2011-08-18, 19:04
Medlem
Robinson-Merals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Squalo
Pedofiler brukar se till att ha många hundra tusentals bilder på sina hårddiskar, så måste polisen gå igenom alla vilket tar långt mycket mer tid än vad skattebetalarna eller polisledningen är villiga att lägga på det, och sen när det har legat i 5 år så blir det preskriberat.
Det vet du bättre än jag. Finns säkert de som bara har ett fåtal bilder också. Det tar inte överdrivet lång tid att söka igenom en okrypterad dator. Det finns som med alla brott undantag där brott preskriberas av olika anledningar, men jag hävdar bestämt att det inte beror på att det tar lång tid för polisens tekniker att söka igenom en dator.
Citat:
Det folk sitter och försvarar här är att amfetaminlangare utöver åtal för amfetamin också blir åtalade för barnporr när polisen gör husrannsakan och av en händelse ser denna sk. tecknade barnporr (när polisen letar igenom hans dator för bevis på amfetaminhandel). Att den stackars amfetaminlangaren helt hemskt blir åtalad för detta "åsiktsbrott" gissar jag på är något som skattebetalaren i allmänhet varken har något emot, eller att det är något som stjäl mycket resurser från utredningen om amfetaminlangning eller andra "riktigare" brott.
Ännu mera skäl för polisen att fokusera på hans riktiga brott, dvs. narkotikaförsäljning. Jag hade sagt samma sak om personen i fråga hade varit massmördare.

Citat:
FP och MP var bara taget ur luften, det jag menar är att om det har så stort folkligt stöd så är det förmodligen något parti som är villigt att ställa upp.
Om man sätter det hela i ett större perspektiv, konst- och mediacensur, vilket det här åtminstone gränsar till, så tror jag absolut att det kommer bli en stor fråga i framtiden.
Citera
2011-08-18, 19:23
Medlem
dwgs avatar
Om det är teknade småbarn så ska han spärras in, sjuk beteende kallas det.
En fullt frisk människa gör inte så.
Citera
2011-08-18, 19:39
Medlem
Upn0rths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dwg
Om det är teknade småbarn så ska han spärras in, sjuk beteende kallas det.
En fullt frisk människa gör inte så.

Våldtäkt på film då, vad säger du om det ?

Fin Avatar btw
Citera
2011-08-18, 19:45
Medlem
dwgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Upn0rth
Våldtäkt på film då, vad säger du om det ?

Fin Avatar btw

Om man sitter och spar på våltäkter från filmer så är man väl inte så frisk :

TACK
Citera
2011-08-18, 19:48
Medlem
Upn0rths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dwg
Om man sitter och spar på våltäkter från filmer så är man väl inte så frisk :

TACK

Nej, typ det som är grejen. Vart skall gränsen gå egentligen?
Citera
2011-08-18, 20:02
Medlem
Gambias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Naning
http://img109.imageshack.us/img109/6186/anders14ar.png

Jag har ritat den själv. Blir det fängelse nu?

Borde vi inte dra ihop en satirisk tråd där vi alla delar med oss av vår tecknade barnporr? I och för sig går detta även emot Flashbacks regler med mods kanske kan se lite mellan fingrarna om man i ett tidigt skede upplyser dem om att det egentligen inte rör sig om barn utan om vuxna människor som på magiskt vis blivit instängda i barns kroppar (låter väl som en schysst mangastory?) eller missbildade vuxna som inte har åldrats som vi andra?

Mitt bidrag:
http://data.fuskbugg.se/skalman02/4e...f_barnporr.bmp

*Notera att barnet på bilden inte är ett barn utan en vuxen kvinna med barnslig kropp*
Senast redigerad av Gambia 2011-08-18 kl. 20:28.
Citera
2011-08-18, 20:19
Medlem
Nanings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gambia
Borde vi inte dra ihop en satirisk tråd där vi alla delar med oss av vår tecknade barnporr? I och för sig går detta även emot Flashbacks regler med mods kanske kan se lite mellan fingrarna om man i ett tidigt skede upplyser dem om att det egentligen inte rör sig om barn utan om vuxna människor som på magiskt vis blivit instängda i barns kroppar (låter väl som en schysst mangastory?) eller missbildade vuxna som inte har åldrats som vi andra?

Mitt bidrag:
http://data.fuskbugg.se/skalman02/4e...f_barnporr.bmp

*Notera att barnet på bilden inte är ett barn utan en vuxen kvinna med barnslig kropp*

Fast då är ju jag körd eftersom Anders faktiskt är 14...
Citera
2011-08-18, 20:26
Medlem
Gambias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Naning
Fast då är ju jag körd eftersom Anders faktiskt är 14...

Ja, du är helt klart körd. Men vem misströstar? Skönt att galningar som du får sitt bakom lås och bom, på tryggt förvar från våra barn. Måste kännas skönt för dina offer att du... eller vänta nu?
Citera
2011-08-18, 20:39
Medlem
Estresss avatar
Insåg just att alla som äger en Dragon ball nummer 1 innehar barnporr enligt denna lag. Vet inte exakt sida, men vet att Bulma visas naken, och hon är minderårig, vad jag vet. Skrämmande att man kan dömas för tecknade bilder. Som sagts tidigare i tråden, allt som är tecknat är bättre än den riktiga varan.
Citera
2011-08-18, 21:07
Medlem
Gambias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Estress
Insåg just att alla som äger en Dragon ball nummer 1 innehar barnporr enligt denna lag. Vet inte exakt sida, men vet att Bulma visas naken, och hon är minderårig, vad jag vet. Skrämmande att man kan dömas för tecknade bilder. Som sagts tidigare i tråden, allt som är tecknat är bättre än den riktiga varan.

Även den fagre Son-Gokus snopp exponeras flitigt.
Citera
2011-08-18, 21:26
Medlem
Trammiss avatar
Har man flera hundra bilder på tecknade nakna småflickor så är det ju uppenbart något fel på en men att bli straffad kan ju vara lite hårt...
Citera
2011-08-18, 21:36
Medlem
TatueradeJohanssons avatar
Har det framkommit i tråden vem som är den åtalade 27-åringen?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in