Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2011-08-29, 07:10
  #253
Medlem
Krippa1891s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alternate
Spelar alltid som bäst när jag är lite små-pårökt. Det får inte vara för mycket, bara lite grand.
Samma här.
Citera
2011-08-29, 07:20
  #254
Avstängd
Sickmyducks avatar
När jag vet att mitt datorspelande inte kommer i vägen för andra viktigare sysslor, har jag märkt. Lite mer simpla detaljer har jag av erfarenhet också lärt mig som förbättrar mitt game är.
  1. T-shirt
  2. Musik (ifall man inte pratar genom mick)
  3. Tänka på min favorithäst
Citera
2011-08-29, 07:26
  #255
Medlem
Med en kopp kaffe innan gibb
Citera
2011-08-29, 20:19
  #256
Medlem
Tarvas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krippa1891
Samma här.

Personligen spelar jag alltid bättre efter lite alkohol så man nalkas salongs, exempelvis en mellanöl. Alla presterar väl förvisso bättre med små mängder alkohol i blodet, men själv har jag lite klena nerver så alkohol får mig slappna av och fokusera på spelet.

I övrigt gillar jag som alla andra att ha tangentbordet vinklat på rätt sätt, skärmen i rätt höjd och ett glas vatten nära till hands. Musik är även nära på ett måste. Den behöver dock inte vara bra. Spelar för övrigt aldrig naken som många i tråden tycks göra :P
Citera
2011-08-29, 20:54
  #257
Medlem
cephs avatar
Nu är det många, många år sedan jag spelade på det sättet tråden verkar handla om. Nu för tiden pysslar jag bara med långsamma strategispel och simulatorer, men när jag spelade CS (1999-2004) så hade jag några "ritualer":
  • Stolen i rätt höjd.
  • Skärmen i rätt vinkel.
  • Läsk nära till hands (Coca-Cola, Jolt, Red Bull).
  • Såg till att vara lagom koffeinhypad innan.
  • Förberedde mig själv psykologiskt ("taggade" som ni säger) med diverse musik som vart med i CS-filmer (FoD, Hard, Khan vs X2 osv). Musiken var ofta skit men det är som sagt psykologiskt.
  • Mätt och i bra fysisk form.
  • Gärna lite småpissnödig (flera andra har nämnt det i tråden, konstigt det där).

Nu när jag ser tillbaka så låter det fruktansvärt fjantigt faktiskt.
Citera
2011-09-03, 20:20
  #258
Medlem
Snyfts avatar
På natten när katten sover och min eufori är på topp via cb, drpepper, choklad och andra snacks.
Citera
2011-09-04, 01:11
  #259
Medlem
Avgrundsvrals avatar
Spelar alltid bättre när jag sätter mig upp (från soffa/divanen). Då är slöspelandet slut.
Citera
2011-09-04, 01:17
  #260
Medlem
Sittkissares avatar
Sitta i fotöljen med fotstöd
Dra på mig (bra) hörlurar
Ett glas med vatten bredvid
Nytvättade händer
Mjukisbyxor och t-tröja drar jag alltid på mig så fort jag kommer innanför dörren, så det är ingen ritual i det.

Jag spelar sämre med ett headset
Måste ha hörlurar så att jag kan höra varifrån fotstegen kommer ifrån osv på så sätt undviker jag att bli knivad, och kan även överrumpla fiender bakom en vägg/mur eller liknande.
Endast glas med vatten, då jag dricker mycket så får jag röra på mig när jag går och fyller på glaset var 10e minut, samt många pisspauser.

Kör jag singleplayer eller icke pangpang-spel så är det inte lika nog med hörlurar, då kan jag dra på musik istället ibland.
Citera
2011-09-04, 01:22
  #261
Medlem
lugna ner digs avatar
Precis efter duschen, handuken på så att fotöljen blir lite fuktig tyvärr.
Citera
2011-12-22, 13:59
  #262
Medlem
när jag är bäng såklart, för er som spelar QL så vet ni vilken fördel detta är, men jag antar att det inte finns något som heter doping i spel som tur är!
Citera
2011-12-22, 15:16
  #263
Medlem
Zartazas avatar
Brukar alltid lyssna på Led Zeppelin innan jag drar igång.
Citera
2011-12-22, 19:23
  #264
Medlem
Gamar inte längre det viset, har inte gjort det sen MoHaa. Men de få gånger jag lirar lite LoL med polarna och verkligen vill vinna så är det en sak. Sitta riktigt rakt med ryggen. Dessa slappa, halvliggandes positioner fungerar inte för mig, utan ska jag köra maximalt så är det detta som gäller. Annars är snus ett måste, men det är det för allt.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback