Citat:
Ursprungligen postat av kjellkritisk
Nu liknar ju det stiliserade m:ets tre ben mer sjunde bokstaven och då borde det vara 777!
Skaffa glasögon, det är tydligt att den liknar "Vav" och inte "Zain"- bokstaven
Citat:
Upp och ned vända kors står inte för anti-christ utan kallas Petruskors och används av kristendomen som symbol. Det är hårdrockare och andra som trott att det är anti-christ för man vänt på det.
Katolikerna har använt det uppochnedvända korset. Det finns en historia om att Petrus korsfästes uppochner, varesig detta är sant eller inte så finns det inget kristet i symbolen förutom att katolikerna har använt den, men den blir inte kristen för det.
Att vända saker upp och ned är ett ganska klart tecken på att man är emot det. Av den anledningen så använder satanister det uppochnedvända korset, för att visa att de är emot Kristus, inte för att hylla Petrus.
Citat:
Nu betyder best inte bara monster utan också farligt djur så den okulta kopplingen är, om jag uttrycker mig snällt, långsökt.
Det är faktiskt en väldigt tydlig koppling. "Vilddjuret" som är Uppenbarelsebokens titel för antikrist är väldigt nära besläktat med ordet monster på alla sätt och vis. Nu säger jag inte att det nödvändigtvis måste vara så att drycken är döpt efter antikrist, men visst passar det.