju båda med våra respektive vänner och skulle ju ändå mötas upp senare för att åka hem till honom.

Och igår så sa jag till honom, jag gillar dig. Han svarade tack. Och jag frågade vad han känner för mig. Han ville inte prata känslor utan tycker att vi bara ska njuta och inte tänka så mycket typ.

Är han en player? För det känns inte som det. Han är inte bara ute efter sex, det vet jag. För när vi kom hem till honom i lördags så sa han gång på gång att vi inte behöver ha sex och att han inte vill känna sig som ett svin, han spelade några låtar (han är med i ett band) och sjöng för mig gjorde han också så det var inte direkt in i sovrummet. Och dagen efter låg vi och myste och såg på film. Men han är svår att förstå sig på. Han har sagt att han gillar att umgås med mig, att jag är en bra tjej och att han vill fortsätta träffas.

Lite råd? Någon som har erfarenhet av detta?

Verkar ganska uppenbart enligt mig. Han säger att han inte vill ha sex för att du ska gilla om honom mer så att han kan få sex när det passar honom. Han vill dessutom känna sig eftertraktad och får en kick av att du kärar ned dig i honom. Med andra ord ganska tydliga playertendenser. Han gör det här utstuderat och medvetet.
Citera
2011-08-29, 15:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av twoeggs
Verkar ganska uppenbart enligt mig. Han säger att han inte vill ha sex för att du ska gilla om honom mer så att han kan få sex när det passar honom. Han vill dessutom känna sig eftertraktad och får en kick av att du kärar ned dig i honom. Med andra ord ganska tydliga playertendenser. Han gör det här utstuderat och medvetet.

Men när vi har pratat om tidigare relationer så har han bara haft 5 stycken relationer (han är 29), som jag har uppfattat så brukar players ha ganska många?
Citera
2011-08-29, 18:54
Medlem
twoeggss avatar
Citat:
Men när vi har pratat om tidigare relationer så har han bara haft 5 stycken relationer (han är 29), som jag har uppfattat så brukar players ha ganska många?

Okej, men då skulle det ju kunna vara så att han gillar dig, men att han är rädd att mista dig, så därför spelar lite ointresserad. Ifall det stämmer att han haft få lyckade relationer tidigare dvs.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in