• 1
  • 2
2011-08-18, 01:39
Medlem
Intotherainbows avatar
Har nu googlat omkring efter info utan resultat, hur starkt nätagg kommer jag behöva?
Citera
2011-08-18, 01:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Intotherainbow
Har nu googlat omkring efter info utan resultat, hur starkt nätagg kommer jag behöva?

Beror såklart på vad du har för rigg i övrigt. 850w+ är helt safe. 750w funkar antagligen, om du inte har überklockad prolle eller köper sunkaggregat.
Citera
2011-08-18, 01:45
Medlem
SpaCCs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skelex
Beror såklart på vad du har för rigg i övrigt. 850w+ är helt safe. 750w funkar antagligen, om du inte har überklockad prolle eller köper sunkaggregat.
700 + skulle jag säga. Beror ju på om du har många diskar eller dyl.
Har du dock det vanliga + Xfire så borde det räcka med det.

Skulle tipsa om ett 750 Corsair modulärt
Citera
2011-08-18, 01:50
Medlem
Nemesis(SM)s avatar
Citat:
http://www.legitreviews.com/article/1488/18/
Kollar man här så ser man att gick åt 596 W med crossfire. Sedan får du räkna med andra hårdvara så en god 750w +80 och uppåt räcker gott o väl
Citera
2011-08-18, 01:51
Medlem
Rekommenderad styrka för det grafikkortet är 550w. 500 watt räcker om du har ett kvalitetsnätagg(Corsair och dylikt).

Jävla smurfar ovanför som verkligen inte kan någonting.
Bild från Sweclockers vad hela systemet drar under belastning: http://www.sweclockers.com/image/dia...df6593ffcff734
Citera
2011-08-18, 01:55
Medlem
Nemesis(SM)s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kapsylkollaps
Rekommenderad styrka för det grafikkortet är 550w. 500 watt räcker om du har ett kvalitetsnätagg(Corsair och dylikt).

Jävla smurfar ovanför som verkligen inte kan någonting.
Bild från Sweclockers vad hela systemet drar under belastning: http://www.sweclockers.com/image/dia...df6593ffcff734
Alltid underbart med en sådan kunnig person Du har läst själv bilden hoppas jag ???
Citera
2011-08-18, 01:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nemesis(SM)
http://www.legitreviews.com/article/1488/18/
Kollar man här så ser man att gick åt 596 W med crossfire. Sedan får du räkna med andra hårdvara så en god 750w +80 och uppåt räcker gott o väl

Hela datorn är inräknade i de siffrorna. Dvs den visar inte vad endast grafikkortet drar utan även processor,moderkort, hårddisk med mera då det mäter vad hela SYSTEMET drar.

Edit: Du fattar uppenbarligen inte. De kan inte mäta hur pass mycket som grafikkortet tar för sig, utan endast hur mycket hela datorlådan drar i drift.

Dessutom står det "Total System Power Consumption" på din bild. Kan du engelska?
Senast redigerad av Kapsylkollaps 2011-08-18 kl. 02:02.
Citera
2011-08-18, 01:56
Medlem
Intotherainbows avatar
Har en Phenom II X4 955 just nu, tre hårddiskar också men bara ett 500watts nätagg.
Hoppades jag skulle slippa byta nätagget då mitt chassi är bökigt och otympligt men får kavla upp armarna helt enkelt.

Tack för alla svar^^
Citera
2011-08-18, 02:04
Medlem
Nemesis(SM)s avatar
Citat:
Hela datorn är inräknade i de siffrorna. Dvs den visar inte vad endast grafikkortet drar utan även processor,moderkort, hårddisk med mera då det mäter vad hela SYSTEMET drar.

Edit: Du fattar uppenbarligen inte. De kan inte mäta hur pass mycket som grafikkortet tar för sig, utan endast hur mycket hela datorlådan drar i drift.
ok då tar vi nytt info http://www.techpowerup.com/reviews/H...D_6970/27.html

Citerar "For this test we measure power consumption of only the graphics card, via PCI-Express power connector(s) and PCI-Express bus slot. A Keithley Integra 2700 with 6.5 digits is used for all measurements. Again, the values here reflect card only power consumption measured at DC VGA card inputs, not the whole system".
Som du ser så drar den 287W i max-läge single kort
Citera
2011-08-18, 02:06
Medlem
Citat:
Har en Phenom II X4 955 just nu, tre hårddiskar också men bara ett 500watts nätagg.
Hoppades jag skulle slippa byta nätagget då mitt chassi är bökigt och otympligt men får kavla upp armarna helt enkelt.

Tack för alla svar^^

Kan nog vara en bra idé att byta nätagg. Ditt nuvarande hade klarat av 1st 6970 men då kan du räkna med att fläkten kan komma att gå på högvarv.

Jag hade på något sätt missat att du pratade om crossfire. Ett nätagg på 750 watt kommer fungera hur bra som helst.
Senast redigerad av Kapsylkollaps 2011-08-18 kl. 02:09.
Citera
2011-08-18, 02:11
Medlem
Nemesis(SM)s avatar
Citat:
Kan nog vara en bra idé att byta nätagg. Ditt nuvarande hade klarat av 1st 6970 men då kan du räkna med att fläkten kan komma att gå på högvarv.
Du är fan för gooo Kallar andra miffo när du själv inte orka läsa ordentligt. Ingen av oss ovriga smurfar rekom. + 750 W för single kort. Alla förslag var enbart att han hade crossfire i rubriken.
Citera
2011-08-18, 03:00
Medlem
Citat:

Jag hade på något sätt missat att du pratade om crossfire. Ett nätagg på 750 watt kommer fungera hur bra som helst.

Jävla glidare... du måste fan vara full ikväll?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in