The popular energy drink Red Bull was banned in France after the death of an 18-year-old Irish athlete, Ross Cooney, who died within hours after playing a basketball game and consuming four cans of it.
New Mexico Military Institute, a military high school and junior college located in Roswell, New Mexico, does not allow sales of energy drinks at the campus "Cadet Store" after an incident of a young Cadet drinking too many drinks in one period and having to be hospitalized.
Det finns ganska många konsumenter av monster-energidryck (och red bull), att en faller död (antagligen pga fysiskt fel i kroppen) betyder inte att dryckens uppgift är att döda folk, eller vad det nu är du försöker säga och om så vore så skulle vi ha ett stort antal människor som faller döda av det. Men det har vi ju inte.
Jag har drukigt litervis med denna dryck och mår perfekt. Men om man har dåligt hjärta och blandar det det alkohol så kan ju varenda tomte fatta att det kan vara farligt.
"Till Adam sade han: "Du lyssnade på din hustru
och åt av det träd om vilket jag hade befallt dig:
Du skall inte äta av det. Därför skall marken vara
förbannad för din skull. Med möda skall du livnära dig av den
så länge du lever. " 1 Mosebok 3:17
Jag har drukigt litervis med denna dryck och mår perfekt. Men om man har dåligt hjärta och blandar det det alkohol så kan ju varenda tomte fatta att det kan vara farligt.
Jag har druckit Red Bull och jag mår långt ifrån perfekt.
man måste ju också vara duktigt skelögd om man nu tycker att Monster "m"et är den hebreiska siffran sex.. Spetsen pekar ju bland annat åt helt olika håll.
Det kan inte vara så att det så kallade "siffrorna" ska se ut som om ett monster har rivit i burken?
Uppigande kan vara skadliga. Men det är ju fan allt. Tror knappast drycken är "ond".
Här har jag naivt trott att det rör sig om rivmärken som av en klo. Jag har varit blind! Självklart är det Satan själv som ligger bakom denna mörkrets dryck - det är så uppenbart. Aldrig mer tänker jag låta ondskan leda mig till dessa burkar. Det enda jag hädanefter tänker dricka är nattvardsvinet. Halleluja!
"Till Adam sade han: "Du lyssnade på din hustru
och åt av det träd om vilket jag hade befallt dig:
Du skall inte äta av det. Därför skall marken vara
förbannad för din skull. Med möda skall du livnära dig av den
så länge du lever. " 1 Mosebok 3:17
Fortfarande länkar du inte till någon källa där du kan VISA vad som finns i Monster. Sen spottar du i dig bibliska fraser som om jag kanske kan omtolka med hjälp av hebreiska sen översätta det till nummer som man slår in i Deep blu datorn från IBM så får jag fram receptet på pannkakor och det vill jag inte ha! MONSTER RECEPTET NUUUUUUUU!!!!1ONEJNNE§§ONEONE§§§