2011-08-18, 13:36
Medlem
Tjenare

jag har spelat trummor i några år på ett digitalt dtxplorer men hade tänkt att byta till akustiskt set.
har kollat på blocket och funderar på köpa Pearl Export 8 piece:

http://www.blocket.se/vasternorrland...7.htm?ca=4&w=2

Men jag kom på att det kanske är smartare att köpa ett vanligt set (5 piece) men att köpa fler cymbaler istället?

Någon som har något förslag?
Citera
2011-08-18, 13:42
Medlem
Draedons avatar
Hur långt är ett rep?

Det beror ju helt på vad du spelar, vad du vill spela etc. Ett råd jag kan ge dig däremot är att lägg inte alla pengar på trummorna och börja sedan snåla på cymbaler. Bättre att köpa ett billigare kit och kunna kosta på nya skinn och vettiga cymbaler. Annars låter det bara bajs ändå.
Citera
2011-08-18, 13:49
Medlem
ett rep kanske är 1 timme långt i genomsnitt

å det blir mest hård rock som spelas
Citera
2011-08-18, 15:44
Medlem
Noetlovskijs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xartos
ett rep kanske är 1 timme långt i genomsnitt

å det blir mest hård rock som spelas

Hähä, hur långt är ett snöre då?

onT: Det är lite att kasta pengar i sjön att köpa ett sådant där stort trumset. Det är billigt, visst, men kvalitén får då lida. Du kommer behöva släpa en jäkla massa trummor när du kan skaffa en dubbelpedal istället t.ex.

Köp ett bra 5-piece kit och investera i några schysta cymbaler. Dåliga cymbaler kan sabba ett helt sound om trummorna låter hyfsat.
Citera
2011-08-18, 15:48
Medlem
HAHA ops lite missupfattning där XP

joo jag har tänkt igenom det lite mer och det känns mer värt att köpa ett 5-piece
Citera
2011-08-18, 15:50
Medlem
Draedons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Noetlovskij
Hähä, hur långt är ett snöre då?

onT: Det är lite att kasta pengar i sjön att köpa ett sådant där stort trumset. Det är billigt, visst, men kvalitén får då lida. Du kommer behöva släpa en jäkla massa trummor när du kan skaffa en dubbelpedal istället t.ex.

Köp ett bra 5-piece kit och investera i några schysta cymbaler. Dåliga cymbaler kan sabba ett helt sound om trummorna låter hyfsat.

Exakt, och lägg sedan till ostämda och dåliga skinn så blir det skit av allting. Hellre ett mellanklasskit med bra skinn och bra cymbaler än ett dyrt kit med org. skinn och dåliga cymbaler.

Billiga trummor kan man få att låta skapligt med bra skinn och rätt stämda, medan cymbaler kan du inte påverka speciellt mycket om ens alls.
Citera
2011-08-18, 15:52
Medlem
http://www.blocket.se/vasterbotten/P...9.htm?ca=4&w=2

dom med nya cymbaler och nya skinn skulle det kunna vara nått?
Citera
2011-08-18, 17:13
Medlem
Draedons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xartos
http://www.blocket.se/vasterbotten/P...9.htm?ca=4&w=2

dom med nya cymbaler och nya skinn skulle det kunna vara nått?

Pearl export är ett bra nybörjarkit, nu såg jag inte om det stod något om hur gammalt det var i annonsen... Är det ett sunkigt 80-tals kit skulle jag då inte betala mer än 1500 spänn. Släng på remo pinstripe så får du enkelt till ett hyfsat och fläskigt ljud i dem.
Citera
2011-08-18, 18:54
Medlem
okey näee de stod inte men funderar på att fara å kolla på dom iallafall.

btw tack för snabbt å bra svar
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in