2011-08-18, 03:35
Medlem
Doktor-B.Alles avatar
Hejsan!
Var på elgiganten och köpte mig en WD Elements Hårddisk 2 TB och enligt mina tester så var det en bra disk i kabinettet och hastigheten på USB 2.0 är inte det bästa så jag funderar på att öppna lådan och montera disken inuti datorn. Är det någon som vet hur man öppnar denna låda? Och hur man gör för att lämna så lite spår efter sig som möjligt, för framtida garantiärenden.
Här är produkten: http://www.elgiganten.se/product/dat...-harddisk-2-tb
Citera
2011-08-18, 06:39
Medlem
hockexxs avatar
60MB/s (480mb/s) är väl knappast för segt för en lagringsdisk? Du ska väl inte installera spel och liknande på den? Kör som den är, det är min rekommendation. Visst den läser säkert runt 100MB/s och då blir det lite begränsat men skall du bara lagra filmer / fylla den med olika nerladdningar så är det onödigt att köra den internt.
Citera
2011-08-18, 09:02
Medlem
Nomissss avatar
Går att "bända upp" försiktigt med en mejsel, plasthöljet är inte fastskruvat.
Citera
2011-08-18, 10:42
Medlem
baraSMOFFs avatar
Ja, varför köra den internt? Onödigt jobb i mitt tycke.

Annars är det oftast bara att bända upp den med en skruvmejsel eller liknande. Sitter det skruvar så sitter de ofta under etiketten på undersidan, leta efter inbuktningar där.
Citera
2011-08-18, 15:00
Medlem
Doktor-B.Alles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hockexx
60MB/s (480mb/s) är väl knappast för segt för en lagringsdisk? Du ska väl inte installera spel och liknande på den? Kör som den är, det är min rekommendation. Visst den läser säkert runt 100MB/s och då blir det lite begränsat men skall du bara lagra filmer / fylla den med olika nerladdningar så är det onödigt att köra den internt.

30-35 MB/s pumpar den på USB 2.0 hos mig iallafall, har exakt samma disk som sitter i som interna diskar i datorn och pumpar 100-110MB/s med dom. Lite skillnad kanske?
Varför jag nu vill göra detta är för att disken blir 40-45 grader varm vid användning, något som i mitt tycke inte är hälsosamt för en hårddisk om livslängden ska vara någorlunda lång.
Peace out!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in