2011-08-18, 19:04

Citat:

Det vet du bättre än jag. Finns säkert de som bara har ett fåtal bilder också. Det tar inte överdrivet lång tid att söka igenom en okrypterad dator. Det finns som med alla brott undantag där brott preskriberas av olika anledningar, men jag hävdar bestämt att det inte beror på att det tar lång tid för polisens tekniker att söka igenom en dator. 
			Ursprungligen postat av Squalo

Pedofiler brukar se till att ha många hundra tusentals bilder på sina hårddiskar, så måste polisen gå igenom alla vilket tar långt mycket mer tid än vad skattebetalarna eller polisledningen är villiga att lägga på det, och sen när det har legat i 5 år så blir det preskriberat.  

Citat:

Ännu mera skäl för polisen att fokusera på hans riktiga brott, dvs. narkotikaförsäljning. Jag hade sagt samma sak om personen i fråga hade varit massmördare. 

Det folk sitter och försvarar här är att amfetaminlangare utöver åtal för amfetamin också blir åtalade för barnporr när polisen gör husrannsakan och av en händelse ser denna sk. tecknade barnporr (när polisen letar igenom hans dator för bevis på amfetaminhandel). Att den stackars amfetaminlangaren helt hemskt blir åtalad för detta "åsiktsbrott" gissar jag på är något som skattebetalaren i allmänhet varken har något emot, eller att det är något som stjäl mycket resurser från utredningen om amfetaminlangning eller andra "riktigare" brott. 

Citat:

Om man sätter det hela i ett större perspektiv, konst- och mediacensur, vilket det här åtminstone gränsar till, så tror jag absolut att det kommer bli en stor fråga i framtiden.

FP och MP var bara taget ur luften, det jag menar är att om det har så stort folkligt stöd så är det förmodligen något parti som är villigt att ställa upp.