• 1
  • 2
2011-08-18, 03:37
Medlem
SingleStars avatar
http://www.dailymail.co.uk/news/arti...bear-cubs.html

Kvinnan blir uppäten av en brunbjörnshona med sina tre ungar medan den unga kvinnan ringar sin mamma från sin mobil. Styvpappan hennes dödades av björnen också. Den unga kvinnan pratar med sin mamma medan björnarna äter på henne.

Hur ofta går brunbjörnar till attack mot människor för att äta?
Senast redigerad av SingleStar 2011-08-18 kl. 03:42.
Citera
2011-08-18, 04:01
Medlem
Scubbles avatar
Fyfan vad hemskt, jag hade inte direkt ringt till mamman om jag var i hennes ställe. Mamman lär ju vara chockad för resten av livet.
Citera
2011-08-18, 04:28
Medlem
Dom går till attack för att dom skyddar ungarna!! sen ska vi ju givetvis höja kvoten på hur många björnar som ska skjutas så vi slipper för många björnar! sen så vill jag inte diskutera rovdjurs politik med veganer och folk som är uppväxta i stan
Citera
2011-08-18, 04:51
Medlem
Fettsprutans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SingleStar
http://www.dailymail.co.uk/news/arti...bear-cubs.html

Kvinnan blir uppäten av en brunbjörnshona med sina tre ungar medan den unga kvinnan ringar sin mamma från sin mobil. Styvpappan hennes dödades av björnen också. Den unga kvinnan pratar med sin mamma medan björnarna äter på henne.

Hur ofta går brunbjörnar till attack mot människor för att äta?

Kamchatka halvön, östra Rysland, ökänt för sina björnar.

Är inte speciellt vanligt i Sverige, men -07 blev en jaktkompis till mig björnmat, på trappan till sin Jämtländska sommarstuga.

http://www.jaktojagare.se/se/article....php?id=284505

Skall finnas en tråd om detta någonstans här...
Citera
2011-08-18, 04:56
Medlem
Det låter lite för otroligt för att vara sant. Kan ha fel, men jag tror det är någon form av vandringshistoria eller liknande som tidningen snappat upp.

Tillägg:
Det är alltså inte det faktumet att björnar attackerar människor ibland som jag tvivlar på, det är hela historien med tre telefonsamtal till mamsen medan det står en björn med tre ungar och tuggar på henne.
Citera
2011-08-18, 06:21
Medlem
tn-scorpions avatar
Fy fan mår illa..

"Mum, it’s not hurting any more. I don’t feel the pain. Forgive me for everything, I love you so much."

"Olga Moskalyova, 19, gave an horrific hour-long running commentary on her own death in three separate calls to her mother as the wild animals mauled her"

Så hon levde i en timma innan hon dog? Wtf
Citera
2011-08-18, 06:22
Medlem
Fettsprutans avatar
Jag tror, obs! tror, att mamma björn lät ungarna öva/leka med den unga ryskan.
Möjligen efter att björnhonan brutit benen på kvinnan.
Sen är min erfarenhet att ryska damer är rätt tuffa, skulle inte förvåna mig om dom ringer hem o säger att en björn äter på mig...
Citera
2011-08-18, 07:14
Medlem
eternussermos avatar
Vilken hemsk känsla för mamman när Olga ringde hon och märkligt att Olga inte berättar för mamman att mannen hennes har dödats.
Citera
2011-08-18, 07:40
Medlem
GanjaMoons avatar
Hon sprang,man får ALDRIG springa för ett rovdjur,rovdjur har jakt instinkt dom jagar det som springer

Bor i Dalarna ute i bushen,möter björn då och då brunbjörnar,har aldrig haft ett problem med dom,men jag vet hur man ska föra sig mot rovdjur och så länge man inte springer är det liten chans att nåt sker
Citera
2011-08-18, 09:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tn-scorpion
Fy fan mår illa..

"Mum, it’s not hurting any more. I don’t feel the pain. Forgive me for everything, I love you so much."

"Olga Moskalyova, 19, gave an horrific hour-long running commentary on her own death in three separate calls to her mother as the wild animals mauled her"

Så hon levde i en timma innan hon dog? Wtf

Hehe, ja björnarna dödar inte sina offer. Dom äter sin mat levande.
Citera
2011-08-18, 09:34
Medlem
LOL!!s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ÄruBängEller!
Hehe, ja björnarna dödar inte sina offer. Dom äter sin mat levande.

Mmm, visst. Skulle du ge en timmes rapport av hur du blir sakta uppäten? Själv tror jag att jag skulle vara i för mycket smärta för att kunna avrapportera min kropps middagsservering. Och klassiskt filmslut att telefonen dör precis efter avslutningsmeningen... "Forgive me for everything....". Tror också det är en vandringsmyt ihopblandad med ett verkligt dödsfall.

Angående frekvensen av björnattacker i Sverige är det väl knappast så vanligt med dödlig utgång, men däremot med små skärmytslingar där någon jägare eller idiotunge blir lite tilltufsad.
Citera
2011-08-18, 09:46
Medlem
densistasovjets avatar
Detta hände även denna galning som det även gjorts en dokumentär om som jag tror gått på SVT

http://en.wikipedia.org/wiki/Timothy_Treadwell

Både han och flickvännen blev uppätna. Det är samma brunbjörn runt om norra halvklotet, lite olika storlekar men jag kan tänka mig att de björnar som lever på Kamtchakta halvön inte är vana vid människor och därmed mindre rädda. Ett rovdjur vill inte för allt smör i Småland hamna i en konflikt där dom kan skada sig då det är en garanterad dödsdom. Det gör tex att våra små gråhundar kan ställa en björn då den inte ser en skillnad på hunden och en varg som kan skada men inte döda en björn. Tittar man på de som är vana vid isbjörnar har dom ofta en lång påk vilket i björnens ögon måste göra personen stor och farlig. Trots att jag är jägare vet jag inte om jag skulle våga jaga iväg en isbjörn utan att ha ett vapen med mig.

När det gäller det utdragna dödandet så titta bara hur dom har ihjäl älgar.

http://www.youtube.com/watch?v=-JVkaMqD5mI
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in