• 1
  • 2
2011-08-18, 21:04
Medlem
Jag kände han lite halvt, hela grejen känns jävligt skum. Det kändes inte direkt som en självmordsbenägen typ
Citera
2011-08-18, 22:53
Medlem
Jag passerade bron för en stund sedan och det var många gråtande ungdomar på platsen. De hade tänt ljus och satt upp foton på killen. Såg ut att vara en ganska stilig ung man, en sån som är populär hos det motsatta könet. Att lämna plånbok och mobil på bron och sedan hoppa i sjön tyder onekligen på ett självmord (badsäsongen är över sedan länge i Jämtland). Så tragiskt att en ung man på knappt 20 år väljer att avsluta sitt liv. Även om han tyckte livet var skit nu, så hade han säkert kunnat blivit lycklig senare i livet om han bara härdat ut.

Det som jag tycker talar emot att det skulle vara självmord är ju att gångbron mellan Frösön och Östersund endast sträcker sig ca 4-5 meter över vattenytan på högsta punkten. Det finns dessutom betydligt högre broar alldeles i närheten att välja, dvs om man nu verkligen bestämt sig. Ett hopp från den låga höjden 4-5 m ner i vattnet dör man knappast av och det är dessutom en kort bro och nära till land. Nån borde ha sett honom i vattnet eftersom det passerar mycket folk över gångbron dagtid. Men om ingen såg honom kan han förstås ha drunknat eller frusit ihjäl i vattnet även om det är nära till land....

Anyway, R.I.P. ....hoppas dina vänner och föräldrar kan komma över sorgen.
Citera
2011-08-18, 23:01
Medlem
JustZlatans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BiggestSnoozer
Jag passerade bron för en stund sedan och det var många gråtande ungdomar på platsen. De hade tänt ljus och satt upp foton på killen. Såg ut att vara en ganska stilig ung man, en sån som är populär hos det motsatta könet. Att lämna plånbok och mobil på bron och sedan hoppa i sjön tyder onekligen på ett självmord (badsäsongen är över sedan länge i Jämtland). Så tragiskt att en ung man på knappt 20 år väljer att avsluta sitt liv. Även om han tyckte livet var skit nu, så hade han säkert kunnat blivit lycklig senare i livet om han bara härdat ut.

Det som jag tycker talar emot att det skulle vara självmord är ju att gångbron mellan Frösön och Östersund endast sträcker sig ca 4-5 meter över vattenytan på högsta punkten. Det finns dessutom betydligt högre broar alldeles i närheten att välja, dvs om man nu verkligen bestämt sig. Ett hopp från den låga höjden 4-5 m ner i vattnet dör man knappast av och det är dessutom en kort bro och nära till land. Nån borde ha sett honom i vattnet eftersom det passerar mycket folk över gångbron dagtid. Men om ingen såg honom kan han förstås ha drunknat eller frusit ihjäl i vattnet även om det är nära till land....

Anyway, R.I.P. ....hoppas dina vänner och föräldrar kan komma över sorgen.

Låter mer som en galen idé i såna fall. Han ville väl inte blöta ner plånbok och mobil när han skulle göra en rolig grej. Det kanske var en olyckshändelse att han dog och inte ett självmord.
Citera
2011-08-18, 23:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JustZlatan
Låter mer som en galen idé i såna fall. Han ville väl inte blöta ner plånbok och mobil när han skulle göra en rolig grej. Det kanske var en olyckshändelse att han dog och inte ett självmord.

Men roliga upptåg eller en galen idé behöver ju en publik för att fylla sitt syfte, inte sant? Att hoppa/dyka ner i vattnet och visa sig tuff/rolig/ball/cool etc kräver ju att nån annan ser på eller deltar. Och det tycks ju inte finnas några vittnen....om nu inte dessa blev skitskraja när killen försvann i vattnet och de bara drog därifrån. Eller om de i värsta fall t.o.m. orsakade "olyckan".
Citera
2011-08-18, 23:53
Medlem
JustZlatans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BiggestSnoozer
Men roliga upptåg eller en galen idé behöver ju en publik för att fylla sitt syfte, inte sant? Att hoppa/dyka ner i vattnet och visa sig tuff/rolig/ball/cool etc kräver ju att nån annan ser på eller deltar. Och det tycks ju inte finnas några vittnen....om nu inte dessa blev skitskraja när killen försvann i vattnet och de bara drog därifrån. Eller om de i värsta fall t.o.m. orsakade "olyckan".

Det behövs inte alls en publik för att göra en sådan sak. Han kanske kände för att hoppa i vattnet och ville pröva sig själv. Vem vet om han var berusad? Då kan man lätt göra en sån dum sak.

Jag förstår inte att han lämnade kvar plånbok och mobil på räcket om han ville begå självmord. Som om såna saker betyder någonting om man har bestämt sig för att avsluta sitt liv. Det låter mer som en olyckshändelse enligt mig.
Citera
2011-08-19, 11:00
Medlem
DirtyJobs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JustZlatan
Det behövs inte alls en publik för att göra en sådan sak. Han kanske kände för att hoppa i vattnet och ville pröva sig själv. Vem vet om han var berusad? Då kan man lätt göra en sån dum sak.

Jag förstår inte att han lämnade kvar plånbok och mobil på räcket om han ville begå självmord. Som om såna saker betyder någonting om man har bestämt sig för att avsluta sitt liv. Det låter mer som en olyckshändelse enligt mig.

Det är just sånna saker som att lämna saker kvar på räcket som kännetecknar ett självmord. Det är ialla fall vad jag har läst och hört när psykologer pratat kring det.
Sen kan det ju tänkas att han vill ge nån ledtråd ifall han inte hittas.
Om du begår självmord så tänker du nog inte rationellt öht.

Nä detta var nog med största sannolikt ett självmord.
Citera
2011-08-19, 11:23
Medlem
Fermatrons avatar
Kan tillägga att dagen innan detta skedde, hans senaste facebookuppdatering, så gick han från "being "in a relationship" to "it's complicated".
Citera
2011-08-19, 11:59
Medlem
Badsässongen är inte över i östersund, Vet att han var riktigt full tidigare under kvällen och även hade råkat ut för någon olycka med ena handen.

Min chansning från vad jag känner till är att det var en olycka, hoppade från bron och slog i huvudet eller var helt enkelt för packad.

Jävligt tragisk händelse är det åtminstone.
Citera
2011-08-19, 13:43
Medlem
epost72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mandi74
Är artiklen i trådstarten borttagen?
Det verkar så.
Kan det vara för att man tror att det rör sig om ett självmord?
Citera
2011-08-20, 11:46
Medlem
Ansiktsvargs avatar
Ja det är den grabben tyvärr har snackat med han endel och somsagt inte någon självmordstyp R.I.P K*illa
Citera
2011-09-27, 00:21
Medlem
Som sagt han hade bråkat med sin tjej, kan vara en andledning.
Jag tror att han lämna plånboken och mobilen för att man skulle se teckan att någon hade hoppat ner där. Och så kanske han hade skrivit något på mobilen som polisen kanske tyckte var viktigt.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in