Citat:
Ursprungligen postat av iCET3X
Hur kan manga klassas som barnporr?
I ett par serier jag läst har en eller flera karaktärer varit nästintill nakna, visat underkläderna, duschat nakna och annat där man får se mycket hud. Ofta tecknas tjejerna med rosiga kinder och åtstramande tröjor så man ser bröstvårtorna och liknande och ibland är de helt näck med undantag för skrevet som brukar täckas av något som är i vägen så att man inte kan se. Om man ska tänka som en petig moralkärring så kanske inte alla dessa töser som tecknas ser ut att vara i puberteten än, somliga ser väldigt barnsliga ut med myggbett till bröst och obefintliga kurvor. Men jag kan knappt tro mina ögon när jag läser att föräldrar och gamla nunnor provoceras av oskyldiga små serieteckningar. Och sen när har Japanerna kurvor att tala om? Det kanske ser ut som barn, men hur vet man det? Hade någon tecknat mig hade jag sett ut som tolv då jag varken har bröst eller rumpa eller former. Det är märkligt i mina ögon att någon får för sig att dessa böcker när våra pedofiler. Skadedjursbekämpning i all ära, men här lär vi bara straffa nördar och japanofiler.