2013-05-10, 06:14
Medlem
Danne796s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HappyHour
Omöjligt? Nej. Troligt? Nej.
Här drar jag gränsen för vad jag anser kan vara sant. Om man bara anstränger sig är det klart man kan hitta symbolik och annat som passar in om vad som. Att loggan skulle vara hebreiska siffror.. Mja.
Om du kollar på det såkallade ''M:et'' så ser du ju att sträcken inte ens hänger ihop med varandra.
Citat:
Ursprungligen postat av plusforward
Varje gång jag druckit monster får jag ont vid bröstet, någon som varit med om det också?
Näej, låter som du bör kolla upp hjärtat eller koffein/taurin känslighet.
Citera
2013-05-10, 17:04
Medlem
Hotshot777s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kjellkritisk
Nu liknar ju det stiliserade m:ets tre ben mer sjunde bokstaven och då borde det vara 777!

Skaffa glasögon, det är tydligt att den liknar "Vav" och inte "Zain"- bokstaven

Citat:
Upp och ned vända kors står inte för anti-christ utan kallas Petruskors och används av kristendomen som symbol. Det är hårdrockare och andra som trott att det är anti-christ för man vänt på det.

Katolikerna har använt det uppochnedvända korset. Det finns en historia om att Petrus korsfästes uppochner, varesig detta är sant eller inte så finns det inget kristet i symbolen förutom att katolikerna har använt den, men den blir inte kristen för det.

Att vända saker upp och ned är ett ganska klart tecken på att man är emot det. Av den anledningen så använder satanister det uppochnedvända korset, för att visa att de är emot Kristus, inte för att hylla Petrus.

Citat:
Nu betyder best inte bara monster utan också farligt djur så den okulta kopplingen är, om jag uttrycker mig snällt, långsökt.

Det är faktiskt en väldigt tydlig koppling. "Vilddjuret" som är Uppenbarelsebokens titel för antikrist är väldigt nära besläktat med ordet monster på alla sätt och vis. Nu säger jag inte att det nödvändigtvis måste vara så att drycken är döpt efter antikrist, men visst passar det.
Citera
2013-05-10, 17:07
Medlem
Hotshot777s avatar
TS, det är korrekt som du skriver och om du letar lite och låter Anden leda dig så kommer du se paralellerna överallt i samhället.

En liten sak bara är att Antikrist, Vilddjuret inte är samma person som Satan. Det är en människa som är helt besatt av satan.

Citat:
Varje gång jag druckit monster får jag ont vid bröstet, någon som varit med om det också?

Det är ett ganska välkänt fenomen och inte så konstigt med tanke på hur starka medel som finns i drycken. Mitt råd är att du slutar dricka giftet innan du får en hjärtattack.
Senast redigerad av Hotshot777 2013-05-10 kl. 17:09.
Citera
2013-05-10, 18:24
Medlem
kjellkritisks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hotshot777
Skaffa glasögon, det är tydligt att den liknar "Vav" och inte "Zain"- bokstaven

Katolikerna har använt det uppochnedvända korset. Det finns en historia om att Petrus korsfästes uppochner, varesig detta är sant eller inte så finns det inget kristet i symbolen förutom att katolikerna har använt den, men den blir inte kristen för det.

Att vända saker upp och ned är ett ganska klart tecken på att man är emot det. Av den anledningen så använder satanister det uppochnedvända korset, för att visa att de är emot Kristus, inte för att hylla Petrus.

Det är faktiskt en väldigt tydlig koppling. "Vilddjuret" som är Uppenbarelsebokens titel för antikrist är väldigt nära besläktat med ordet monster på alla sätt och vis. Nu säger jag inte att det nödvändigtvis måste vara så att drycken är döpt efter antikrist, men visst passar det.

Glasögon har jag redan, om du tittar på http://www.jewfaq.org/m/alephbet.htm så skulle det som TS länkar till kunna vara zayin eller nun mer än vav.

Nu skrev jag inte huruvida det är eller inte en kristen symbol utan den används inom kristendomen, symboler har långa anor innan de koplades ihop med religioner.

nä det passar inte man ser de kopplingar man vill se.
Citera
2013-05-10, 18:41
Medlem
Hotshot777s avatar
Citat:
nä det passar inte man ser de kopplingar man vill se.

Plocka upp en ordbok, om du vet vad det är, så kan du se att orden är synonymer. Så det är en jäkla stark koppling mellan orden.

Ledsen att jag är otrevlig men man blir så jäkla trött när ni skeptiker ska bete er som byfånar jämt och ständigt.

Symbolen är Vav, ledsen att du inte ser det, men det är tydligt att det inte är någon av de andra bokstäverna.
Senast redigerad av Hotshot777 2013-05-10 kl. 18:48.
Citera
2013-05-10, 18:45
Medlem
kjellkritisks avatar
Citat:
Plocka upp en ordbok, om du vet vad det är, så kan du se att orden är synonymer. Så det är en jäkla stark koppling mellan orden.

Ledsen att jag är otrevlig men man blir så jäkla trött när ni skeptiker ska bete er som byfånar jämt och ständigt.

Och jag på bokstavtroende fanatiker som inte kan höja blicken från sina religiösa texter.
Citera
2013-05-10, 18:47
Medlem
Hotshot777s avatar
Citat:
Och jag på bokstavtroende fanatiker som inte kan höja blicken från sina religiösa texter.

Du kanske skulle testa läsa Bibeln så skulle du få lite vett i skallen, istället för att sitta på flashback och skriva hundratals nonsens inlägg om saker som du inte ens tror på..
Citera
2013-05-10, 18:58
Medlem
kjellkritisks avatar
Citat:
Du kanske skulle testa läsa Bibeln så skulle du få lite vett i skallen, istället för att sitta på flashback och skriva hundratals nonsens inlägg om saker som du inte ens tror på..

Har läst den två gånger från pärm till pärm, så det där var bara ett icke inlägg.
Citera
2013-05-10, 19:21
Medlem
Hotshot777s avatar
Citat:
Har läst den två gånger från pärm till pärm, så det där var bara ett icke inlägg.

Ja du kan ju läsa den tusen gånger utan att förstå något. Och så kan du läsa den en gång och genast förstå djupheten däri. Förhoppningsvis så blev du iaf lite klokare av att läsa den två gånger.

Här ska du få en vers som du kan lägga på minnet, 2 Tim 2:16 - Men undfly oandligt och tomt prat. Ty de som befatta sig med sådant komma att gå allt längre i ogudaktighet.

Med det sagt så tar jag också mitt eget råd och avslutar denna diskussion.
Citera
2013-05-10, 20:23
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:

Symbolen är Vav, ledsen att du inte ser det, men det är tydligt att det inte är någon av de andra bokstäverna.

En HELT jävla galen tanke!! Det kanske ska föreställa klospår från ett monster - det kanske inte alls finns nån koppling till gamla skriftspråk. Det kanske handlar om att idiotreklamgubbarna (ja, jag är själv i reklambranschen så nu slipper ni påpeka det om ni sett mig skriva det tidigare) försökt få en burkdjävel med en skitenergidricka i att se lite tuff ut så dumungarna ska köpa den?
Citera
2013-05-10, 21:34
Medlem
bernad_laws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
En HELT jävla galen tanke!! Det kanske ska föreställa klospår från ett monster - det kanske inte alls finns nån koppling till gamla skriftspråk. Det kanske handlar om att idiotreklamgubbarna (ja, jag är själv i reklambranschen så nu slipper ni påpeka det om ni sett mig skriva det tidigare) försökt få en burkdjävel med en skitenergidricka i att se lite tuff ut så dumungarna ska köpa den?

Precis. Med tanke på begåvningsreserven som får fnatt av ögon, pyramider, tomtar och troll och annat trams är det inte direkt mystiskt att någon försöker dra mynt av idioterna.
Citera
2013-05-10, 22:30
Medlem
skunkjobbs avatar
Om TS inte vore så nerknarkad på konspirationsteorier så hade han klarat av konststycket att skriva ordet monster i sökrutan och fått upp den befintliga tråden som första träff: https://www.flashback.org/t1631200

Tråd fanns alltså redan och inget har anförts här som inte redan hade diskuterats. TS, kom med något nytt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in